Zaměstnanci hovoří o poměrech v Rockstaru
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Zaměstnanci hovoří o poměrech v Rockstaru

Zaměstnanci hovoří o poměrech v Rockstaru

Pavel Makal

Pavel Makal

18. 10. 2018 11:05 15
Reklama

Vydání Red Dead Redemption 2 je už skutečně za dveřmi a nemine den, aby se neobjevily nějaké nové zprávy, které se jí týkají. V uplynulých dnech se opět rozhořela diskuze o pracovních podmínkách v Rockstaru, jež mají dlouhodobě špatnou pověst.

Na vině je rozhovor s Danem Houserem, zakladatelem společnosti, který přiznal, že v období takzvaného crunche, tedy dokončování Red Dead Redemption 2 pracoval tým i 100 hodin týdně. Houser později tento svůj výrok konkretizoval a uvedl, že se týkal jen jeho a části týmu scenáristů. Tvrdí, že nikdo v žádné pozici není nucen k abnormálně tvrdé práci.

Na toto téma se následně rozhořela diskuze na sociálních sítích a o slovo se přihlásila celá řada bývalých zaměstnanců, kteří vzpomínají na drsné podmínky. Job Stauffer, který pracoval v Rockstaru v době vydání GTA IV na Twitteru zavzpomínal na to, že během dokončování hry byla atmosféra ve studiu skutečně velmi vyostřená. Působilo to prý jako mít pistoli u hlavy a pracovat sedm dní v týdnu. Stauffer dále vzpomíná, že nadřízení doporučovali přijít do práce i v sobotu a v neděli pro případ, že by se v kancelářích objevili Sam a Dan Houserovi. Ti totiž chtěli vidět, že všichni pracují stejně tvrdě jako oni.

Na druhou stranu se ale objevila i opačná tvrzení. Podle všeho nyní Rockstar v reakci na současnou kontroverzi uvolnil podmínky pro vyjadřování se na sociálních sítích a umožnil tak zaměstnancům komentovat situaci ve firmě. Programátorka Vivian Langdon se tak například podělila o to, že nikdy nepracovala více než 50 hodin týdně, a to ještě zřídka kdy. Má prý týdně tak 2-6 hodin placených přesčasů. Další anonymní člen týmu se ozval přímo webu VG247 s tím, že se mu nelíbí aktuální trend očerňování Rockstaru jakožto pracovního pekla na zemi. Zmiňuje, že období crunche není povinné, že jsou za něj vývojáři velmi dobře odměněni a že v případě Red Dead Redemption 2 ani nebylo nijak zvlášť hrozné.

Pravda je tedy zřejmě jako vždy někde uprostřed. Zároveň je jasné, že ne všechna oddělení vývojářského týmu musí období stresu před vydáním pociťovat stejně. Věříme, že stejně jako se my hráči těšíme na to, až si Red Dead Redemption 2 zahrajeme, vývojáři z Rockstar San Diego se těší, až si budou moci v klidu dát nohy na stůl. Jak se na hru těšíte vy? Budete ji hrát hned v den vydání, nebo si raději počkáte? Dejte nám vědět v komentářích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama