Ueda chce po TLG dělat open-world hru
V zimě vyšel The Last Guardian a pro Fumita Uedu skončila další životní etapa. Příběh Trica a malého chlapce nevzbudil tolik emocí, kolik by možná slavný autor doufal, ale i tak se může hrdě hlásit ke svým předchůdcům Ico a Shadow of the Colossus. Otázka je nasnadě – co dál?
Fumito Ueda prochází cyklickými fázemi a náladami. Jeho první hra, Ico, byla lineárním vyprávěním příběhu jednoho chlapce a dívky. Shadow of the Colossus byl ale jiný: „O svém novém projektu vám toho víc říct nemůžu, ale... Shadow of the Colossus přišel na řadu poté, co jsem pracoval na Ico, a přešel jsem od uzavřeného světa ke světu otevřenému. Ale když jsem dokončil Shadow, nastal okamžik, kdy jsem se ohlédl zpět a položil si otázku, jestli chci zůstat u open-world her nebo jestli se nechci vrátit k něčemu svázanějšímu,“ řekl Ueda na Nordic Games Conference.
A tak vznikl The Last Guardian, příběh chlapce a hybridní stvůry, Trica. Jak všichni vědí, i přes to, že se jednalo o uzavřenější a v mnoha ohledech tedy i jednodušší hru, její vývoj trval extrémně dlouho. A tak po jeho dokončení opět nastala doba, kdy se Uedovi zastesklo po širých open-world hrách.
„Teď jsem dokončil The Last Guardian a po mnoha letech ve hře se možná vrátím k typům titulů, jako byl Shadow of the Colossus,“ řekl konkrétně. Rozhodně neslyšíme poprvé, že by se Ueda rád odhodlal k opět něčemu jinému, byť tento komentář vypadá z těch všech nejvěrohodněji. Připomeňme, že také vyjádřil entuziasmus vytvořit střílečku z první osoby nebo hru se zombie tematikou. Třeba všechny žánry spojí... Uvidíme za deset let.