Ondřej Švára

Ondřej Švára

Informace o uživateli

Osobně se řadím do už trochu starší generace hráčů. Začátkem devadesátých let jsem zachytil poslední křeč osmibitů, jež na českém trhu úspěšně vyvolali ze záhrobí vietnamští stánkaři s napodobeninami konzol od renomovaných výrobců. Poté jsem přesedlal na pc-xt, 386, athlon 1,1ghz a nyní mám dvoujádro athlon x2 s mainstreamovou výbavou a kvalitním crt 22` monitorem. PC jsem byl vždy věrný především proto, že všichní moji kamarádi vždycky pařili na pc, a tak bych si jako konzolář neměl ani s kým pokecat. Dodnes s láskou vzpomínám na časy, kdy jsem jako školák v obecní knihovně s nadšením listoval ve starých Excaliburech, protože v době, kdy letěly první pentia, jsem se musel spokojit s černobílým xtéčkem, a potom 386kou!.. Dnes, kdy si můžu dovolit to, na co dříve nebyly peníze, už to ale není takovej kauf. Holt stárnem a dobré hry i dětství se nevrátí :) Moje nejoblíbenější hry jsou: Civilization, Planescape Torment, Mafia, Dune II, Teenage Mutant Ninja Turtles III: Manhattan project, Grand prix circuit

Publikované články

Men of War: Assault Squad 2

30. 5. 2014 / Recenze

Než Assault Squad 2 spustíte, měli byste něco vědět o druhé světové válce. Jen potom si dosyta užijete nejkomplexněji zpracované válečnictví...

8 památných úvodů do her

29. 3. 2014 / Téma

Nejen v lásce, ale i ve hrách záleží na prvních dojmech. Vzpomínáme proto na skvělé herní začátky z ikonických her historie.

Na hry se nadávalo vždycky

28. 12. 2013 / Komentář

Stejně jako růže neroste bez trní, tak ani herní kvalita nedokáže existovat bez šmejdu. Jinak bychom ji přece nerozpoznali. A bylo to tak vždycky.

Hry vám svobodu nezajistí!

6. 8. 2013 / Téma

Studio Epic věří, že každá herní firma dosáhne dlouhověkosti tím, že se otevře módním trendům. Je to ale jen poloviční pravda. Víme proč.

Komentář: Čím nám hry prospívají?

20. 7. 2013 / Téma

Násilí versus užitečnost. Čeho je ve hrách víc? Tentokrát jsme vypíchnuli z herní zábavy to lepší.

Památné okamžiky závodních her - 2. díl

30. 6. 2013 / Téma

I v závodních hrách se najde plno unikátních okamžiků. Které to jsou? Ve druhém díle tohoto miniseriálu vzpomínáme na Street Rod, Grid a další.

Památné okamžiky závodních her - 1. díl

29. 6. 2013 / Téma

Jaké jsou vaše nejoblíbenější momenty ze závodních her? My jsme vybrali ty svoje. Řeč padne na Drivera, Porsche Challenge, Street Rod i další ik...

Project Eternity

8. 6. 2013 / Preview

Sázka na tradici. Přesně to je Project Eternity. Má oprášit zašlou slávou izometrických RPG her z konce devadesátých let.

Herní násilí z nás dělá blbce

6. 6. 2013 / Téma

Agresivita ve hrách by moderního člověka neměla pohoršovat. Když se z ní ale stává nepsaný zákon, je zvednuté obočí na místě.

Slavné momenty 3D akcí - 2. část

2. 6. 2013 / Téma

Dokončení našeho článku o slavných momentech akčních her přináší další čtveřici. Zavzpomínejte si spolu s námi!

Slavné momenty 3D akcí - 1. část

1. 6. 2013 / Téma

Vybrali jsme několik památných chvil, které tvoří špičku kvality akčních her. Což takhle dát si Unreal, Stalkera nebo Medal of Honor s přílohou?

Komentář: Xbox One jako chytrý telekomunikátor?

23. 5. 2013 / Téma

Je nový Xbox ještě herní konzole? Nepochybně. Ovšem úterní tiskovka Microsoftu se snažila dokázat opak.

Prohibice: Hry jsou horší než alkohol

19. 5. 2013 / Téma

Korejští politici přišli s nápadem zregulovat herní byznys. Je něco takového možné v zemi, kde se děti rodí s klávesnicí v posteli?

Castlevania: Lords of Shadow 2

16. 5. 2013 / Preview

Nové zbraně, levelování a střet moderního světa se starým. Právě to slibuje poodhalená Castlevania: Lords of Shadow 2.

Komentář: Ušetřete Wolfenstein kudrlinek

12. 5. 2013 / Téma

Svižnost, jednoduchost a design bez povinného civění na skripty. Přesně to potřebuje nový Wolfenstein, aby ukázal, zač je toho vůdce.

Mainstream je ve válce s vlastní krizí

8. 5. 2013 / Téma

Jakým hrozbám musí čelit velký herní mainstream a čím si pomáhá? Vybrali jsme tři velká témata dneška.

Grid 2

2. 5. 2013 / Preview

Svižný, agresivní a dynamický. Takový je Grid 2 v našich prvních dojmech z preview verze.

ShootMania: Storm

28. 4. 2013 / Recenze

Shootmania je střílečka beze zbraní a všeho dalšího, co k online akcím patří. Není to propadák ani špatný vtip, ale obsah téhle hře vážně...

Zaplať, nebo bude McTavish nahej!

27. 4. 2013 / Téma

Vznikla nová generace mikrotransakcí. Malé platby už pronikly i do velkých tříáčkových her. Prý neovlivní hratelnost, ale víte jak to chodí.

Square doplatilo na naivitu

20. 4. 2013 / Téma

Příliš vysoké ambice a nezkušenost s velkým byznysem .To jsou příčiny pádu Square Enix. Ne hry prodávané po milionech.

Nejnovější diskuze