Prodeje Hellblade překročily milion kopií
Britské studio Ninja Theory minulý rok zariskovalo a vydalo jejich slovy “nezávislou AAA“ akční adventuru Hellblade: Senua's Sacrifice. Hra původně vyšla pouze na PC a PS4, letos v dubnu se nakonec dočkali i majitelé Xboxu. Sázka na nový formát kratšího, jinak však vysokorozpočtově působícího titulu se zřejmě vyplatila, jelikož se vývojáři na svém twitteru pochlubili prodeji, které skrz všechny tři platformy přesáhly 1 milion kopií.
Ve světle tohoto úspěchu se zdá být trochu nepochopitelné nedávné oznámení, že Ninja Theory byli odkoupeni Microsoftem, aby pro ně dělali exkluzivní tituly pro Xbox a PC. O svou nezávislost tedy studio přišlo, ale o jeho budoucnost je zřejmě dobře postaráno. I když v dnešní době překročení milionové hranice není pro velké vydavatele takovou senzací, pro zhruba dvacetičlenný tým se bezpochyby jedná o velký úspěch.
V Hellblade: Senua's Sacrifice se hlavní hrdinka vydává za záchranou duše svého zemřelého milence. Společnost jí přitom dělají především hlasy znějící v její hlavě, připomínající zážitky z minulosti. Ve hře kromě důrazu na příběh a řešení puzzlů narazíme i na souboje. Díky vážnému a dobře zpracovanému tématu psychicky nemocné Senuy hra získala několik ocenění za herecký výkon, audio design, herní design nebo inovaci.