Spencer: Konkurencí bude Amazon
I když si to mnoho hráčů nechce přiznat, cloudové hraní bude nejspíše opravdu budoucnost hraní. Vydání Stadie tomu sice moc nenaznačuje, úspěch bety Microsoft xCloud či Geforce Now ale ukazuje, že hráči o tuto technologii zájem mají, pokud je uchopena dobře. A Microsoft, jak se zdá, má o budoucnosti hraní naprosto jasno.
Web Protocol se totiž zeptal ředitele divize Xboxu Phila Spencera, jak se obecně dívá na budoucnost herního průmyslu. Ten se vyjádřil takto. „Když se bavíme o Nintendu nebo Sony, i když je neuvěřitelně respektujeme, naší hlavní konkurencí v budoucnu bude Amazon a Google. To neznamená, že dehonestuji Nintendo nebo Sony, ale tradiční herní společnosti jsou mimo pozici. Hádám, že se budou snažit vytvořit něco jako Azure, ale my jsme do cloudu investovali desítky miliard dolarů napříč několika lety.“
Pokud vám Microsoft Azure nic neříká, jedná se o masivní cloudovou technologii, kterou Microsoft využívá již dlouho jakožto výpočetní kapacitu nebo úložiště. Azure ale má v budoucnu nejen pomoct například s Flight Simulatorem, ale hlavně podporovat Microsoft Game Stack a právě Project xCloud. Jak zmiňuje web PCGamer, další z důkazů toho, že Microsoft nechce se Sony přímo válčit, je oznámená spolupráce na cloudové technologii, přičemž Microsoft se prý nebrání dalším projektům společně se Sony. „Nechci s nimi být ve válce, zatímco Amazon a Google se soustředí na to, jak dostat gaming k sedmi miliardám lidí po celém světě. To je ten cíl.“