Game Pass může pomoct nápaditosti her
O hře Outer Wilds jste mohli slyšet v letošní Invazi. Teď ale nechme stranou kvality explorativní hry nebo VR režimu s pohybovým ovládáním, který prý stojí za hřích. Zajímavější nám přijde výrok Loana Verneaua, autora hry, který si v určitém smyslu nemůže vynachválit předplatné služby jako Xbox Game Pass – protože právě ty umožňují podobným hrám zazářit.
Verneau v rozhovoru pro GamesIndustry potvrzuje to, co bylo už několikrát řečené. Pokud si předplácíte podobnou službu, zřejmě čas od času zkusíte i něco, co by vás jindy nezaujalo a nechtěli byste za to platit. Jelikož už jste ale investovali, nic vám v tomto ohledu nebrání: „Naše hra je v Game Passu na Xboxu One, a myslíme, že to je jedině dobře, protože nám to přihrálo množství hráčů, kteří by se o naší hře ani nedozvěděli,“ říká jeden z designérů studia Mobius Digital.
Opět se nabízí přirovnání k televizím a filmovému průmyslu obecně, neboť i tam v tomto ohledu došlo k zásadním změnám. Game Pass a jemu podobné předplatné tak stejným – zásadním – způsobem mění i průmysl herní.
Jakkoliv je samozřejmě důležité, že hry získají další publikum, které by jindy do podobných her neinvestovalo, důležitý bod je to i pro samotné vývojáře a to, jak nad hrami vůbec uvažují. Podle Verneaua jde o příležitost, jak zkusit ve hrách zase něco nového, aniž by se autoři museli nutně bát, že jejich titul bude až tak netradiční, že si k němu nikdo nenajde cestu. Nakolik se toto tvrzení ukáže reálné, ukáže až čas. Pravdou je, že bychom se mohli dočkat některých riskantnějších a originálnějších projektů, než tomu bylo doposud. Ostatně Outer Wilds mezi ně už teď patří.