SOMA našla inspiraci v Doomu 3 a Silent Hill
Vývojáři z Frictional Games svůj sci-fi horor SOMA posadili do setmělých koridorů podmořské výzkumné stanice, kde se děje něco zlověstného. Výtvarný ředitel hry, Thomas Grip, se přiznal k inspiraci v několika jiných hrách, které si pohrávají s příčetností hlavní postavy a způsobem, jakým hra podává hráči příběh.
Velkou inspirací pro SOMu byl Doom 3 a jeho terminály, které hráči poskytovaly informace a umožňovaly ovládání prvků v úrovních.
"V SOMě je spousta různých terminálů, který hráči mohou najít a získat z nich různé informace. Je to velká část hry. Fungují docela stejně jako ty z Doomu 3, až na to, že na ně nejdříve musíte kliknout, jinak je to stejné."
V Doomu 3 terminály promítaly ovládací prvky do hráčova HUDu a umožňovaly se ponořit do informací bez toho, aby hráč opouštěl dění v herním světě. Se SOMou chtějí vývojáři dosáhnou stejného efektu.
Další inspiraci tvůrci čerpali například ze Silent Hillu, ve kterém se lidem z Frictional Games líbilo, jak hra nechává hráče prožít si strašlivé události ve hře a ne, že je nechá sledovat strašidelný filmeček.
Na Bioshocku se Gripovi líbí prvních dvacet minut, ve kterých hráč sestoupí do Rapture a svět je mu představen nejen vyprávěním, ale i aktuálním děním na obrazovce.
Nakonec Grip pochválil i Spec Ops: The Line a "analogový" způsob, kterým hra přistupovala k morálním rozhodnutím.
Podobný styl voleb můžeme čekat i v SOMě, která se chystá na brzké vydání. Nejnovější titul od tvůrců Amnesia: The Dark Descent vyjde 22. září na PC a PS4.