Jak má Sony zrychlit průběh her
Nadcházející PlayStation 5 má být revolucí v konzolovém hraní. Nová konzole od Sony má podporovat ray tracing, 8K a obsahovat SSD disk. Čím má ale PlayStation 5 nadchnout je skoro naprostá absence načítání hry a obecně větší plynulost.
Sony se dokonce pokusí o absolutní absenci loadingu přímo v herním světě. Alespoň to ukazuje nový patent, jenž Sony schválil americký patentový a známkový úřad. Ten zobrazuje, jak by se herní svět měl rozdělit na různorodé segmenty. Hráčův charakter je poté monitorován a systém reaguje na to, kam se postava pohybuje. Segmenty se poté budou načítat různě podle potřeby.
Samozřejmě něco podobného se objevuje i dnes, velkým průkopníkem je například Red Dead Redemption 2, Sony ale bude pomáhat jak optimalizace, tak již zmíněný SSD disk nebo GDDR6 RAM. Rychlost načítání a renderování by se tak měl nejméně zdvojnásobit. Ale stále máme před sebou dlouho cestu, PS5 se totiž očekává až na podzim 2020. Snad se již brzy dozvíme více přímo od Sony.