Ondřej Švára

Ondřej Švára

Informace o uživateli

Osobně se řadím do už trochu starší generace hráčů. Začátkem devadesátých let jsem zachytil poslední křeč osmibitů, jež na českém trhu úspěšně vyvolali ze záhrobí vietnamští stánkaři s napodobeninami konzol od renomovaných výrobců. Poté jsem přesedlal na pc-xt, 386, athlon 1,1ghz a nyní mám dvoujádro athlon x2 s mainstreamovou výbavou a kvalitním crt 22` monitorem. PC jsem byl vždy věrný především proto, že všichní moji kamarádi vždycky pařili na pc, a tak bych si jako konzolář neměl ani s kým pokecat. Dodnes s láskou vzpomínám na časy, kdy jsem jako školák v obecní knihovně s nadšením listoval ve starých Excaliburech, protože v době, kdy letěly první pentia, jsem se musel spokojit s černobílým xtéčkem, a potom 386kou!.. Dnes, kdy si můžu dovolit to, na co dříve nebyly peníze, už to ale není takovej kauf. Holt stárnem a dobré hry i dětství se nevrátí :) Moje nejoblíbenější hry jsou: Civilization, Planescape Torment, Mafia, Dune II, Teenage Mutant Ninja Turtles III: Manhattan project, Grand prix circuit

Publikované články

Call of Juarez: Gunslinger

19. 4. 2013 / Preview

Čtvrté Call of Juarez možná nemá kolty tak proklatě nízko, aby se prostřílelo do herních dějin, ale jeho návrat k westernu vypadá slibně.

Colonial Marines: lži přišly draho

13. 4. 2013 / Téma

Sega konečně promluvila o problémech Colonial Marines. A měla radši mlčet.

Jsou demoverze ještě pořád normální?

6. 4. 2013 / Téma

Vyzkoušet část zboží a pak si ho eventuálně koupit celé, je herní doména, která se překonala.

Divinity: Original Sin

4. 4. 2013 / Preview

I ve starém kabátku bude Original Sin velmi svěží a nové. Když Larian nemají na dobrou grafiku, udělají aspoň skvělý příběh a atmosféru.

Anno Online

31. 3. 2013 / Preview

Anno Online láká k vyzkoušení. Je to zatím jediná free-to-play hra bez žebráckých manýrů a to že se dá spustit zdarma, je najednou obrovské po...

Vypráská Kickstarter naši naivitu?

30. 3. 2013 / Téma

Kickstarter je geniální věc, ale buďme zdrženliví. Vlnu nadšení může vystřídat zklamání z toho, že tvůrci slibují víc než mohou udělat a...

Budou hráči na hrách vydělávat?

23. 3. 2013 / Téma

Horečka investorské noci. I tak se dá nazvat nový způsob dotování her, ve kterém se hráči stávají podílníky vyvíjených projektů.

Dreamfall Chapters

22. 3. 2013 / Preview

Zoe podruhé stane na hranicích Starku a Arcadie. Ale tentokrát už to nebude vyjevené děcko.

Válečný singleplayere, vrať se

16. 3. 2013 / Téma

Zmrazení značky Medal of Honor dokazuje, že pro nové online akce s odbytou sólo kampaní už není na trhu místo. Hráči by si zasloužili změnu.

Command & Conquer

12. 3. 2013 / Preview

Slavná realtimová série Command & Conquer je zapomenutá natolik, že se musí lidem podbízet zdarma. Uspěje, nebo skočí do herního hrobu?

Torment: Tides of Numenera

10. 3. 2013 / Preview

Unikátní hry nemívají pokračovaní a pokud ano, tak až po mnoha letech. Právě jako Torment. Tenhle druhý díl prostě nesmí zklamat.

Next-gen grafika nebude revoluční

9. 3. 2013 / Téma

Ať už je technologie nové generace konzolí jakkoliv silná, herní studia ji zatím z ekonomických důvodů nemohou využít.

Hra nesype? Žádné slitování s ní

2. 3. 2013 / Téma

Zrušení online hry je až neuvěřitelně snadné. Může si free-to-play byznys dovolit nedůvěru hráčů?

Death Inc.

1. 3. 2013 / Preview

Morbidní a zároveň dětsky humorné. Death Inc. je plné kontrastů. Člověk by řekl, že rozsévat mor velká sranda nebude.

Splinter Cell: Blacklist

25. 2. 2013 / Preview

Nový Splinter Cell nebude jen o rychlé mainstreamové akci. nová prezentace hry se bude líbit tradicionalistům.

Vita se neprodává. A měla by snad?

23. 2. 2013 / Téma

Nabídnout lidem dvě hry, které se liší jen velikostí obrazu, není od Sony dobrá strategie. Dokud bude PS Vita parazitovat na PS3, úspěch nezíská.

Daylight

22. 2. 2013 / Preview

Daylight je originální a odvážný pokus o psychologický horor. Snad ho nezabije přemíra zvláštních nápadů.

Grid 2

19. 2. 2013 / Preview

Ještě lepší a přitom tak nějak stejný. Takový by mohl být Grid 2. Pokračovatel sympatické závodní arkády.

RTSky vymírají, záchranu nevidět

16. 2. 2013 / Téma

Realtimové strategie se v popularitě dostaly pod úroveň adventur i plošinovek. Studia žánr opouštějí.

Co když Ouyu položí leváctví amatérů

9. 2. 2013 / Téma

Může se stát zázrak a Ouya bude skutečně platformou hráčů pro hráče. Snad ji ale lidovost nezabije.

Nejnovější diskuze