Skull & Bones Recenze Recenze Skull and Bones, prokletého pirátského dobrodružství, které připlouvá se značně děravými plachtami

Recenze Skull and Bones, prokletého pirátského dobrodružství, které připlouvá se značně děravými plachtami

David Bernard

David Bernard

20. 2. 2024 20:30 1

Pirátská tematika je velmi oblíbená. Herní průmysl nám tituly, ve kterých hlavní roli hraje lebka se zkříženými hnáty, příliš často nepřináší. Když v roce 2017 došlo k oznámení Skull and Bones, srdce nejednoho milovníka rumu, šavlí a větru, který neúnavně duje do plachet historických lodí, radostí zaplesalo. Po dlouhých jedenácti letech strastiplného vývoje a nekonečných odkladech jsme se dočkali, ale žádná idylická plavba se bohužel nekoná.

Dlouhotrvající a problematický vývoj nikdy není dobrým znamením. Platí to i pro pirátské dobrodružství Skull and Bones, jehož tvůrci se během jedenácti let potýkali s neuvěřitelným počtem odkladů a restartů projektu. Výsledkem je dobrodružný akční live-service titul, na který se okamžitě snesla drtivá vlna kritiky. Ta je částečně zasloužená, ale v těch nejhlasitějších případech jsem se setkal se situací, kdy se ve videorecenzích neobjevovaly žádné záběry z pokročilé fáze hry, což osobně považuji za škodu. Na vlnách oceánu jsem strávil bezmála čtyřicet hodin a troufám si tvrdit, že jsem na vlastní oči viděl vše, co Skull and Bones aktuálně nabízí.

i Zdroj: Ubisoft

Zlatá doba pirátství

Skull and Bones je zasazeno do zlaté doby pirátství, tedy do pozdní fáze 17. století, ve které se napříč vodami východní Afriky a jihovýchodní Asie proháněl nespočet pirátů, korzárů a jiných pochybných existencí. K oblasti Indického oceánu nemám žádné námitky. Jedná se o velice zajímavou a lákavou destinaci, která ke Skull and Bones výsostně pasuje. Samotný herní svět je poměrně rozsáhlý, ale díky systému rychlého cestování do přístavů si vaši plavbu můžete znatelně zkrátit. Tedy pokud na to máte dostatečně naditý měšec plný stříbrných mincí.

• Doporučená cena:  Od 1 520 Kč, obsaženo ve službě Ubisoft Plus
  • Česká lokalizace: Ne
  • Obtížnost: Striktně daná, dle úrovně nepřátel
  • Základní herní doba: Hlavní příběh cca 20 hodin, poté dle chuti
  • Bude vás bavit: Pokud milujete piráty, loot, zábavné námořní souboje, systémy z mobilních her, live-service tituly a jste ochotni hrám lecco odpustit
  • Nebude vás bavit: Pokud čekáte propracovaný příběh, dobrou technickou stránku a zábavný endgame

Horší je to ovšem s hlavním příběhem, který mne absolutně neoslovil. Začínáte jako přeživší z potopené lodě, kterou zlikvidovala jedna z nepřátelských frakcí. Na malé bárce, notně připomínající tu, se kterou se do přístavu plavil dnes již kultovní kapitán Jack Sparrow, se vydáte do ostrovního pirátského doupěte Sainte Anne, kde započne vaše pirátská kariéra. Děj hry je rozdělen do dvou částí. Zatímco v první budete nápomocni vlivnému pirátskému bossovi Johnu Scurlockovi, ve druhé na vás čeká cesta do místa zvaného Telok Penjarah a spolupráce s místní vůdkyní. V obou případech se bohužel jedná o naprosto nudné, nezáživné a plytké dějové linie, které jsou navíc doprovázeny opravdu špatnou kvalitou dialogů a jejich dabingem. Najmout lepší scenáristy přeci nemůže být tak těžké. Často jsem měl nutkání rozhovory přeskakovat, ale skrze recenzi jsem tak neučinil. Zpětně si říkám, že bych ale o nic nepřišel. Samotná náplň hlavních misí sestává až na výjimky z tzv. fetch questů (něco najdi, získej, přivez atd.). Proč se zápletka nemohla točit například okolo prokletého pokladu? I toto sebevíc ohrané řešení by bylo mnohem lepší a zábavnější volbou.

Mimo hlavní příběh na vás čeká spousta vedlejších kontraktů, ale opět se jedná o převážně generické úkoly. Výjimku tvoří pátrání po pokladech, za kterými se na základě nalezené mapy vydáte do jednoho z mnoha přístavů (outpostů). Jakmile najdete příslušné místo, vaše postava za pomoci animace ze země vytáhne truhlu se stříbrnými mincemi, surovinami a občas i s nějakým tím kosmetickým předmětem. Pokud ale čekáte, že váš pirát či pirátka použije k vykopání truhlice lopatu, nedočkáte se. Manikúra sice hrdlořezy pravděpodobně netrápila, ale vytáhnout poklad holýma rukama, to chce notnou dávku odhodlání a chamtivosti. O něco zábavnější jsou pak tzv. bounties, tedy odměny vypsané na hlavu nepřátelských kapitánů. V jádru se jedná o likvidaci silnějšího nepřítele, která je díky zábavnému námořnímu boji docela záživná. Ovšem pomineme-li, že se často setkáte se zbytečně vysokým počtem životů protivníka (tzv. bullet sponge), což vede i k více jak pětiminutovým soubojům.

Mimo hlavní příběh na vás čeká spousta vedlejších kontraktů.

Napříč Indickým oceánem můžete narazit i na kooperativní události, kterých se lze účastnit v partě až tří hráčů (i více, ale do vlastní skupiny více jak tři lodě nevměstnáte). Většinou se jedná o eliminaci obchodních konvojů s elitními loděmi, likvidaci mořské příšery či lodě duchů (ta je mimochodem skvělá), na jejichž zničení máte několik minut. Problémem nicméně je, že herní svět Skull and Bones pojme maximálně dvacet kapitánů a jelikož je rozsáhlý, moc často tým nezaplníte. V případě, že se rozhodnete zkusit štěstí sólo, budete frustrováni z nedostatečného časového limitu a konvoj prostě a jednoduše nestihnete zničit. Samozřejmě záleží na vybavení a síle vaší lodě, ale i tak se domnívám, že by bylo vhodné implementovat lepší systém matchmakingu a následného rychlého přesunu do oblasti kooperativní mise.

Mám kocábku náramnou

V době psaní recenze se ve Skull and Bones nachází deset lodí, které můžete vzít na plavbu za kořistí a slávou. Zpočátku začínáte s malými kocábkami a postupem času se dostáváte k lepším plavidlům. K výrobě lepších lodí a jejich vybavení potřebujete plánky (blueprinty). Ty lze zakoupit u obchodníků, případně je dostanete formou odměny za hlavní či vedlejší úkoly. Jakmile máte plánek, musíte získat potřebné suroviny, které lze zakoupit, vytěžit, nebo ukořistit z vraků potopených nepřátel. Těžba surovin probíhá formou obyčejné minihry a počet získaných materiálů závisí na vašich reflexech. Různé typy surovin jsou k nalezení na předem daných místech ve světě. K jejich lokalizaci poslouží jak mapa, tak i kodex, díky kterému lze získat informace o všech materiálech, lodích i zbraních ve hře. To vnímám jako velmi užitečnou pomůcku, která vám ušetří pořádnou porci času, kterou byste jinak trávili hledáním na internetu. Jakmile máte nasbíráno vše potřebné, dané NPC (kovář, loďař, truhlář) vám může za poplatek kýžený předmět vyrobit.

i Zdroj: Ubisoft

Každá z deseti lodí má své statistiky, jako například maximální rychlost, odolnost trupu, počet zdraví, místo pro nábytek, velikost nákladního prostoru a sloty pro zbraně. Zatímco taková Brigantina je nejrychlejší lodí ve hře a specializuje se na narážení do nepřátel, Padewakang si libuje v bonusech za zápalné a explozivní poškození. Lodě jsou rozděleny na tři role, DPS, Support a Tank. Zatímco DPS slouží k co největšímu udělování poškození, Support má vlastnosti podpůrné. Lodě třídy Tank poté vydrží podstatně více zásahů. Tento systém tzv. “svaté trojice” je dobře znám hráčům MMORPG titulů, jejichž prvky Skull and Bones využívá poměrně výrazně. Nečekejte tedy žádný simulátor historických plavidel, vše je arkádové.

Každá loď má své statistiky.

Jakmile si postavíte vámi vybrané plavidlo, musíte jej osadit potřebným vybavením. To se dělí na zbraně, brnění a nábytek. k výrobě budete opět potřebovat suroviny a plánky. Na loď můžete nainstalovat běžné kanóny, děla na blízko či na dálku, bombardéry (doporučuji), torpéda, balistu, chrliče ohně, minomet a raketomet. Jako kuriózní vnímám podpůrné zbraně, které místo poškození léčí. Chápu záměr tvůrců, ale opravdu to kazí atmosféru. Každá z lodí má předem určený počet míst, kam lze dané typy zbraní umístit. Jedná se o boční strany, příď, záď a střed paluby. Slabší lodě mají slotů méně, zatímco na ty nejsilnější si lze nainstalovat již pořádný arzenál. Zbraně jsou následně děleny do několika rarit a úrovní. Ty lepší mají navíc i bonusy v podobě různých efektů a typu poškození (základní, průrazné, zaplavující, explozivní či ohnivé).

i Zdroj: David Bernard / Hrej.cz

Zbraně máte osazeny a nastal čas na volbu brnění. To je opět rozděleno do typů, rarit a poskytuje předem danou ochranu před výše uvedenými typy poškození. Poslední částí lodní výbavy je nábytek, který poskytuje pasivní bonus širokého spektra. Řeč je například o zvýšení poškození daných zbraní či zlepšení regenerace výdrže posádky, od které se odvíjí vaše rychlost plavby. Díky systému výbavy je možné vytvářet buildy dle vašeho stylu hraní, ale žádnou extrémní hloubku nečekejte. Čím lepší a kvalitnější výbavou disponujete, tím vyšším rankem se vaše plavidlo může pyšnit. Aktuálně dosažitelný limit je stanoven na číslovce jedenáct, kterou po necelých čtyřiceti hodinách hraní atakuji. S příchodem plánovaných sezón se s největší pravděpodobností dočkáme jak nových lodí, tak i arzenálu a zvýšení ranku vaší kocábky.

i Zdroj: David Bernard / Hrej.cz

Vyfintěný korzár

Nedílnou součástí Skull and Bones je i vaše pirátská maličkost, a to i přesto, že hlavní roli zastává loď. Na začátku hry si vytvoříte vlastní postavu, se kterou se budete pohybovat po pirátských doupatech a velkém množství přístavů. Váš avatar získává plněním úkolů a ničením nepřátelských lodí ranky tzv. Infamy (hanebnosti). Infamy je rozdělena do několika úrovní, které vévodí tzv. Kingpin, tedy pirátský boss. Jakmile ranku Kingpin dosáhnete, otevře se vám endgame smyčka, ale o té později. Rank Kingpin lze následně zvyšovat do prakticky neomezených hodnot a při každém postupu na další úroveň obdržíte truhlu s náhodným vybavením. To potěší.

Součástí Skull and Bones je i vaše pirátská maličkost.

Skull and Bones je hra plná kosmetických předmětů. Piráta či pirátku lze odít do tematických šatů a klobouků. Pokud máte zrovna tento způsob úpravy rádi, vyřádíte se. Jako velmi pozitivní věc v tomto ohledu vnímám opravdu obrovský počet kosmetických předmětu, které lze získat pouhým hraním. Oblečky si můžete zakoupit za stříbrňáky a endgame měnu. Hra je na vás bude chrlit i formou odměn za úkoly a najdete je i při hledání pokladů. Skull and Bones samozřejmě obsahuje i měnu, kterou lze koupit za reálné peníze a následně ji utratit v kosmetickém obchodě, ale za celou dobu jsem neměl absolutně žádnou potřebu tak učinit. Popravdě se docela divím, jak moc jsou v tomto tvůrci štědří. To stejné platí pro kosmetickou úpravu lodí, kterým lze měnit barvu trupu, plachet a jejich vzorů. Upravit lze například i kormidla, vyhlídkové koše na stěžni či sochy na přídi. S trochou vkusu si tak z původně ušmudlaného piráta a jeho otřískané kocábky vytvoříte hrůzu nahánějící postrach Indického oceánu.

i Zdroj: David Bernard / Hrej.cz

Vstříc větru a bouři

Skull and Bones je jednoznačně arkádovou záležitostí, která ale nabízí i zábavné funkce, co se plavby širým oceánem týče. Od ovládání nečekejte žádnou simulaci. Rychlost vašeho plavidla se přímo váže na to, jak dobře pracujete s výdrží posádky (staminou). Tu lze doplňovat za pomoci jídla a pokud jej svým nohsledům upřete, budete se vodami ploužit podstatně pomaleji. Alternativou je poté střídání třech rychlostí plavby. Zatímco na první dvě úrovně staminu šetříte, třetí ji vyčerpává. Při soubojích a navigaci úzkými částmi mapy je tudíž třeba taktizovat. Vítr, který vám duje do plachet, budete milovat i nenávidět. Když vám bude foukat do zádi, pojedete podstatně svižněji, ale pokud se otočí, čeká vás nehezké zpomalení, při kterém poznáte, jak loď s důležitým živlem zápolí.

Od ovládání nečekejte žádnou simulaci.

Samotnou kapitolou jsou poté bouře, ke kterým občas dochází. Pokud se ocitnete na rozbouřených vlnách, musíte postupovat opatrně. Nejednou se mi stalo, že jsem přes vlny vyloženě “skákal” a následný dopad poškozoval trup mé šalupy. Jednou za čas se objeví i obří vlna a pokud dostatečně neupravíte svoji pozici, dokáže vás během okamžiku zlikvidovat. Během zmíněných chvil mi Skull and Bones přišlo velmi atmosférické a náročnou plavbu jsem si užíval. Pokud vás při tom ale pronásleduje konvoj nepřátelské obchodní společnosti, říkáte si o malér.

i Zdroj: David Bernard / Hrej.cz

Zásah, potopena

Jako největší pozitivum nového pirátského dobrodružství z dílny společnosti Ubisoft vnímám námořní souboje. Ano, jsou arkádové, ale umí být zatraceně zábavné. Nahánět konvoj v bouři, snažit se utéci před podstatně silnějším nepřítelem či bojovat s obřím mořským krokodýlem mne prostě a jednoduše bavilo. Změna pozice je klíčová a rozhodně nedoporučuji zůstávat na jednom místě déle, než je nutné. Spousta hráčů si stěžuje na absenci soubojového systému muž proti muži, který známe například z nepřátelského nalodění ve hře Assassin's Creed IV: Black Flag. Na jednu stranu tuto kritiku naprosto chápu, ale nedovedu si příliš dobře představit, jak by takto propracované nalodění probíhalo při boji s vícero nepřáteli. Svět Skull and Bones je totiž perzistentní a během soubojů na palubách by vás mohl leckdo potopit. Pravděpodobně by to šlo obejít časovou imunitou, ale nechci o tom příliš polemizovat. Souboje na souši nicméně rozhodně chybí a mohly ve hře být. Myslím si, že by se nikdo nezlobil, ba naopak.

Námořní souboje umí být zatraceně zábavné.

Velmi zábavné jsou situace, při kterých se ocitnete v případě PvP (souboj hráče proti hráči). Na vaší mušce opravdu záleží a správná volba arzenálu rozhoduje o životu a smrti. Pokud vás nepřítel potopí, můžete se za malý poplatek oživit v přístavu, případně se za větší obnos vrátit do boje, ale počítejte s negativním dopadem v podobě permanentní ztráty části zdraví, což lze následně negovat opravou v outpostech či pirátských doupatech. Na každou plavbu si vezměte opravárenské sady (lékárničky), bez nich to daleko nedotáhnete. V případě úmrtí přijdete o obsah vašeho nákladního prostoru a musíte se co nejdříve dostat k vraku vaší lodi. Pokud po cestě zemřete znovu, smůla, náklad bude nenávratně pryč. Doporučuji tak nechávat cenný materiál v bezpečí ostrovních skladů, kam na něj nikdo nemůže. PvP je bohužel značně nedořešené a uvítal bych herní mód v podobě arény. Během celé doby, kterou jsem se Skull and Bones strávil, se mi ostatní hráči spíše vyhýbali, což je zčásti dané i nízkou kapacitou serveru. Potenciál v multiplayerových kláních nicméně vidím.

Jak kapitán Kurýr ke zlatu přišel

Něco jsem pochválil, něco zkritizoval. Následující řádky bohužel příliš lichotivé nebudou. Osobně se počítám mezi hráče, kteří milují tituly založené na lootu a postupném vylepšování. Právě proto mi nevadí zmíněné fetch questy a poměrně velká generičnost. Od live-service her nicméně čekám pořádný a zábavný endgame, který jsem v případě Skull and Bones bohužel nedostal.

i Zdroj: Ubisoft

Jakmile dosáhnete ranku Kingpin, otevře se vám herní smyčka v podobě správy ilegálního pirátského impéria. Vaším úkolem je zabírat manufaktury, které následně produkují endgame herní měnu Pieces of Eight, za níž je uzamčena drtivá většina toho nejlepšího vybavení. Továrny můžete obsadit dvěma způsoby. Prvním z nich je tzv. Hostile Takeover, ve kterém se až tři hráči utkají o nadvládu nad danou manufakturou. K této události dochází zhruba jednou za třicet minut a vždy máte možnost zvolit z několika právě aktivních lokací. V realitě to ale znamená, že se hráči snaží vyhnout konkurenci a vybírají si místo, ke kterému se zatím nikdo nepřihlásil. Výsledkem je nudná několikaminutová eliminace slabých NPC, na jejímž konci získáte zmíněnou manufakturu, a to až do konce sezóny. Poté se celý postup resetuje. Továrny lze naštěstí zabírat i skrze kooperační PvE misi, při které máte za úkol potopit elitní loď a její náklad dopravit do pirátského doupěte. Soubojům s ostatními hráči se tím pádem lze vyhnout.

i Zdroj: David Bernard / Hrej.cz

Jednotlivé výrobny nelegálních komodit je nutné zásobovat stříbrem. Následně produkují zmíněnou měnu Pieces of Eight, ale zpočátku velice limitovaně a maximálně po dobu jedné hodiny. Manufaktur je po světě rozeseto obrovské množství. Postupně je můžete vylepšovat, a tím navýšit jejich kapacitu a dobu provozu. Abyste se dostali do fáze dostatečného pasivního přijmu, budete muset podstoupit neuvěřitelně nudný a dlouhý grind, který sestává z neustálého objíždění vámi zabraných lokalit. Na nic jiného vám nezbude čas. Hra vás tímto nutí do nekonečného a zcela nezáživného endgame obsahu. Díky postupnému upgradování manufaktur a pasivních vylepšení vašeho impéria lze sice tento problém znatelně ulehčit, ale aby k tomu člověk dospěl, musí podstoupit desítky hodin v kůži prachobyčejného kurýra. Zlato lze získat i transportem rumu a opia, jež vytváříte za pomoci třtiny a makovic ve svém doupěti. Celý endgame působí dojmem mobilní hry a absolutně se mi nelíbí, a to i přesto, že mi klasický grind nevadí. Nevím jak vy, ale já si svého času vážím podstatně více, než abych výše zmíněné podstupoval. Na druhou sezónu je plánován systém flotily, který tento systém snad přepracuje směrem k pasivní správě impéria, ale podrobnosti známé nejsou.

Budete muset podstoupit neuvěřitelně nudný a dlouhý grind.

Čím více Pieces of Eight vyprodukujete, tím výše postoupíte na sezónním žebříčku, což je odměněno dalším typem měny, kterou lze využít na speciální výbavu a kosmetické předměty. Jakmile je vaše manufaktura naplněna, musíte si zlaťáky vyzvednout a dopravit do vašeho doupěte. Po krku vám při tom půjde frakce Rogues, se kterou si není radno zahrávat. Občas se vám naskytne i možnost riskovat celý náklad zlaťáků v PvP události nazvané Helm Wager. Pokud se vám včas podaří doplout do předem daného cíle, váš zisk se zdvojnásobí. V případě, že vás nepřátelský hráč potopí, získá vaši kořist a vy přijdete o všechno. Opět mi přijde, že se ostatní pirátští kapitáni příliš nezapojují a každý se pouze obeplouvá své továrny. Nuda. Při transportu zlata navíc nemůžete využívat systém rychlého cestování, zatímco hráč, který má zálusk na vaše zlato ano. Díky tomu si na vás může někde počkat. Nepochopitelné, nelogické a opravdu špatné designové rozhodnutí. Než jsem se dostal do endgame části, Skull and Bones jsem si poměrně užíval. Když jsem ale zhruba po patnácti hodinách sbírání zlata na vlastní kůži viděl, co mě čeká, pokud bych chtěl získat opravdu to nejlepší vybavení, hru jsem vypnul a již se do ní nevrátil. Jakmile dorazí první sezóna, určitě ji vyzkouším, ale do té doby budu trávit čas jinak. Pro milovníka mobilních her se může jednat o zábavu, ale já si ji tak nepředstavuji. Se správou pirátského impéria se nicméně dá pracovat a já doufám, že tvůrci v tomto ohledu brzy sáhnou po značných změnách.

Vysoký rozpočet, zastaralý vizuál

Vývoj Skull and Bones údajně stál více jak 200 milionů dolarů. Na vysoké částce se zcela jistě podepsaly neustálé odklady a restarty projektu, ale výsledný produkt ji ani přesto neodpovídá. Vizuální stránka hry je na dnešní poměry zastaralá a ačkoliv se místy naskytne opravdu hezký pohled na bouři, mlhu či západ slunce, jako celek hodnotím audiovizuál spíše negativně. Když si vybavím tvrzení, že se jedná o AAAA hru, musím se pousmát. Skull and Bones na mne místy působí až nízkorozpočtově. To by mi příliš nevadilo, kdyby hra nabízela opravdu solidně vystavěný obsah, pořádnou porci kvalitního endgame grindu a vše reflektovala adekvátní cenovkou.

Na sestavě Ryzen 5600x, RTX 3070Ti a 32 GB Ram hra v průměru běžela na 75 fps, a to na maximální možné nastavení, v rozlišení 1440p a se zapnutým ray tracingem a DLSS Quality. Ani při vypnutí RTX jsem se na podstatně vyšší snímky nedostal, což mi přijde zvláštní. V hlavních přístavech navíc často docházelo k poklesu snímkové frekvence a tzv. stutteringu (zásekům). O žádnou optimalizační katastrofu se nicméně nejedná, ale uzavřená betaverze mi běžela jednoznačně lépe. Zkritizovat musím i opravdu zastaralé animace postav a jejich mimiku. Hudbu i celkové ozvučení mohu naopak pochválit, možná s výjimkou nesnesitelných vysokofrekvenčních zvuků v pirátském doupěti Telok Penjarah, které mají pravděpodobně imitovat cikády.

i Zdroj: Ubisoft

Promarněný potenciál

Skull and Bones aktuálně vnímám jako promarněný potenciál, který ovšem i přes zásadní nedostatky nabízí i podstatná pozitiva. Na jedné straně paluby stojí zajímavé zasazení, zábavné námořní souboje, solidní úprava korábů a subjektivně kladné pocity z plavby, zatímco o kanóny na straně druhé se opírá opravdu nudný příběh, endgame jako z mobilní hry a zastaralý vizuál. Do doby, než jsem se skrze vlny probojoval do endgame smyčky, jsem si Skull and Bones solidně užíval. Bohužel následovalo rychlé vystřízlivění a neochota účastnit se nezajímavého grindu. Byl bych velice rád, kdyby se s příchodem sezón vše obrátilo k lepšímu, nezbývá než doufat. Pokud vás i přes všechna zmíněná negativa hra láká, neváhejte vyzkoušet osmihodinovou zkušební verzi. Když se budete bavit, můžete sáhnout k měsíčnímu předplatnému Ubisoft Plus, které vás přijde na cca 450 Kč. V aktuálním stavu bohužel nemohu hru za plnou cenu doporučit. Uvidíme, co s dalšími aktualizacemi vypluje na povrch. Do té doby se s vámi loučím, tentokrát poněkud pirátsky. Ahoy!

Skull and Bones
Xbox Xbox Series X | S

Problematický vývoj se na Skull and Bones bohužel podepsal. Zábavné souboje ve vodách Indického oceánu, solidní vylepšování lodí a subjektivně dobrý pocit z plavby sráží nezáživná endgame smyčka, nudný příběh a zastaralé technické zpracování. Promarněný potenciál je patrný hned na první pohled, ale budoucí sezóny by mohly přinést tolik potřebné změny. V aktuálním stavu nelze Skull and Bones za plnou cenu doporučit. Díky časově omezené zkušební verzi a předplatitelské službě Ubisoft Plus si ale pirátské dobrodružství můžete vyzkoušet bez větších výčitek.

Zábavné námořní souboje
Dobře zvládnuté vylepšování lodí
Subjektivně dobrý pocit z plavby