Proč je většina mobilních her zdarma a jakými způsoby na nich tvůrci vydělávají?
Seznam kapitol
Všichni se shodneme, že způsob nakupování her se liší s každým přístrojem. U počítače sledujeme platformu, přes kterou můžeme hru hrát a vybíráme tu nejoblíbenější. Tam následně po dohrání není možné zakoupený produkt nikterak vrátit, popřípadě to možné je za určitých podmínek (Steam a jejich 2 hodiny herní doby). U konzole zase nepohrdneme ani starším, již použitým kouskem, pokud je v dobrém stavu. Nejvíce se však odlišují mobilní zařízení, u nichž není placení za hru standardní metodou získání přístupu k obsahu. Hry tam jsou povětšinou zdarma a jejich tvůrci získávají finance jinými prostředky. Jakými?
Reklamy ve hře
Nejčastějším způsobem výdělku u her na mobilních zařízeních, je reklama. Jelikož se jedná o velmi výhodnou formu zisku, tvůrci se opravdu snaží, aby se jí do hry dostalo co nejvíce. V praxi to vypadá tak, že pokud hráč chce přístup k bonusům za dokončení levelu, musí zhlédnout reklamu. Tam už záleží na poskytovateli reklamního obsahu, jakou zvolí délku či obsah. Může se tedy stát, že uživatel pro svůj bonusový zážitek obětuje pár sekund, ale může to být i minuta.
Jednou z hlavních obhajob tohoto způsobu monetizace je fakt, že vývojáři nabízejí hráčům vedle reklam i placenou verzi titulu, kde se mohou dočkat nerušeného zážitku. Tento model však postupem času dosti upadá. V minulosti jsme se mohli běžně dočkat placené “PRO“ verze telefonní hry, kde jsme kromě lepší grafiky a třeba i bonusových levelů mohli užívat obsahu bez reklam.
Též bylo možné reklamy ve hře vypnout pomocí zakoupení herního balíčku za reálné peníze. S přibývajícími tituly zaměřenými pouze na co největší množství reklam však i tato možnost postupně mizí. A není se čemu divit. 67 % výdělku z her přichází právě z reklam. To je dostatečná motivace pro jejich implementaci.