Overwatch zvládá i integrované GPU
Celkem zajímavý pohled na počítačové sestavy hráčů nabízí odhalená statistika akce Overwatch – Blizzard totiž nově oznamuje, že v případě PC verzí spouští téměř čtvrtina hráčů (22 %) titul na integrovaných grafických čipech.
Ty jsou dnes v případě stolních počítačů nedílnou součástí procesorů, stejně tak se ale může jednat o hráče na noteboocích. Takováto informace zároveň vypovídá více o tom, co může stát v pozadí úspěchu jednoho z nejhranějších titulů současnosti – Overwatch byl navržen tak, aby běžel i na tom nejobyčejnějším železe a zahrát si tedy zcela očividně mohou i hráči s něčím, co vlastně nebylo pro hraní v první řadě navrženo.
Blíže k tomu měl v rámci GDC 2017 co povědět softwarový inženýr Blizzardu Ryan Greene. Ten uvedl, že Overwatch byl navržen tak, aby na doporučené sestavě běžel alespoň v šedesáti snímcích za vteřinu a na té minimální pak alespoň ve třiceti.
Rozhodnutí to nebylo minimálně z pohledu vývoje a návrhu jednoduché, výsledkem je ale pochopitelně plynulá hra. A dle Greena z toho navíc ve finále těží nejen hráči se základním hardwarem, ale koneckonců i ti s moderními a podstatně výkonnějšími stroji i hráči na konzolích. Všichni ti údajně těží z maximální snahy vše optimalizovat a dočkali se tak maximálně plynulého zážitku.
Co tomu říkáte vy? Zkoušeli jste Overwatch i na nějakém v jiném případě dýchavičném hardwaru? A pokud ano, jsou vaše zkušenosti podobné a pochvalujete si běh hry hardwarové specifikaci vašeho stroje navzdory?