Třetí Battlefront mohl vznikat v Avalanche
Pokud se v textu objeví název Battlefront, hráči už čují nějaký problém nebo háček. Ano, opět se budeme bavit o Battlefrontu. Tentokrát ale ne v negativním slova smyslu, dokonce ani ne o Battlefrontu 2, o němž píše celý svět. Ústředním tématem totiž bude Battlefront 3.
Číslování (anebo obecně užívání názvu) Battlefrontu je matoucí – třetí díl, o kterém se zmínil na Twitteru Christofer Sundberg a o němž bude řeč, totiž není díl, který EA pravděpodobně v tuto chvíli chystá, ale ten, který nakonec nikdy nevyšel. Sundberg, o jehož Twitteru bude řeč, dokonce nemá ani nic společného s EA nebo se společností DICE. Je to totiž spoluzakladatel Avalanche Studios.
Jak spolu ale souvisí třetí Battlefront a člověk, díky kterému existuje například série Just Cause? Odpověď se skrývá právě na sociální síti Twitter u Christofera Sundberga. Ten, pravděpodobně protože vychází druhý Battlefront, odhalil, že na třetím díle mohl pracovat před deseti lety on a jeho tým ve švédském Stockholmu.
The irony... We passed on developing Star Wars Battlefront III w/ Lucas Arts over a decade ago because we had our hands full on Just Cause plus that we wanted to develop original IP's. The dev budget was probably less than a banner ad costs today...
— Christofer Sundberg (@CHSundberg) November 15, 2017
V Tweetu toho nezmiňuje mnoho. Před deseti lety mu nicméně na jeho stole ležela nabídka od Lucas Arts, kterou ale vývojáři odmítli kvůli práci na Just Cause, a také protože se chtěli v budoucnu zabývat originálními novými IP. S trochou nadsázky Sundberg také říká, že nástřel rozpočtu byl tehdy menší, než kolik se dnes platí za jeden banner v marketingové kampani.
Na prvních dvou dílech série z roku 2004 a 2005 pracovalo studio Pandemic. O osudu třetího dílu toho bylo napsáno mnoho, nicméně studio Free Radical Design jej nikdy definitivně nedokončilo a zbylo z něj jen několik konceptů. Hra ale byla údajně z 99 procent hotová.
Paradoxně ani Pandemic, ani Free Radical Design už mezi aktivními studii nejsou. První z nich skončilo v roce 2009 po vydání The Saboteur, druhé se v témže roce dostalo do područí německého Cryteku a kvůli finančním problémům bylo následně zrušeno. Většina zaměstnanců tak přešla do studia Dambuster spadajícího pod Deep Silver, který odkoupil od Cryteku práva na některé hry. Jejich prvotinou byl Homefront: The Revolution.