ects-2003-den-2-jeste-nekonci
Novinka ECTS 2003, den 2 ještě nekončí...

ECTS 2003, den 2 ještě nekončí...

sleepless.

sleepless.

29. 8. 2003 12:15
Reklama

Po vyhlášení ECTS Awards jsme se sešli u stánku THQ s tvůrci hry Full Spectrum Warrior, kteří nám nachystali jedno překvapení. Podle screenshotů jsme si (a zjevně i ostatní kolegové z jiných časopisů) mysleli, že FSW je akční hra, případně taktická akční záležitost typu Rainbow Six. Nicméně pravdou je, že FSW je v podstatě realtimová strategie, kde velíte speciálním jednotkám americké armády v bojích, které se neodehrávají někde na Blízkém východě, ale v fiktivní zemi... Hra byla vytvořena americkou armádou pro vlastní potřeby, a jak nám bylo řečeno bylo to i z finančních důvodů - zatímco vybudování tréninkového střediska někde v poušti by stálo nepředstavitelnou sumu, "hra" na Xbox a na PC je proti tomu prakticky zadarmo. Takže jako v každé RTS vyhodnocujete situaci a dáváte povely svým jednotkám, co mají dělat, ale danou činnost už vykonávají podle vlastní AI. Můžete použít i přímé ovládání jednotlivého vojáka, chcete-li třeba hodit granát, nebo si jen tak zastřílet, ale hra nejde hrát stylem: „Jsem Rambo a prostřílím vám cestu k exitu a pak se pro vás vrátím.“ Tým neustále spolupracuje, a pokud ovládáte jediného člena, zbytek jde postupně s vámi a snaží se vás krýt a chovat se pokud možno smysluplně v každé situaci... Uvidíme, jak tento druh strategie osloví hráče - počkat si budeme muset až do příštího léta, Full Spectrum Warrior je plánován na červen-červenec 2004. SENGAIOVA HVĚZDA STÁLE ZÁŘÍ V LONDÝNĚ! THQ má pod palcem ještě jednu zajímavou hru, jejíž prezentaci jsme si nemohli nechat ujít – S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost je hra, jejímiž screenshoty už vás nějakou dobu masírujeme a teď jsme konečně měli možnost vidět několik částí hry v pohybu. Jedná se o kombinaci střílečky z vlastního pohledu s RPG diablovského stylu. Krom čtyř hlavních ukazatelů - zdraví, hlad, síla a radioaktivita (zamoření) - budete svého stalkera rozvíjet i v dalších vlastnostech - pravděpodobně jako v Diablu uspořádaných do stromové struktury. Celá hra se bude odehrávat v jedné obrovské zóně, a v 18 levelech se budete snažit přijít na to, kdo nebo co stojí za vznikem anomálií. Existují totiž teorie, že výbuchy v Černobylu byly dva a že se v oblasti možná testovaly psychické zbraně - a právě ty se možná vymkly kontrole a způsobily výbuch a následnou apokalypsu. Dostatečně zajímavý námět, který ukrývá velké možnosti pro herní příběh. Takže v roli jednoho ze stalkerů budete podnikat výpravy do zakázané zony, kdy se kolem hlavní linie vyprávění odvíjí spousta bočních úkolů, které vám mohou přinést setkání se zajímavými postavami, nebo získáte unikátní předměty. Ale každá akce vám otevře cestu trochu jiným směrem a znemožní pokračovat jiným - což dává naději zahrát si hru vícekrát, a pokaždé ji projít trochu jinak. Jeden z tvůrců, Oleg Javorskij, nám předváděl hlavně technické aspekty hry, jako realistický fyzikální model - což se nejlépe ukazuje na střelbě do nepřátel, a jejich následných pádech z různé výšky přes rozličné překážky - kdyby nebyli mrtví, nejlepší popis by byl, ze vypadají jako živí... Z dalších fragmentů snad jen uvedeme, že ve hře lze řídit různá vozidla (včetně populární Lady Nivy) a možnost psychického ovládání monster (vlka, či jakési zombie). Stalker by se měl v obchodech objevit ještě letos a je opravdu na co se těšit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama