Star Trek Online Článek Star Trek Online

Star Trek Online

Luke

Luke

28. 8. 2009 22:22
Reklama

Prý jsou to hoši, kteří se marketingového vlka nebojí a dělají si věci po svém. Tak se s jiskřičkami v očích charakterizují zástupci studia Cryptic. Mají na jisté uličnictví právo. Úspěšné popkulturní online hry City of Heroes a City of Villains prodali NC Softu a věnovali se vývoji dvou nových licencí: komiksové Champions Online a Star Trek Online. Hra, která potěší nejen fanoušky trekovského vesmíru, je ambiciozní: krom toho, že se stanete kapitánem lodě Federace nebo Klingonské říše, budete běhat po planetách a plnit jednotlivé mise. Podřízenost trekovskému kánonu je maximální. Bude tu „červené“ tričko, hlášky jednotlivých důstojníků anebo phasery. Podívejme se na vesmírnou část, protože výsadky ještě nejsou hotové a potřebují řadu měsíců práce. Z toho, co jsme viděli, můžeme říci, že jde o lehčí variantu Tabula Rasa – tedy především akční obsah. Vesmír je ale tím místem, bez kterého by Star Trek nikdy nebyl tak zajímavý a také to byla jediná část prezentace, která měla hlavu a patu. Podívejme se na něj pod drobnohledem.

Každý chce být kapitánem

Děj se odehrává roku 2409, několik dekád po zničení Vulkánu a Romulu. Federace stojí na hranici vypuknutí války s Klingonskou říší. Každý z hráčů začne jako kapitán lodi, která má základní výbavu a se získáváním nových zkušeností a hodností bude mít nárok na nákup silnějších a rychlejších plavidel. Fanoušci série Starfleet Command budou příjemně překvapeni, protože Cryptic jim dá do ruky rozsáhlé editační možnosti pro vzhled lodi. Stejně jako u již mrtvé online hry Earth&Beyond bude vesmírná část odlišná od pohybu na planetách a stojí na taktických soubojích s nepřáteli. Nebudeme hrát arkádovou střílečku, kde by vše vypadalo jako v adrenalinovém dogfightu. Záleží na síle štítů na všech stranách (včetně přetahování energie z phaserů do štítů a ze štítů do podpůrných systémů) a na umístění zbraní a náklonu lodi pro správný úhel střelby. Taktické manévry jsou podmínkou pro správné nasměrování střílen a samozřejmě ke slovu přicházejí speciální dovednosti. Jako správný kapitán máte k ruce několik důstojníků, kteří povyšují svoji úroveň podle počtu vyhraných bitev. Jejich specialitky zahrnují například vystřelení série fotonových torpéd, instantní oslabení štítů nepřítele či posílení vlastních nebo neviditelnost. Čím větší loď bude, tím více důstojnických křesel můstek pojme. V případě přesily je dobré odpalovat nepřítele, když jsou blízko u sebe, protože výbuch jedné velké lodi sebou vezme i menší v jejím okolí.

Přejděte na warp 5

Trekovský vesmír vychází z toho reálného, alespoň co se základních soustav týče. Při cestování po hvězdné mapě budeme potkávat ostatní hráče a jednotlivé planety ukazují, jaká mise se na nich nachází. Mimochodem, mise budou z devadesáti devíti procent izolované instance. Přehlednost prostoru, ať už bojového nebo toho na mapě, je pro vývojáře zásadní. Nechtějí odradit hráče komplikovaností interfaceu. Podle toho, co jsme viděli, jsou veškeré informace soustředěné přímo na hlavní obrazovce a stačí jen jednoduše klikat, aby se děly věci. To samé platí o modování lodí nebo modelování kapitánského avatara. Ve finální verzi budeme mít zcela volnou ruku při definování rasy a jejího vzhledu. Zkušenost, kterou si studio Cryptic přineslo ze City of Heroes/Villains říká, že předem definované rasy jsou sice príma, ale řada hráčů stráví čas vymýšlením vlastních kreací. Vzpomeňte si jen, kolik času jste strávili modelováním potvor ve Spore – podobně všehoschopný by měl být i editor STO.

Samotná vesmírná část vypadá dostatečně zábavně, aby utáhla průměrnou hru. S multiplaxerovými výsadky a komunitními prostory na základnách samozřejmě přijdou další úrovně zábavnosti. Nelze se ale zbavit pocitu, že by bylo príma, kdyby celá hra fungovala tak, jak by měla, s tím rozdílem, že by byla mnohem zábavnější v offline stavu. Autoři si za podobná slova můžou sami. Ukazovat jen z poloviny funkční hru není dobrým medializačním manévrem. Je to jako přiletět před klingonskou loď, spustit štíty, zablokovat zbraně a urazit klingonského kapitána tou nejhorší možnou nadávkou. A pak udělat závody k únikovým modulům. Možná se mýlíme a studio Cryptic ví, že má v ruce všechny trumfy. Zatím to ale tak nevypadá.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama