Final Fantasy VII Remake

Recenzovaná verze: PlayStation 4
15. duben 2020 10:44 / Vojta Dřevíkovský / Recenze / Diskuze (24)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20847380
Mitsurugi napsal 24. 4. 2020 v 17.06

Vojta Dřevíkovský: Proto je v nastavení většinou možnost ten čas prodloužit, či pozastavit během vybírání kouzel a tak.

Srovnání s dvanáctkou mi nedává moc smysl, dvanáctka má normální klasické ATB doslova jen s tím rozdílem, že hráč se může volně hýbat, čímž se někdy může něčemu vyhnout (tím že odběhne kus dál a nepřítel mezitím chcípne), většinou ale moc ne, jelikož většina útoků je stejně naváděných. Není tam žádná akční hratelnost.

Narozdíl od FFVII Remake, kde jsou dedikované akce na blokování, uhýbání a útočení, které jsou nutné pro úspěch a hra je kolem nich balancovaná (třeba tím, že nabíjí ATB). FF VII Remake je prostě akční RPG jak vyšité. Samozřejmě je nutné si uvědomit, že pojem akční RPG je dost obsáhlý a prakticky to znamená každé RPG, které nemá tahový systém (nebo jeho nějakou mutaci jako ATB, nebo pauzovací combat ala Baldur's Gate). Neříkám tím, že je FF VII jako Diablo :D

Editováno: 24. 04. 2020 v 17.09

Nahlásit nevhodný obsah

20860016
Vojta Dřevíkovský napsal 24. 4. 2020 v 15.46

Mitsurugi: Zas takový strategický plánování tahů ale ATB v základní verzi nedovoluje, protože čas utíká pořád a než se rozmyslíš, tak ti nepřítel může zasadit dvě rány. Proto nejde o rozfázované tahy.

Neříkám, že je tady klasický ATB, ale uvažovat nad FF7R jako vyloženě akčním RPG mě ani nenapadlo. Jasně, je to akčnější, ale přišlo by mi to tak divný, jako mezi akční RPG zařadit takovou dvanáctku.

Nahlásit nevhodný obsah

20875936
prso napsal 24. 4. 2020 v 11.46

Lucka: Taky chápu, že se to někomu nelíbí, na druhou stranu myslim, že nelze v roce 2020 realisticky očekávat pro takovouhle hru, i když je to remake, tahovej nebo ATB systém (a vyčítat 5/5 recenzi). FFX je stará skoro 20 let a série dlouho a konstantně směřuje k větší dynamičnosti.
A osobně by mi to k tý stylizaci vůbec nesedělo. U víc niche her jako třeba Persona 5 (nebo World of FF, ale kdo to hrál?) mi to přijde ok, ale tady by mi to přišlo jak pěst na oko. A kdyby tam ATB už zavedli, museli by předělat prakticky celou hratelnost (a rozloučit se se spoustou potenciálních zákazníků), což je nereálný.
Mně ten systém přijde dobrej. Nejdůležitější jsou magie, předměty, limity, summony, stagger, běžný útoky moc neubíraj a v podstatě nahrazujou čekání. Je tam dost strategie, neni to jen hack and slash.

Nahlásit nevhodný obsah

20876282
Lucka napsal 24. 4. 2020 v 10.30

Mitsurugi: To je přesně to, o čem mluvím. Nechci žádný hack and slash, chci si v klidu naplánovat svůj další útok. Moje nej FF je X.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 23. 4. 2020 v 23.17

Vojta Dřevíkovský: ATB je prakticky tahový souboják, akorát s tím rozdílem, že má každý subjekt v boji vlastní časovou prodlevu mezi tahy.

"jen s tím rozdílem, že mezi nabitím akce můžeš provádět základní útok a bránit se"
Můžeš? Spíš musíš. To je ten masivní rozdíl mezi klasickým ATB a a FFVII Remake, v klasickém nemusí hráč řešit nějaké uhýbání, blokování a útočení založené na reflexech hráče. Do hry to přidává hratelností prvky, které zásadně mění požadavky na celý skillset hráče. V klasickém systému jde o strategické plánování tahů, schopností, vybavení atd., nevyžaduje to od hráče rychlé reflexy a ruční uhýbání útokům.

Nejde o evoluci, jde o jiný žánr, kde FFVII bylo RPG, remake už je akční RPG, takže naprosto chápu, že se to někomu nelíbí.

Nahlásit nevhodný obsah

20860016
Vojta Dřevíkovský napsal 23. 4. 2020 v 20.09

Lucka: Promiň, ale nemáš pravdu. Tahové souboje ve FF nejsou od 4. dílu s výjimkou v podobě 10. Pokud máš na mysli ATB systém (který měly 4, 5, 6, 7, 8, 9 a 10-2), tak ten v FF7R je, jen s tím rozdílem, že mezi nabitím akce můžeš provádět základní útok a bránit se. Nabité akční body klasicky věnuješ speciálním útokům, magii, předmětům, limit breakům a summonům, které představují důležité akce v boji. Je to výborná evoluce tradičního systému, která ho posouvá do současnosti, kdy jsou hry prostě dynamičtější. Rozhodně to má od hack'n'slash dál než 15. Classic mode mě vůbec nebavil a nechápu, proč ho tam vůbec dávali. Normal je pravý způsob, jak to hrát :)

Kdybys ale chtěla tahový souboje, tak dobrý nový JRPG jsou v sérii Bravely Default a taky Octopath Traveller nebo I Am Setsuna.

Editováno: 23. 04. 2020 v 20.12

Nahlásit nevhodný obsah

20876282
Lucka napsal 22. 4. 2020 v 10.47

Jak může dostat 5/5, když nemá to základní, co sérii FF udělalo a to je tahový soubojový systém? Classic mode opravdu není TBB. Moc jsem se na hru těšila, ale tohle je pro mně bohužel důvod jí nekupovat. Hodně lidí si na to stěžuje. Bohužel se z FF stalo "hack'n'slash" RPG.

Editováno: 22. 04. 2020 v 10.50

Nahlásit nevhodný obsah

20922647
jirisvec77 napsal 20. 4. 2020 v 17.20

Ocelotr NN: no jo asi to vše na PS4 nevyjde - skoda. Taky mě to ze začátku štvalo, ale jelikož je pro mě tenhle herní rok zatím hodně slaby tak jsem koupil a po cca 15 hodinách musím říct, ze jsem rad, ze jsem tak udělal. I přes některé věci, které mě hodně štvou (5 z 5 bych tomu osobně nedal) mě ta hra hodně baví a užívám si ji. Za mě letos zatím jednoznačně nejlepší hra.
No a jako u tebe ani u mě Cloud a jeho banda nejsou nejoblíbenější. U mě to jsou Zidane, Vivi, Garnet a spol.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 20. 4. 2020 v 08.00

No a kdy to bude celý ? Pochybuju, že se komplet sága bude dát dohrát v rámci PS4. Nemám rád cross-gen hry, jelikož jakkoliv vypadá tahle část dobře, při poslední epizodě na PS6 bude vypadat jako chudý příbuzný a stále tu nebude možnost projet si FFVII celý od začátku do konce, tak jako zamlada.
A bude následovat další remake. Chjo.

Cloud a jeho banda mi nikdy nepřirostli k srdci, já radši Squalla a Rinou.

Editováno: 20. 04. 2020 v 08.03

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 16. 4. 2020 v 09.34

Tak jsem si říkal, že tomu dám šanci a ono to na PC výjde až za rok...

Nahlásit nevhodný obsah

20853654
RuThaN napsal 16. 4. 2020 v 01.40

Puvodni hra, zadny nejlepsi rpg neni, je to strasne recenovany a repetetivni.. je to popularni, kvuli tomu, ze to vyslo brzy na PSX a nekteri lidi maj radi tu stylizaci. Ja byl rad, ze bylo dohrano z povinosti, aby nekdo nemohl rikat, ze nejlepsi je konec, ten byl nejhorsi, boss fight byl voprus.

Nahlásit nevhodný obsah

20917754
catmeows napsal 15. 4. 2020 v 16.40

esmo: snad tě uklidní, že jsem hrál FF zhruba v pořadí SNES díly, NES díly, poslední díly včetně jedné mobilní verze a a nakonec remaky z prvních PS. Je úplně jedno v jakém pořadí to hraješ a dokonce je i jedno, jestli se ti konkrétní díl nelíbí, protože se ti jinej díl líbit může. FF série je v podstatě definice a encyklopedie JRPG v jednom (sorry Persono, jsi až dvojka :)

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 15. 4. 2020 v 16.07

ten soubojovy system mi celkem pripomina posledni Devil May Cry

Nahlásit nevhodný obsah

20863689
tuter napsal 15. 4. 2020 v 15.52

Vojta Dřevíkovský: díky, tak to se moc těším :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20860016
Vojta Dřevíkovský napsal 15. 4. 2020 v 15.27

VenoM119: Hele, demo mě taky vůbec nepřesvědčilo, ale ten systém si poměrně brzy sedne a s více možnostmi působí jako rozumná evoluce ATB.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 15. 4. 2020 v 15.25

prso: "Akorát asi nesmíš mít problém s bandou ekoteroristů bojujících proti megakorporaci vysávající planetu."

+1 :D :D

Editováno: 15. 04. 2020 v 15.25

Nahlásit nevhodný obsah

20827308
VenoM119 napsal 15. 4. 2020 v 15.03

Jsem fanoušek FFVII a... ne, tohle není můj splněný sen. Sorry. Jasně, hrál jsem jenom demo, ale ten souboják se mi opravdu nelíbí. Takže asi tak.

Nahlásit nevhodný obsah

20875936
prso napsal 15. 4. 2020 v 14.44

esmo: Jak píšou kolegové:) V jednotlivejch dílech se občas objevujou stejný jména (pro jiný postavy) nebo summoni, ale každej má unikátní příběh. Jako tohle určitě nejvíc oceněj fanoušci originálu (i když asi ne puristi), páč vidět po letech v supr grafice postavy, co měly dřív šest polygonů a špachtle místo rukou, je fakt skvělý. Ale zahrajou si i nováčci. Akorát asi nesmíš mít problém s bandou ekoteroristů bojujících proti megakorporaci vysávající planetu.

Nahlásit nevhodný obsah

20860016
Vojta Dřevíkovský napsal 15. 4. 2020 v 14.35

tuter: Dík, pár kostrbatostí jsem upravil. Myslím, že si po CC na konci FF7R megasmlsneš :)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 15. 4. 2020 v 14.33

esmo: Jak říká kolega, jednotlivé díly na sebe až na pár jasně označených výjimek (jako třeba FF X a FF X-2) příběhově nenavazují. Jedná se o nové postavy, nový příběh a většinou i nový svět.

Takže klidně do toho jdi.

Nahlásit nevhodný obsah

20811703
Bohemund napsal 15. 4. 2020 v 14.29

BTW o příběhu bez spoilerů s CZ titulky:
https://www.youtube.com/watch?v=FfAI-vFfvLQ

Nahlásit nevhodný obsah

20905464
Sneaky Bitch napsal 15. 4. 2020 v 14.23

esmo: Má. Co vím (odborníci ať mě nekamenují), tak spolu jednotlivé díly, až na pár výjimek, nesouvisí. Takže díl VII není žádným prostředkem. Např. XV byla označovaná jako ideální pro naskočení do FF světa.

Editováno: 15. 04. 2020 v 14.23

Nahlásit nevhodný obsah

20863689
tuter napsal 15. 4. 2020 v 14.15

Hezká recenze, ale je tam nemálo chyb, jako by se sem tam někam vytratili nějaká slova :-)

Jinak původní hru jsem nehrál, hrál jsem jen Crisis Core (za mě jedna z nejlepších PSP her) a tak je pro mě remake původní hry vlastně pokračováním :-) Zatím jsem zhruba v první třetině hry a jsem nadšenej, je to vážně výborný.

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
esmo napsal 15. 4. 2020 v 14.10

Možná to bude znít pro fanoušky strašně hanebně...ale nikdy jsem žádnej díl ze série FF nehrál. Tohle mě láká. Má cenu naskočit takto doprostřed série?

Nahlásit nevhodný obsah

Final Fantasy VII Remake

  • Výrobce: Square Enix
  • Vydavatel: Square Enix
  • Žánr: JRPG
  • Datum vydání: 10. 04. 2020
  • Platformy: PS4