Dýško za dobrou hru? Bývalý ředitel Blizzardu chce zavést novou možnost v odměňování vývojářů
Vývoj videoher je stále nákladnější, zástupci z herní branže tedy hledají další způsoby, jak od hráčů vybrat peníze. Nechybí ani vskutku odvážné nápady.
- Mike Ybarra navrhuje zavést možnost udělit dýško za dobré hry
- Některé herní zážitky si podle něj zaslouží víc než 70 dolarů
V herní branži se stále řeší propast mezi náklady na vývoj a finální cenou. Bývalý ředitel Blizzardu Mike Ybarra nedávno dokonce přišel s nápadem v podobě jakéhosi „spropitného“, které by hráči mohli odevzdat po dokončení dané hry.
Ybarra v příspěvku na síti X napsal, že jej u závěrečných titulků již několikrát přepadlo nutkání dát autorům dýško ve výši 10 nebo 20 dolarů. Zážitek totiž podle něj mnohdy přesahuje hodnotu počáteční investice ve výši 70 dolarů.
Spropitné by si podle něj zasloužily například hry Horizon Zero Dawn, God of War, Red Dead Redemption 2, Elden Ring a Baldur’s Gate 3. „Vím, že 70 dolarů je už hodně,“ dodal. „Ale je to jen možnost na konci hry, kterou bych si občas přál mít. Některé hry jsou prostě výjimečné.“
Jak si asi dovedete představit, nápad nevzbudil velké nadšení. V reakcích například zazněly obavy z toho, v jaké kapse by případné dýško nakonec skončilo.