AMD: „Dnešní konzole jsou příliš slabé na 4K“
Již před uvedením Xboxu One X jsme na Hrej rozebírali, proč je 4K u konzolí v drtivé většině případů stále jenom sci-fi. Naše domněnky od té doby potvrdil nejen čas, ale nově i Timothy Lottes, zaměstnanec společnosti AMD, dodávající hardware do této generace konzolí.
Pro magazín Edge totiž Lottes prozradil, že pro dosažení 4K rozlišení při 30 FPS by konzole potřebovaly grafický čip o výkonu přibližně 7,4 TFLOPS. To u počítačových grafických karet přibližně odpovídá výkonu mezi GTX 1070 a GTX 1070 Ti, jejichž momentální cena přesahuje prodejní cenu Xbox One X. Jen pro představu – PlayStation 4 Pro momentálně dosahuje 4,2 TFLOPS, Xbox One X disponuje šesti teraflopy za sekundu, je tedy o něco blíže vytyčené hranici.
Lottes nicméně dodává, že řeč je opravdu o nativním 4K, nebere tedy v potaz věci jako supersampling, checkerboarding nebo temporální rekonstrukci. Odhadu bylo navíc dosaženo velkým zjednodušením všech vrstev a procesů, které se za optimalizací her na konzole skrývají.
Ačkoliv tedy odhad počtu teraflopů za sekundu nemusí být úplně přesný, je takřka jisté, že nativního 4K se v majoritě titulů dočkáme až u další generace konzolí. Dosažení bájné mety 60 FPS pak bude při takovém rozlišení zvládat pravděpodobně až přespříští generace.