Crunch postihl i vývoj Doom Eternal
Crunch je věc, která se v posledních letech prolíná celým herním průmyslem, a na všech velkých titulech zanechává hořkou pachuť. I když si my, hráči, myslíme, že odklad hry pomůže tomu, aby nebyli vývojáři přetěžováni, opak je pravdou. Crunch se totiž nevyhnul ani id Software a jejich Doom Eternal.
Nadcházející střílečka měla vyjít již minulý rok v listopadu, její vydání se ale posunulo až na letošní březen. I přes to mělo několik redakcí, včetně nás, možnost si hru vyzkoušet, přičemž Pavel se k Doomu staví velmi pozitivně. Dle Martyho Strattona, výkonného producenta, ale za tímto kladným přijetím je spousta crunchování.
„Většinu minulého roku jsme celkem dost a tvrdě crunchovali. Měli jsme jednu skupinu, která pracovala přesčasy, zatímco druhá skupina se na to připravovala. Skutečně se snažíme respektovat čas a život našich lidí. Máme opravdu věrné zaměstnance, kteří chtějí hodně pracovat. Bylo to dobře, protože jsme chtěli, aby hra byla perfektní. Aby splnila očekávání jak naše, tak našich zákazníků.“ Dle Strattona byla hra minulý rok již hotová, a nedočkala se žádného nového obsahu. Celý rok, včetně odkladu, ale sloužil k dalšímu testování, opravování exploitů i balancování. Výsledkem je prý nejlepší hra, kterou studio kdy udělalo. Doom Eternal vychází 20. března na PC, PS4, XONE, Switch a Stadii.