King's Bounty: Armored Princess Článek King's Bounty: Armored Princess – první dojmy

King's Bounty: Armored Princess – první dojmy

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

30. 4. 2009 22:53 2
Reklama

Stává se, že spanilý a chrabrý pohádkový princ zatouží po ženění. I rozhlédne se po okolí, kterou sličnou růži šlechtického původu by mohl utrhnout. A co nevidí: tu je princezna příliš pyšná, tu nosívá kabátky z kožešin hrabošů-bacilonosičů, tu je smutná a ještě k tomu šílená, tu má zálibu ve vymýšlení nesplnitelných úkolů obskurní povahy, tu je panovačná, zlá a vybíravá jako... jako... jako princezna. Kde hledat tu pravou, vyvolenou, dokonalou a jedinečnou paní? Pro všechny nezadané kralevice nezištně malý tip: už brzy dospěje do vhodného věku sličná Amélie, princezna spanilá, chrabrá, milá a navíc obrněná. Poslyšte důvody, které z Amálky udělají dobrou partii...

Atletické nohy a ploché bříško

V King's Bounty: The Legend hrála princezna Amélie dílčí roli – jako NPC zadala hlavnímu hrdinovi Billu Gilbertovi několik questů. Armored Princess ji zastihne o několik let později. Princezna dorostla v okouzlující krásku, která nosí v nejlepší tradici kýčovité fantasy ostnaté, naleštěné brnění, které smyslně odkrývá "důležitá" místa, jako jsou vysoká a silná stehna nebo pevné bříško, za které by dala duši snad i Olga Šípková. Silné nohy znamenají mírnou úpravu herních mechanismů: Amélie narozdíl od Billa nemusí cestovat jen na koni, zvládne dlouhé vzdálenosti pěšky, v plném běhu. Podstatnější z hlediska herních mechanismů je mírná úprava stromu schopností. Ty zůstávají rozděleny do tří větví, najdou se mezi nimi ale skilly úplně nové či pozměněné. Princezna bude tradičně sbírat zkušenosti, zlepšovat svou úroveň a přidávat nová a nová kouzla do své knihy v počtu určeném povoláním (válečnice, paladin, mágyně). Na místo čtveřice duchů hněvu jí však bude na cestách pomáhat dračí mládě a tam, kde měl Bill Gilbert v původní hře manželku a děti, bude mít volnomyšlenkářská Amálka "jen" mužského průvodce a jeho vybavení.

Ochočené dračí mládě

Dobrý vztah ke zvířátkům a pečovatelská zručnost slouží princezně jako předpokládané budoucí matce jedině ke cti. Hráče ale nebudou obtěžovat žádné krmicí minihry ve stylu Tamagoči: dračí mládě, které na začátku hry princezna vybere, slouží jako o něco roztomilejší ekvivalent "spirits of rage". Když jsem hru v Budapešti testoval, nabízel výběh poblíž královského hradu sedm různých dráčátek, která se lišila nejen barvou, ale také schopnostmi. Ke každé postavě se logicky hodí jiný druh draka a jeho volba bude pro herní styl klíčová. Duchové hněvu byli čtyři, drak je pouze jeden, může znít logická námitka. S malým ještěrem je ale velká legrace. Oproti duchům se zobrazuje na bojišti (byť na něj nepřátelé nemohou přímo útočit) a krátí hráči čas na přemýšlení neuvěřitelně roztomilými animacemi. Ty se asi brzy začnou opakovat, to by ovšem dlouho nemělo platit o jeho schopnostech. Draci poskytují pasivní bonusy hrdince, ale zároveň také aktivně zasahují do boje, například dračím kopem, který ubere jednotce velkou část zdraví a ještě ji pošle o políčko dál, či stylově chrlením ohně na bezbranného nepřítele. Zároveň ale mohou poskytovat i pozitivní bonusy jednotkám vlastním anebo třeba vykopat na vybraném políčku ze země truhlici s náhodně generovaným pokladem.

Létající klisna

Který princ s alespoň základním smyslem pro jezdectví (a ten by královský syn rozhodně mít měl) by nechtěl doplnit svou stáj o okřídleného bělouše? Princezna Amélie jednoho takového vlastní... tedy, časem bude. Jde o jednu z reakcí na časté připomínky fanoušků, které tvůrci zaznamenali v diskusních fórech a sběrem stěžovačných e-mailů. V závěrečných fázích hry bylo procházení lokací často zdlouhavé, a tak někdy kolem dvacáté, pětadvacáté úrovně dostane Amélie do rukou okřídleného koně. Ten jí umožní vznést se nad řeky, lesy, pláně a hory a cestovat po mapách vzdušnou čarou. Částečně to zruší jisté kouzlo hry: bude možné obletět potvoru, která hlídá poklad, truhlici vykrást za jejími zády a zase přes pahorek nerušeně uletět. Na druhou stranu, kolik takových míst v mapách ke konci příběhové kampaně ještě zbude? A co lze označit jako nepochybný krok vpřed, to je pojetí questů jako kontraktů. V King's Bounty: The Legend se hráč po splnění úkolu musel vždy vrátit k jeho zadavateli a poreferovat mu, jak si vedl. V Armored Princess bude quest vyhodnocen jako splněný a odměny vyplaceny hned ve chvíli, kdy hráč naplní literu jeho zadání. A konečně změnou, kterou ti, kdo mají odehráno více než dvacet hodin původní hry, jednoznačně ocení, je zařazení mechanismu rychlého vyhodnocení boje. Hra průběžně počítá rozdíl mezi silou princezniny armády a nepřátel, a když Amélie narazí na výrazně slabšího protivníka, nemusí pro bitvu přepínat do tahového režimu: hra spočítá zkušenosti, kořist, případné malé ztráty, a hráč může pokračovat dál v nerušeném průzkumu.

Nebojí se ještěrek, démonů, gremlinů ani myší

Amélie má skutečně pro strach uděláno, a to se cení nejen v domácnosti. Je to i docela vhodná vlastnost pro toho, kdo chce zachránit svět před hrozbou démonické zkázy. Aby bylo jasno, hlavní záporák a finální boss The Legend, pekelník jménem Baal, se vrací. Opět chce uchvátit vládu nad světem, i když tentokrát jde o zbrusu novou zemi Teana s jejími početnými ostrovy a kontinenty, a opět má k ruce celou řadu zlovolných nohsledů. Mezi ně patří zbrusu nová ještěří rasa, která nabídne jednotky od základních pěšáků až k silným střeleckým a obřím létajícím slizounům; včetně obřího bossáka jménem Ktahu. Je to kolosální zelený ještěropták, který mou armádu ledních medvědů a jedovatých hadů ve zkušební misi vykostil rychleji, než hejnou holubů zlikviduje ulomenou špičku rohlíku. Ktahu je jen jeden z řady nových bossů. Těch by se mělo v Armored Princess objevit více a souboje s nimi budou tvořit opět vrcholy jednotlivých kapitol dějové linky. Sám Baal pochopitelně působí nepřemožitelně, ale hráči jistě zavaří i zrůdný obří Gremlin, strašlivý mechanický (a právě Gremliny ovládaný) robot Driller či hloupá, nemotorná, ale zatraceně velká superžába.

Bohaté věno

Do případného závazku sebou princezna Amélie přinese nejen spanilou tvářičku a všechny jmenované přednosti, ale také opravdu bohatou porci zábavy. Země Teana je podobně rozsáhlá jako čtyři kontinenty původní hry. Doba nutná pro dokončení hry se odhaduje na třicet hodin a to je rajská hudba pro všechny, kdo se nenávratně ztratili v návykových hlubinách The Legend a po zabití Baala trpí silnými abstinenčními příznaky. Protože, a to si přiznejme na rovinu, herně se nezměnilo vůbec nic: stále jde o skvělé RPG, kde hráč v reálném čase prozkoumává pohádkové lokace, a v tazích na hexovém poli bojuje s rozmanitými nepřáteli. Vystupují zde staří známí přátelé i nepřátelé a veškeré změny v hratelnosti jsou více než cokoliv jen kosmetické. A je to dobře, dokud se tedy Armored Princess klasifikuje jako datadisk.

Protože, milí svobodní páni princové, datadisk Armored Princess a sličná Amálka především, to bude partie k pohledání. Už za pár měsíců, na vašich PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama