Game of Thrones: Episode 6 - The Ice Dragon
Nemůžu jinak, než začít vytaháním za ouško! Vývojáři z Telltale si toho totiž na svá bedra nabírají příliš, nestíhají, v mnohých případech tím trpí vlastní kvalita jednotlivých her a co je nejhorší, na nové epizody musíme čekat neskutečně dlouho. Přesný případ Game of Thrones. Nevím, jak vám, ale mně skoro nestačil úvodní souhrn, abych si vůbec vzpomněl, co že se to vlastně v minulé epizodě stalo, takže určitě uznáte, že start závěrečné epizody s podtitulem The Ice Dragon nezačal bůhvíjak dobře. Po dohrání ale vysílám apel, abyste se chytli stolu a nenechali se otrávit až příliš, finále se totiž vývojářům opravdu povedlo.
JAKO KNIHA
Samozřejmě nechci mluvit bůhvíjak konkrétně, ale asi vám dojde, že i s vidinou druhé série museli scénáristé některé cesty uzavřít, případně spojit do jedné. V tomhle směru nemá The Ice Dragon malé ambice a vezmeme-li v potaz, že hra neustále pracuje s několika hratelnými postavami, můžeme směle mluvit o nejpompéznějším finále, které Telltale napříč svými hrami upletlo. Děj rychle skáče z jedné strany Západozemí na druhou a samotné hraní – můžeme-li tak stále interaktivní vyprávění nazývat – hodně připomíná čtení jednotlivých kapitol knihy.
Hrát poslední a vlastně i předposlední epizodu několikrát, má konečně hlubší smysl.
V Králově přístavišti jde stále o Miru, které všechno to pletichaření a snaha za každou cenu pomoci své rodině přeroste přes hlavu. Její počínání nachází paralely v příběhu Sansy Stark, jen v úplném závěru můžete její příběh v první sérii uzavřít buďto hodně slabošsky, anebo naopak dosti bezpáteřně. Je to na vás, už dopředu ale můžu říct, že hrát poslední a vlastně i předposlední epizodu několikrát, má konečně hlubší smysl. Tedy, možná ne tolik jako například v Life is Strange, ale stále větší, než předhazují jiné série od Telltale.
PONĚKUD AKČNĚJI
Druhá linka, umístěná severněji do panství rodu Forresterů, je pravděpodobně tou nejvýživnější a rozhodně vás některé situace překvapí. Podle vaší volby z předchozí epizody bude hrstka přeživších pod velením jednoho z mladých lordů Forresterů čelit obrovské přesile a nebudu vás napínat – zažijete si ta pravá Martinovská jatka. Scénář se s ničím příliš nemaže a dávkování jednotlivých momentů bitvy prostřednictvím přeskakujících kapitol dodává hraní opravdový náboj.
Poslední část se odehrává ještě severněji, za Zdí, kde Gared konečně dojde na konec své cesty a poodhalí tajemství North Grove. Tahle lehce mystická část je pro finální epizodu nejméně zajímavá, čímž neříkám, že i zde nedojde na zajímavé zvraty, nicméně hloubku téhle části příběhu pravděpodobně doceníme až později. Otevírají se tu totiž otázky krvavé magie a případné možnosti, jak bojovat s bílými chodci, což bude v pozdějších částech příběhu rozhodně aktuální a chtěné téma všech uzurpátorů moci.
MNOHO CEST
Závěrečná epizoda každopádně drží skvělé tempo a dává vzpomenout na ty nejlepší okamžiky, které jsme u her od Telltale zažili. Bohužel se ale opět musím zmínit o prkenných animacích, které mě mrzí snad ještě víc než u předchozích epizod. Samotné konce všech tří příběhů jsou totiž opravdu na úrovni seriálu, strnulost ale sráží veškerou snahu o herectví a i ty nejvážnější momenty se kvůli tomu mění v pitoreskní tragikomedii, kdy jednoduše nevíte, jestli se smát, anebo dělat, že je všechno v naprostém pořádku. Vadí mi také donekonečna se opakující quick-time eventy, které jsou bez ohledu na složitost dané scény stále stejně jednoduché a prosté. Navíc hru podezřívám z toho, že někdy ani nemusíte QTE trefit a hra stejně bude pokračovat dál tak, jak chce ona sama.
Prkenné animace mrzí ještě víc než u předchozích epizod.
Z celého srdce a obliby tohoto mnohými nenáviděného žánru interaktivních výpravných seriálů bych si proto přál, aby už v Telltale vzali rozum do kapsy a připravili více způsobů řešení, kvalitnější animace a grafiku celkově. Vím, že lamentovat v recenzi dané hry nad tím, že něco neobsahuje, není úplně správné, ale přesně tohle jsou věci, které Game of Thrones jako celku chybí k tomu, aby se o této sérii mluvilo se stejnou vážností jako o první sezóně The Walking Dead. I tak vám ale hraní GoT doporučuji, zvlášť, pokud jste celou dobu čekali a máte to privilegium zahrát si celou sérii najednou. A my ostatní můžeme s nadějí začít vyhlížet druhou sérii. Cliffhangery na konci té aktuální sypou mé nedočkavosti sůl do otevřených ran.
Verdikt
Jsou to stále ty stejné chyby z minula, které ale tentokrát konečně přebíjí napětí a nervydrásající momenty. Takhle by mělo vypadat finále každé série od Telltale!