Star Trek Online Článek Star Trek Online

Star Trek Online

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

12. 1. 2010 23:01 1
Reklama

Ne, že by to Star Trek nějak vehementně potřeboval, nicméně loňská premiéra stejnojmenného filmu tomuhle kultu opět pomohla. Kromě vulkánského pozdravu v přímém přenosu České televize jsme totiž v kině mohli vidět povedený restart značky, který, když nic jiného, přiměl spoustu lidí opět/konečně koukat na seriál. Proud obnoveného zájmu ale s sebou pochopitelně bral i ostatní věci spojené se světem Star Treku, chystanou online hru tedy nevyjímaje. Vývojáře z Crypticu jsme si proklepli už loni v létě a v našem preview přinesli první informace zaměřené především na vesmírnou část hry. Postupem vývoje a s blížícím se datem vydání už ale známe více detailů, a to i ohledně bojů a misí na planetách obecně.

Pomalé bitvy ve vesmíru

Jednou vyřčené informace už přežvýkávat nebudeme. Pokud jste tedy vzpomínané preview nečetli a z jakéhokoliv důvodu nechcete, zopakujeme jen to nejdůležitější - ve hře se jakožto kapitán ujmete hvězdné lodi. Aby byla zachována obecná šablona MMO her, protistrany si ve Star Trek Online zahrají Federace a Klingoni, z jejichž flotil budete moci na začátku vybírat. Podle prvních dojmů, objevujících se ve vlnách internetu, nedostanete na výběr jen z velkých lodí, ke slovu by měly přijít i menší a především pohyblivější kousky. Takové lodě však budou paradoxně klást na hráče větší nároky, neboť přestát nějakou tu bitvu v konkurenci zamračených Klingonských křižníků není nic snadného ani pro bitevníky Federace. Ať už se ale rozhodnete jakkoliv, bitvy by neměly připomínat zběsilé klikání, které můžete spatřit ve většině online her. Vesmír je místo, kde by se všechno mělo odehrávat v tichosti a fluiditě vakuu. Žádné trhané, zběsilé pohyby, všechno pěkně pozvolna a s rozmyslem. Štíty, dobrý palebný úhel, a až pak s vážnou tváří vydat rozkaz k palbě. Jedině tak bude možné předcházet nechtěným zásahům do spřátelených lodí, případně poškození z okolních výbuchů.

Vzhůru dolů

Lidí, kterým budete rozdávat rozkazy & úkoly, bude na lodi hned několik, a s postupným zvyšování jejich úrovně se bude vylepšovat i bojeschopnost vaší lodi. Co víc, právě tihle muži a ženy se pak v kritických chvílích přemění na úderný tým a půjdou do otevřeného boje proti... emzákovi. Je to možná trochu šílené, posílat do bitev velící důstojníky, ovšem svět Star Treku je takovým způsobem nastavený odnepaměti a vývojářům se to náramně hodí. Bez vysvětlování totiž mohou z kapitána lodi udělat toho největšího válečného hrdinu všech dob a nikdo ani nezívne. Tím ale myslím jen jako námitku, boj totiž žádná zívačka nebude. Vlastně půjde o naprostý opak toho, co se odehrává ve vesmíru - chaos, nepřehledné situace a rozmanité prostředí. Například snaha o získání kontroly nad zdrojem některého z důležitých minerálů, se může během několik vteřin proměnit v solidní, nicméně stále dosti elegantní jatka.

Důstojníci, do boje!

Každá vesmírná anomálie, zdroj čehokoliv a další rozmanité věci, jsou totiž střeženy, a pokud chcete jen strčit nos a začuchat, co že se to tam ukrývá, musíte jít do přímé konfrontace. Žádné šachové partie, jestli smíte rozpoutat konflikt s objektivně lépe vybavenými Klingony, ten už dávno běží, jednoduše na ne skočíte a srovnáte je na jednu hromadu. Přenést se doprostřed základny není díky pokročilé technologii žádný problém. Během několika vteřin si však vaší přítomnosti strážci všimnou a ke slovu přijdou phasery a jiné zbraně. Kombinací schopností jednotlivých členů výsadku pak budete muset nabíhající vlny nepřátel likvidovat, a přitom neztrácet lidi vlastní. Hra vám ale naštěstí nebude nic podsouvat, takže za neúspěch si budete moci vždy vynadat jen sami sobě. Dopředu se totiž počítá s propracovaným systémem pro výběr jednotlivých členů útočného týmu, a to včetně jejich výstroje a výbavy. Dohromady vás bude moci projít do boje jen pět, namixovat si však můžete všechno podle libosti. Ve výsledku tak proto může popisovaná situace dopadnout tak, že vy usmrtíte odstřelovací puškou dva hnusáky a o zbytek se na kratší vzdálenost postarají schovaní pomocníci. Jak ale jistě uznáte, podobných scénářů by se dalo hned na fleku vymyslet nespočet.

A právě o tom by celý Star Trek Online měl být, vymýšlení nových taktik a postupů, v rámci kterých nebudete schopnosti vás a vaší posádky používat, ale využívat ze 100%. Jedině tak prý bude možné v nehostinných koutech vesmíru přežít a vydobýt si slávu. Jen nám teď trochu chybí informace o tom, jak to vidí Klingoni. Hra v jejich podání bude jistě naprosto odlišná, detaily však vývojáři úzkostně tají. Ach jo...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama