Herní videa válcují jiný obsah za peníze
Čas od času nějakou analytickou skupinu napadne do svých výzkumů zahrnout věci, z nichž získáme zajímavá data. Společnost SuperData Research pravděpodobně znáte díky množství nejrůznějších predikcí a odhadů. Jenže do popisu její práce nespadá jen věštění z křišťálové koule, ale i reálný sběr informací a následné vydávání výsledných zpráv.
Tentokrát si tato skupina posvítila na videa. Posvítila si na poměr diváků gamingových videí oproti uživatelům předplatitelských služeb, a to za celý loňský rok. Na YouTube se na videa se hrami dívalo celkem 517 milionů lidí, na Twitchi poté 185 milionů. Tyto cifry jsou sice poměrně velké, ale bez kontextu si o nich těžko uděláme nějaký názor. Právě celospolečenský kontext ale dělá z výsledků poměrně zajímavý ukazatel.
V součtu totiž diváci z YouTube a Twitche převyšují součet předplatitelů služby HBO, uživatelů Spotify, předplatitelů Netflixu a diváku ESPN a dalších. Samozřejmě, že má YouTube a Twitch nespornou výhodu v tom, že nevyžadují žádnou formu předplatného, ale i tak někoho možná tato čísla překvapí. Rok 2017 není jiný, ačkoliv zatím hovoříme jen o odhadech. YouTube i Twitch vzrostou přibližně o padesát milionů diváků každý. V poměru tak získají 60 procent z celého grafu potažmo z celé skupiny lidí, kteří si předplácí zmiňované služby anebo koukají na herní videa.
Kde ale Twitch před YouTubem vede, je monetizování tohoto obsahu. Společnost vlastněná Amazonem by si měla ukrojit přes padesát procent z 3,5 miliardy amerických dolarů, které se rovnají výtěžku veškerého herního obsahu.
A zajímavost závěrem. V součtu na tyto služby a videa kouká přes 666 milionů lidí. Doslova ďábelská cifra. Zajímavé je, že 46 procent z nich jsou ženy.