Valve vnáší světlo do vánočních problémů
Těsně po Vánocích jsme vás informovali o tom, že Steam během svátků zažíval krušné chvilky. Původní zpráva hovořila o tom, že problémy mohly být způsobeny zvýšeným náporem hráčů, a následně vygradovaly chybou, jež umožňovala lidem vidět citlivé údaje druhých osob. Dnes vneslo Valve do změti dohadů a debat nové světlo a všem lidem objasňuje, co že se to vlastně stalo.
V prohlášení stojí, že za kolapsem vyrovnávací paměti stojí DDoS útoky, které zvýšily zátěž na server až o 2000 %. Prvotní útok vyvolal chybový protokol, se kterým se každá společnost (jako je například Steam) musí vypořádávat každodenně s pomocí externích partnerů - jelikož jsou pro ně podobné útoky takřka rutinou - a takový útok by tedy neměl mít na uživatele přímý vliv.
Jenže v tomto případě následoval útok druhý, který následně vyvolal další chybový protokol ve vyrovnávací paměti, který vyústil v chyby, kterých jsme byli svědky - tedy že uživatelé mohli vidět Steam v jiném jazyce než normálně, případně viděli údaje, které náležely někomu jinému.
Podle dnešního vyjádření mohly útoky a z nich vyplývající chyby ovlivnit až na 34 tisíc uživatelských účtů. Společnost se závěrem samozřejmě dušuje, že bude nadále pracovat na identifikování postižených účtů, a že bude pracovat na nápravě toho, aby se podobná situace příště neopakovala. Uvidíme...