Take-Two čelí žalobě kvůli tetování
Virtuální vyobrazení skutečných sportovců je poměrně komplikovanou záležitostí. Své o tom ví vývojáři fotbalových, hokejových, basketbalových i baseballových her, kde se pravidla licencí často řídí naprosto rozdílnými pravidly. I když ale vývojáři získají licence v rámci zastřešující značky, nemusí to znamenat, že nepřijdou problémy…
Ty totiž potkaly vydavatele Take-Two. Tatérka a umělkyně Catherine Alexander podala na vydavatele a držitele práv na virtuální zpracování wrestlingové série WWE žalobu. Alexander se nelíbí využití šesti různých tetovacích motivů na těle profesionálního wrestlera Randyho Ortona, ke kterému nedala svolení.
Federální soud v Illinois dal v předběžném řízení umělkyni za pravdu a využití tetování označil za “kopii práce”. Avšak vzhledem k tomu, že případ s tetováním zatím nemá žádný precedens, musí nyní porota rozhodnout, zda se skutečně jedná o porušení autorských práv dle příslušných zákonů. Problém je především v tom, jak do autorských práv tetování promlouvají lidé, kteří je skutečně nosí na kůži. Orton je pochopitelně skrze značku WWE v sérii WWE 2K vyobrazen naprosto legálně.
Server Gamesindustry.biz připomíná, že se s podobným problémem společnost Take-Two potýkala už dříve. V roce 2016 došlo k napadení vyobrazení několika designů tatérského studia Solid Oak Sketches na basketbalistech v sérii NBA 2K. Tehdy ale společnost Take-Two spor vyhrála a přítomnost tetování byla označena za ospravedlnitelnou.