ultima-x-odyssey-aneb-uo2-se-vraci-z-hrobu-akorat-v-uplne-jine-podobe
Novinka Ultima X: Odyssey – aneb UO2 se vrací z hrobu, akorát v úplně jiné podobě

Ultima X: Odyssey – aneb UO2 se vrací z hrobu, akorát v úplně jiné podobě

sleepless.

sleepless.

23. 8. 2003 12:02
Reklama

Na konci července jsme přinesli první zprávu o projektu Ultima X, což zkrátka mělo být něco nového ze světa Ultimy, akorát nebylo jisté, zda toho offlinového (což pravda nebylo moc pravděpodobné) nebo toho onlinového (což bylo pravděpodobnější) – bé je správně, i když částečná i á. Ultima X: Odyssey je nástupcem prakticky prvního velkého komerčního MMORPG Ultima Online, jehož chystaný druhý díl byl zrušen, aby nekonkuroval jedničce, což teď nehrozí, hlavně je ale koncept Odyssey značně odlišný od UO2. Origin zavrhl Garriotovu myšlenku spojení klasického fantasy světa Ultimy se sci-fi prostředím a dal přednost jen té klasice, byť také přichází s pár speciálními novinkami. V prví řadě to asi budou „private areas“, tedy oblasti, které si prostě určitá komunita hráčů uzamkne jen pro vlastní dobrodružství, kam jim nikdo jiný nebude moct lézt, což už tuším prezentoval (nebo se s tím minimálně chlubil) i jiný MMO projekt, akorát teď nevím jaký, a hlavně je otázka, jak to bude fungovat, jak to bude velká plocha, pro kolik hráčů a jestli to místo MMORPG nebude spíše několik desítek/stovek MORPG. No nic, prostě uvidíme. Souvisí s tím další novum zvané Odyssey Adventure System, čili že má jaksi každý z hráčů dostat do vínku pravidelný nášup questů, které mu jsou po chuti, spíše že půjde o typ úkolů, pro uzavřenou skupinu hráčů, tedy jakási separátní dobrodružství pro různé klany ve svých zónách, opět uvidíme, jak to bude fungovat. Teď k akci. Ať si chválí svůj bojový/RPG systém jak chtějí, viz níže, když se řekne, že hra poběží na poslední verzi Unreal enginu, tak je vymalováno, a když se podíváte na obrázky nebo si stáhnete první filmeček (viz odkazy na hlavní stránce), tak vám to taky bude jasné. Vypadá to fakt suprově, i když abychom zase nepřechválili, prostě druhá generace MMO her :). Akčností se ale netají ani co do samotného systému bojů, neb má jít o dynamickou akci, ve které se má střídat útok za útokem, speciální kombo za speciálním kombe, vše snadno proveditelné. A to samozřejmě nejen jeden na jednoho, ale i třeba bitvy mezi dvěma guildami (v soukromých oblastech, jak jinak). Vývoj postavy se bude dít prostřednictvím Virtues, známých z offline Ultim. Zlepšovat se tedy budete v osmi Virtues (Ctnostech) a až jednu po druhé ovládnete, získáte nové schopnosti, jako třeba vyvolávání s vámi bojujících postav, a stane se z vás Avatar. Pomocí vašich schopností budete moct upravovat vlastní postavu, stejně jako nejrůznější předměty, včetně zbraní a zbrojí. Kdy některé magické předměty a zbraně budou získávat zkušenost stejně jako vy. Suma sumárů to skutečně nevypadá nic jako UO/EQ/AC/DAOC, ty novátorský prvky mění docela podstatně koncept MMORPG, tedy jestli se UXO bude vůbec moc říkat MMORPG. To vše se překvapivě ukáže zřejmě již brzy, protože Electronic Arts chystají Ultima X: Odyssey už teď na zimu, takže bude určitě zajímavé sledovat jednak nové podrobnější informace, asi i na oficiální stránce uxo.ea.com, a jednak názory MMO hráčů a následně betatesterů UXO.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama