Halo Infinite nenabídne tradiční open world
V reakci na uveřejnění záběrů Halo Infinite, jež zobrazovaly v sérii přinejmenším do rozsahu dosud neviděné lokace se někteří hráči vyslovili ohledně možného začlenění systému otevřeného světa. Čerstvé zprávy dílčích vývojářů však striktně open world strukturu hry popírají.
Zpráva, kterou skrze rozhovor s vývojáři zprostředkoval zástupce magazínu Destractoid, naznačuje, že namísto tradičního otevřeného světa čeká hráče vícero rozsáhlých, zpočátku uzamčených lokalit, skrze něž bude hráč proveden prostřednictvím hlavní příběhové linky. Vývojáři posléze navazují dodatkem, že nedílnou součástí herního zážitku bude i zcela volitelná možnost zpětného návratu do již dříve navštívených lokací, stejně jako možnost jejich detailního průzkumu.
Na konto znovunavštívení již jednou viděných zákoutí zástupce vývojářského týmu poznamenává, že svět Halo Infinite obsahuje řadu míst a věcí, jež jsou více než hodny hráčovi pozornosti. Na základě tohoto vyjádření je pravděpodobně nasnadě očekávat, že zmíněné prvky Metroidvanie budou nejspíše navázány i na možnost odemknout nové silnější zbraně nebo další dodatečné vybavení.