Ať žije AI. Herní vývojáři s oblibou využívají nástrojů umělé inteligence
i Zdroj: CD Projekt RED
Novinka Ať žije AI. Herní vývojáři s oblibou využívají nástrojů umělé inteligence

Ať žije AI. Herní vývojáři s oblibou využívají nástrojů umělé inteligence

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

19. 3. 2024 10:00

Průzkum napovídá, že se herní vývoj výrazně opírá o možnosti, které v dnešní době poskytují nástroje postavené na umělé inteligenci.

Reklama

  • Průzkum ukazuje, že téměř dvě třetiny studií mají zkušenost s využíváním nástrojů umělé inteligence
  • Nejčastěji pomáhají s animací postav a psaním kódu
  • AI nástroje jsou nejčastěji využívány v rámci projektů zaměřených na AR/VR

Umělá inteligence v posledních letech proniká do celé řady oborů, nejinak je tomu v případě herního průmyslu. Jak napovídá čerstvá studie, vývojáři videoher AI nástroje s oblibou využívají, aby si ulehčili práci.

Průzkum provedla firma CIST na popud společnosti Unity. Data ukazují, že téměř dvě třetiny z oslovených studií (62 %) mají zkušenost s využitím AI během vývoje. 

Možnosti jsou pochopitelně široké. Zpráva v této souvislosti zmiňuje, že se průměrná doba vývoje dramaticky prodlužuje. Zatímco v roce 2022 šlo o 218 dní, v roce 2023 už se jednalo o 304 dní. Právě umělá inteligence může zefektivnit konkrétní procesy, čímž se vývoj může urychlit.

Umělá inteligence nahradila hlas zesnulého dabéra v příběhovém rozšíření pro Cyberpunk 2077
i Zdroj: CD Projekt

Umělá inteligence nahradila hlas zesnulého dabéra v příběhovém rozšíření pro Cyberpunk 2077

Pokud jste hráli Cyberpunk 2077, pak jste jistě narazili na postavu Viktora Vektora, všestranného doktora, který provozuje…

13. 10. 2023 14:15

Vývojáři, kteří mají k AI kladný vztah, v dotazníku uvedli způsoby jejího využívání. Nejčastěji šlo o vylepšení animací postav (46 %) nebo urychlení psaní kódu (37 %). Poslední soubor odpovědí zahrnuje generování grafiky, úrovní, testování gameplay prvků nebo automatizaci narativních elementů (36 %). Celkem 71 % studií, která využívají AI, uvádí, že jim pomohla zlepšit práci.

Pokud se jedná o zaměření projektů, AI nástroje jsou nejčastěji využívány pro tvorbu AR/VR titulů (29 %), multiplayerových her (28 %), nenáročných her (27 %) a titulů s otevřeným světem (27 %). V odpovědích se naopak méně objevovaly first-person střílečky (15 %), puzzle (16 %) a vzdělávací hry (19 %).

Některá studia však tyto nástroje nevyužívají vůbec. Zpráva zmiňuje konkrétní důvody, nejčastěji byl uveden nedostatek času (43 %), nedostatek odpovídajících technických dovedností (24 %), ve 20 % případů si vývojáři neuvědomovali, že vůbec existují takové možnosti. 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama