AMD: „Dnešní konzole jsou příliš slabé na 4K“

15. červenec 2018 11:05 / Aleš Tihlařík / Novinky / Diskuze (26)

Již před uvedením Xboxu One X jsme na Hrej rozebírali, proč je 4K u konzolí v drtivé většině případů stále jenom sci-fi. Naše domněnky od té doby potvrdil nejen čas, ale nově i Timothy Lottes, zaměstnanec společnosti AMD, dodávající hardware do této generace konzolí.

Pro magazín Edge totiž Lottes prozradil, že pro dosažení 4K rozlišení při 30 FPS by konzole potřebovaly grafický čip o výkonu přibližně 7,4 TFLOPS. To u počítačových grafických karet přibližně odpovídá výkonu mezi GTX 1070 a GTX 1070 Ti, jejichž momentální cena přesahuje prodejní cenu Xbox One X. Jen pro představu – PlayStation 4 Pro momentálně dosahuje 4,2 TFLOPS, Xbox One X disponuje šesti teraflopy za sekundu, je tedy o něco blíže vytyčené hranici.

Lottes nicméně dodává, že řeč je opravdu o nativním 4K, nebere tedy v potaz věci jako supersampling, checkerboarding nebo temporální rekonstrukci. Odhadu bylo navíc dosaženo velkým zjednodušením všech vrstev a procesů, které se za optimalizací her na konzole skrývají.

Ačkoliv tedy odhad počtu teraflopů za sekundu nemusí být úplně přesný, je takřka jisté, že nativního 4K se v majoritě titulů dočkáme až u další generace konzolí. Dosažení bájné mety 60 FPS pak bude při takovém rozlišení zvládat pravděpodobně až přespříští generace.

Zdroj: GamingBolt

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20874536
Minstriel napsal 17. 7. 2018 v 18.06

uprocker: nemusíš hned útočit, fps typu Doom apod hraju na tu nejtěžít obtížnost a pohoda (klávesnice myš).
Neřekl jsem že thé Last of us je špatná hra.
Vision jsem nepoužíval přišlo mi to dosti divné mít v lidské podobě sonar. Atmosféru mi hodně kazila AI ta nevěděla jestli zaútočit a nebo běhat okolo mě dokola. To mi atmosféru kazilo dost.
Pozdeji si to dohraju když nebude co hrát.

Edit: hrál jsem to na vyšší obtížnost a Ai pořád nic :)

Editováno: 17. 07. 2018 v 18.07

Nahlásit nevhodný obsah

20911257
uprocker napsal 17. 7. 2018 v 16.59

Minstriel: Tak me predevsim zajimal pribeh i to jak postavy dopadnou. Na svou dobu to melo naprosto skvele graficke zpracovani, ktere se rovnalo launchovym hram dalsi generace. Skvely soundtrack, skvele herecke obsazeni, hutna atmosfera obvzlast kdyz byli v okoli houbari a samozrejme nezapomenu na nepovinne rozhovory s ellie, kdy mel clovek skutecne pocit, jako by byl soucasti pribehu. To ze ti to nesedlo nevadi. Skus si to zahrat na tezkou obtiznost bez vize skrze zdi. Ridit se jen sluchem a instinktem. Pak ti to tak tupe neprijde. Tupe je hrat hry na easy a pak brecet, ze uz neni co hrat.

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 17. 7. 2018 v 06.47

uprocker: The Last of us jsem ani nedohrál. Nepřátelská AI byla fakt ultra tupá a tak nějak bych to považoval za normální hru.
Všude byl věhlas jak se jedná o diamant, tak jsem se těšil a bohužel nic no :/.

Nahlásit nevhodný obsah

20911257
uprocker napsal 16. 7. 2018 v 22.09

PS4 ma lepsi hry. Mnohem. A taky o polovinu vic (Asi jen 40 milionu) prodanych konzoli. Coz je vlastne zpusobene kvalitou tech her. Ono je to vubec zajimave, jak se te male zalostne a sikmooke sony dari oproti gigantu, jehoz produkt vyuziva snad kazdy druhy pocitac na teto planete. Tady neni o cem hosi. a ani vykon to nezachranil. Tak snad za 5 let az zacnou nova MS studia vydavat sve prvni hry, pak se treba situace zmeni. Vlastne nezmeni. Last of us coz je pro mne nejlepsi hra dekady si zahraju jen na jednom miste. A nepochybuji, ze II na tom bude hure.

A ano, mam radsi pribehy nez grafiku.

Nahlásit nevhodný obsah

3812987
Luk83 napsal 16. 7. 2018 v 19.52

Clayton: Tohle dělení :D Pro mě je exkluzivita něco, co si zahraju jenom někde, takže klidně i to, co dělá MS. Takže ano, pro mě je exkluzivita Forza, Halo a Gears of War.
Na druhou strany exkluzivity k životu nepotřebuju. Tohle se mi snažilo namluvit Sony a na mojí PS4 se už půl roku práší, protože není co hrát (God of War mě nechává absolutně v klidu, Detroit beru hodně střízlivě a Spiderman se teprve uvidí. Zbytek je někdy příští rok :D) Takže si radši zahraju multiplayformovky ve 4K než si honit a těšit se z "výkonu" PS4Pro a těch pár exkluzivit na to. Ano, Sony jich má sice více, ale když se vám netrefí do vkusu, k čemu mi pak jsou...

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 16. 7. 2018 v 17.37

Twice: to ano ale na 144fps potřebuješ 144hz monitor.
Já mám 120Hz, 35 palců na 3440x1440p a nejnovější hry hraju okolo 70 - 120 fps na 1080 nataktovane.
4K ve 144 Hz a fps jsou daleka budoucnost na nových titulech.

Nahlásit nevhodný obsah

20909380
Vrzalík napsal 16. 7. 2018 v 13.27

PS5 či Xbox Two či jak se nová generace bude jmenovat, by v pohodě mohla 4K60fps zvládat. Jen by Sony a Microsoft nesměli být greedy a museli by dané konzole osadit high-endovými GPU s výkonem kolem 10-12 TFlops. To znamená, že by zkrátka museli více zadotovat cenu konzolí. Stejně trh okolo konzolového hraní je postaven primárně na prodeji dražších her. ( např. vůči hrám na PC) Takže nechápu, proč by tyto společnosti nemohli zadotovat konzolový hardware více. Stejně i tak budou nakonec rýžovat pěkně na prodeji her.

Editováno: 16. 07. 2018 v 13.31

Nahlásit nevhodný obsah

20922256
Clayton napsal 16. 7. 2018 v 11.34

Luk83: Tak jaký :) podotýkám nemluv o her co jsou na Windows :)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 7. 2018 v 11.29

Twice: Troufnu si říct, že 144 Hz jen tak standard nebude. Nějak si nedovedu představit, že tenhle framerate bude někdy víc, než jen těžký nadstandard pro kompetitivní hraní velice rychlých akčních her.

Nahlásit nevhodný obsah

20880283
Twice napsal 16. 7. 2018 v 11.00

Minstriel: To samé se pak dá říci i o přechodu z 60 na 144fps, ale ktomu povede ještě daleká cesta než tento rozdíl budou moci pozorovat i běžní hráči a bude to požadováno za standard bez nutnosti platit přes 20k za mašinu a 10k+ za kvalitní zobrazovadlo.

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 16. 7. 2018 v 08.14

Já hrají na 3440x1440p a je to sice jen 2k ale hry na tom běží parádně a je to dost velký grafický posun.
Skákat na 4K když se konzole poti u Full HD je nesmysl. A když zde vyjde novinka Zaklínač na konzoli ve 4k tak je to hodně zvláštní když se jedná o upscale a ne o plné nativní 4k.
J skok na 2k je daleko jednoduší a zážitek to zlepšilo hodně i když to není tak cool jako 4k :D

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 15. 7. 2018 v 23.16

Drepheuss: Ber to takhle, špatná hra s dobrou grafikou je mnohem horší, než dobrá hra se špatnou grafikou. Grafika je bonus, když je dobrá tak super, ale ze špatné hry dobrou neudělá.

Editováno: 15. 07. 2018 v 23.17

Nahlásit nevhodný obsah

20876195
Drepheuss napsal 15. 7. 2018 v 22.22

Tyhlety pindy o tom jak je příběh to nejdůležitější a grafika je někde úplně vzadu... s timhle přístupem bychom dneska pařili v 800x600 s 256kb texturama... jasně, hratelnost i příběh jsou důležitý, ale nedělejte tady jak grafika nikoho nezajímá... jakmile vyjde hra s průměrnou grafikou, tak hned všichni nadávaj jak to vypadá jako pět let stará...

Editováno: 15. 07. 2018 v 22.23

Nahlásit nevhodný obsah

3812987
Luk83 napsal 15. 7. 2018 v 22.17

Clayton: Jak nejsou hry? na XOX si zahraju všechno v lepší kvalitě, než na PS4Pro. Nebo si Sony dělali dělali novou konzoli na těch pár exkluzivit? Tak to se vyplatí.... :D

Nahlásit nevhodný obsah

20922256
Clayton napsal 15. 7. 2018 v 22.13

@miburak To nechápu proč výtahuješ zrovná Forzu 7 ?? Já myslel že je na Windows :) To srovnání PC a Xbox :) K čemu je ten extra výkon u Xbox když nejsou hry :)

Nahlásit nevhodný obsah

20922307
Pollytosnew napsal 15. 7. 2018 v 20.43

stul.drabik: Tohle proste delaji lide co na to maji penize.. A kdo je nema si koupi jednou za uherak super naslapanou hru s luxusnim pribehem .. Kvuli tomu to proste sony dela a ja s tim problem nemam...

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 15. 7. 2018 v 16.47

Nigfire: Lottes se o něm v rozhovoru zmiňoval, to by ses musel zeptat jeho.

Nahlásit nevhodný obsah

20841962
Nigfire napsal 15. 7. 2018 v 16.23

Nechci nic říkat ale jak souvisí Supersampling se 4k výstupem? Supersampling je metoda antialiasingu, kdy je obraz vypočítán ve větším než nativním rozlišení a pak downsacalowan na rozlišení obrazovky.

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 15. 7. 2018 v 15.06

stul.drabik: No přesně tak. Všichni mluvěj o grafice a že to je na hovno, když to není 4K a pak to stejně hrajou na 7 let starým 18" monitoru nebo na telce v obýváku...

Nahlásit nevhodný obsah

20872817
stul.drabik napsal 15. 7. 2018 v 14.58

Už vidím jak si kvůli-jenom dokonalé grafice si kupuji televizi za 50-100 tisíc s uhlopříčkou metr 80.Když je příběh oničem.Takoví de.. nejsu.Takoví lidi co si kupují hru čistě jenom grafice a příběh je nezajímá (už jsem takoví lidi viděl) obdivuji.A dát za obrazovku 30 tisíc a vejš......

Editováno: 15. 07. 2018 v 15.01

Nahlásit nevhodný obsah