Hru vyvíjím sám, říká autor českého thrilleru Radiolight, který nápadně připomíná Firewatch
Titul Radiolight zaujal především díky podobnosti s oceňovanou explorativní adventurou Firewatch. Za zmínku stojí také fakt, že na něm pracuje jeden jediný člověk.
- Kryštof Knesl promluvil o vývoji Radiolight
- Na hře pracuje sám, občas se obrátí na grafiky a hudebníky
Často narážíme na hry, za nimiž stojí pouze jeden vývojář. Takové projekty se najdou i na domácí scéně, příkladem může být Radiolight, first-person thriller s grafikou připomínající opěvovaný Firewatch.
Autor hry Kryštof Knesl v rozhovoru pro magazín Spite potvrdil, že na hře skutečně pracuje sám, byť se občas obrátí na specialisty. „Hru opravdu vyvíjím celou sám, ovšem u některých věcí, které jsou náročné na výrobu, se spojím s grafiky nebo hudebníky, záleží o co zrovna jde. Ti se na vývoji aktivně nijak nepodílí, ale tvoří všelijaké menší části hry.“
Do vývoje se pustil během koronavirové pandemie, během následujících let došel k jasné vizi o finální podobě. Přiznal, že jako inspirace pousloužil Alan Wake či zmíněný Firewatch, ať už šlo o atmosféru, styl vyprávění či herní mechanismy. „Ovšem jedná se jen o inspiraci, která dovolila vzniku tohoto projektu a dodala mu něco atraktivního pro fanoušky těchto her. Nyní už se Radiolight vyvíjí nezávisle na těchto inspiracích.“
Rozhovor se dále věnoval možnostem ve využívání umělé inteligence, cílovým platformám a termínu vydání. V kompletní formě jej najdete v přiloženém článku.