Unreal Engine pomohl natočit Mandalorian
Herní enginy jsou extrémně mocnými nástroji, s nimiž dokáží šikovné ručičky vytvořit úctyhodné výtvory od fyzikálních modelů až po dechberoucí scenerie. Napadlo vás někdy, že své využití dokáží najít i mimo samotné videohry? Nové video na kanálu ILMVFX ukazuje, že se dají využít i při přípravě filmů nebo seriálů. Tak třeba díky Unreal Enginu vzniklo přes padesát procent Mandalorianu.
Čtete správně. Disney relativně nedávno rozšířilo univerzum Hvězdných válek o seriál s malým Yodou. The Mandalorian ale obsahuje spoustu prvků, které autoři vytvořili jen díky Unreal Enginu od Epicu. Video například ukazuje techniku natáčení, která umožňuje natočit herce s pozadím v jednom záběru, ačkoliv je pozadí vytvořeno jen v rámci enginu.
Scéna vyžaduje speciální LED obrazovku, která je šest metrů vysoká a obklopuje herce z 270°. Kamera se soustředí na něj, ale na obrazovce za ním se skutečně zobrazuje virtuální prostředí. Pokud se změní zobrazovaný úhel, engine na to zareaguje odpovídajícím způsobem a zobrazí to, co kamera skutečně zabírá – přesně jako ve videohře. I tam pokud otočíte kamerou, uvidíte zkrátka to, co byste za hlavním hrdinou čekali. Filmaři jen kombinují tento efekt se skutečnými herci.
Celé kouzlo vypadá naprosto jednoduše, ba přímo triviálně. Někteří označují novinku za revoluci, která se dá srovnat s nástupem zeleného plátna. Jestli najde využití i u dalších projektů je samozřejmě předčasné tvrdit, ale my bychom se rozhodně nedivili. ILM podle všech vytvořilo tu nejsofistikovanější natáčecí plochu na světě, a to jen za pomoci obrovské obrazovky a herního enginu. Navíc oproti green screenu se s novou plochou lépe pracuje i samotným hercům, kteří se nemusí spoléhat jen na svou představivost. Prostředí Stagecraft zkrátka zaujalo na všech frontách.