Pozor, spoiler! - Life is Strange

přidáno: 24. 10. 2015, 50751 zhlédnutí

Taky jste dohráli Life is Strange? Jirka s Vojtou ano a v druhém díle našeho nového pořadu si bez obalu povídají o konci, volbách, motýlech a selfíčkách. Pozor, video obsahuje spoilery :)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20910389
jardatregler napsal 12. 2. 2017 v 17.31

Rád bych ještě dodal,že jste asi nikdo neslyšel o teorii motýlích křídel.Motýl zamává křídly a někde se objeví tornádo.Toto je skutečná teorie a ne žádný výplod.Navíc ten motýl byl modrý tudíž něčím speciální.Takže čistě z hlediska úvahy za tornádo mohlo mávnutí motýlích křídel a Chloeína smrt nic nevyřeší.Mohlo by se zdát,že když jste ji obětovali,tak tornádo nepřišlo ale pokud jste pozorně sledovali pohřeb,viděli jste na pohřbu i kate která skočila ze střechy v druhé epizodě tudíž někdy v úterý toho týdne a tornádo mělo přijít až v pátek.Z toho vyplývá že mi nemůžeme vědět jestli tornádo doopravdy v pátek nepřišlo když pohřeb byl logicky ještě ten týden před oným osudným pátkem.

Nahlásit nevhodný obsah

20910389
jardatregler napsal 10. 2. 2017 v 12.05

Zamyslel se vůbec někdo nad tím.Proč max měla tu vizi tornáda ještě před tím než někoho zachránila konkrétně první záchrana Chloe na záchodech ?Proč dostala schopnost vracet čas aniž by se o to prosila ?Kdyby nemohla vracet čas a něco změnit na co by jí takoví dar byl kdyby ho nemohla použít.Vše muselo mít svůj důvod.Co když její osud byl zachraňovat Chloe a důvodem tornáda že nebyla záchrana Chloe,Já si myslím že Max dostala schopnost vracet čas protože samotný osud chtěl něco aby Max změnila a tím že obětovala Chloe místo města (kde jí mimochodem třičtvrtě obyvatelstva max stejně nemělo rádo hlavně ve škole) tak právě proto tornádo nepřišlo.Nepřišlo prostě proto,protože tím že nezachránila Chloe pozměnila osud jejichž osudem bylo zachránit Chloe tak změnila budoucnost.Jinak si nedokážu vysvětlit vizi tornáda ještě před tím než Chloe zachránila a pozměnila chod dějin.Chci tím prostě říct že co když to tornádo tam mělo prostě přijít a že za to nemůže záchrana Chloe

Editováno: 10. 02. 2017 v 12.08

Nahlásit nevhodný obsah

20879588
Orochi napsal 30. 10. 2015 v 20.20

Táto hra je prosťe Pecka !!! Prešiel som 5 ep.pred týždňom ,ale ešte dlho mi ostane na pamäti. Dontnod studio sú neuveritelne nadaný a presvedčily ma o kúpe Remember Mee !!

Editováno: 30. 10. 2015 v 20.21

Nahlásit nevhodný obsah

20872008
Apate napsal 29. 10. 2015 v 12.36

Tataboj: Samuel si staví svojí armadu veverek aby ovládl svět ! (Bacha na něj :D)

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 29. 10. 2015 v 12.20

Apate: Zase veverky na tom asi budou líp, pokud bude Samuel naživu. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20872008
Apate napsal 29. 10. 2015 v 11.03




DenisV.: Ahoj někde jsem to našla na netu

Trochu Keltské mytologie :-*


Tataboj:
Shani:
Wizard: Je možný se vývojáři inspirovali keltskou mytologie Chloe by mohla být Cernunnos buch přírody má ve znaku hada na konci hry má tričko s hadem (Chloe zničila město svým hněvem).

Chloe si přeje/ říká aby na Arcad
ia bay spadla bomba a nikdo nepřežil

Cernunnos je označovan za dabla v křeštanství (Info navíc :d )


Je možný Bíla srna/Bílá bohyně začala na tom pracovat nevědomky ?

Max je bílá srna má na tričku bílou srnu



Bíla srna
Bíla srna je propojena s bohem přírody (Max a Chloe jsou propojení osudem)
Bíla strna není zlá ani dobrá ale přenáší smrt okolo sebe.
Pocházejí z Jiného světa, jejich výskyt označoval vždy velkou změnu v životě hrdinů příběhu
na bílou srnu se pohlíželo jako na jednoho z nejstarších tvorů světa vůbec.

nebo muže být Bílou bohyní Max

Bílá bohyně

Je nutné objasnit skutečnost, že z O'Flahertyho a O'Sullivanovy abecedy Beth-Luis-Nion byly vypuštěny dva mytologicky důležité stromy: Quert (jablko) a Straif (trnka). Dá se to vysvětlit tím, že ačkoliv byl Beth-Luis-Nion kalendářem solárním (v tom slova smyslu, že vyjadřoval roční běh Slunce), vládla mu bílá Měsíční bohyně, jejímž posvátným číslem je nejen třináctka (neboť její cesty jsou spjaty se solárním rokem), ale i patnáctka, protože úplněk spadá na patnáctý den každé lunace. Číslo patnáct je rovněž násobkem tří a pěti: trojka vyjadřuje tři fáze Měsíce a tři aspekty Bohyně jako Panny, Ženy a Stařeny. Pětka znamená pět zastavení jejího roku: zrod, iniciaci, vyvrcholení, odpočinek a smrt. Potřebujeme tedy patnáct písmen, aby mohla být Bohyně představována jako trojice i pětice a abychom měli písmeno pro každý den od novu do úplňku. Do jednoho roku se však vejde pouze třináct osmadvacetidenních měsíců, takže dva měsíce musí být sdíleny dvojicí stromů.




Jemožný konec brát i keltský mytologie a to znamená
když obětujete město tím zahraníte přirodu okolo sebe zvěř stromy adt...


Pokud obětujete Chloe příroda okolo města začne vymírat zvěř atd.. kvůli lidem. Lidi zničí přírodu skládkami a dřevorubeckým průmyslem



2 episodě Max nemohla přetáčet čas pro záchranu Kate Marsh z důvodu je to Křesťanka, jsou to pohansky duchové a bohové, navíc převzali jejich boha přírody jako ďábla/Satana

Episode 1 v koupelně je make up max říká že by si ho nikdy nevzala Chloe ( je živočišného původu)

2 episoda jak se Clhoe zasekne na kolech jede tam vlak sdřevem (sekej v arcadii drevo a přírode se to nelíbý)

Bezdomovkyně je bíla srna/Bílá bohyně ( žije tam 1000let) (muže to být Max alternativní reality nebo budoucí max ?)

Pokud varujete Bezdomovkyni ze se blíží tornado v noční muře vám Max poděkuje že jste jí varoval/a.

V noční muře Samuel taky říká mysli na veverky nenechej je umřít...



Editováno: 29. 10. 2015 v 21.06

Nahlásit nevhodný obsah

20879289
DenisV. napsal 28. 10. 2015 v 13.18

Apate: Hele, možná jsem jenom hlava děravá a nevybavuji si stoprocentně všechny herní dialogy... Ale podle mě to ve hře nezaznělo, nebo si na to alespoň za boha vzpomenu. Navíc, možnosti kde by se mohlo jednat o vystřiženou scénu nahrává i fakt, že se na internetu pohybují další videa se zjevně vystřiženými dialogy. Kdes k tomu přišla? :)

Nahlásit nevhodný obsah

20803914
Katka Stuchlíková napsal 28. 10. 2015 v 13.03

Tataboj: Pěkný rozhovor, díky za odkaz!
Mimochodem ta scéna, kdy najdou Rachel byla fakt výborně zahraná (nadabovaná), měla jsem z toho úplně husí kůži.

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 28. 10. 2015 v 11.19

Koukejte, co se válí po fórech.
http://femhype.com/2015/10/27/hella-tal…
Rozhovor s dabérkou Chloe

Editováno: 28. 10. 2015 v 11.19

Nahlásit nevhodný obsah

20872008
Apate napsal 28. 10. 2015 v 10.28

Říkala Max někomu tohle nebo je to smazaná scéna ??

https://a.tumblr.com/tumblr_nwuse5vBn21uz6eyfo1.mp3?play_k ey=e6ba8f023e92bbb5aaf06052cd0c6551&tumblelog=blackwella cadcmy&post_id=132018649543

Editováno: 28. 10. 2015 v 10.29

Nahlásit nevhodný obsah

20787966
Wizard napsal 27. 10. 2015 v 23.44

goblincz: Modrá a červená pilulka má své opodstatnění, protože modrá se bere spíš jako barva klidu, ledu, chladu a nezájmu... a naopak červená je barva vyburcování, změny, akce,... I základní rozdělení barev na teplé a chladné je centrováno kolem těchto odstínů, kdy jsou na opačných koncích vlnového spektra... červená je práh k infračervené, kdežto modrá je práh k ultra-fialové...

(taky se dá najít paralela, že denní světlo obsahuje modrou složku, kdežto západ a východ slunce nikoliv, denní světlo je konstatní, kdežto západ i východ znamenají změnu...)



Yoda je zelený, tam to bude trochu komplikovanější,...hmm...dobrá otázka... nejspíš protože jeho původní planeta byla plná zelené vegetace a jeho prapředkové, kteří ještě neoplývali inteligencí a uvědoměním sebe sama se potřebovali ukrývat před většími predátory a nebo naopak maskování mezi vegetací používali jako výhodu v lovu. (podobně jako třeba krokodýlové ve vodě)... určitý vliv také může mít povaha jeho solárního systému (z hlediska pohlcování nebo odrážení určitého druhu záření), ale tam si nejsem přesně jistý, tak to raději nebudu rozvádět.

Editováno: 27. 10. 2015 v 23.46

Nahlásit nevhodný obsah

20787966
Wizard napsal 27. 10. 2015 v 23.32

Tataboj: mě to je jasný, ale zrovna tohle téma jsem chtěl nadhodit už dávno ... imersivní gameplay vs. story-driven gamplay...

Kung fury je příšernej úlet xD za poslední dobu jsem nic křáplejšího neviděl a to jsem jel jeden čas série robot chickenu před spaním :D

Btw, tam hlavní postava není neutrální, tam je to ten typickej utradrsnej ultrapolicajt, kterýho posedl duch bojové opice, přepadli ho myšlenky šaolinského mistr mnicha a kousla ho magická kobra!

a Hackování času pomocí powerglove... xD


TriceraCops xDDD

Nahlásit nevhodný obsah

20869902
goblincz napsal 27. 10. 2015 v 23.27

Vezmu to tak nějak v bodech.

No já teda jako "správný" nebo "lepší" konec považuju teda přežití Chloe. Celá ta hra je o vztahu Max a Chloe a já jí prostě nedokázal obětovat. Navíc ta pasáž, jak Max míří k majáku a vidí sama sebe s Chloe, kdy zažívá nejlepší okamžiky...na to jsem prostě neměl koule ji pak hned zabít. V tomhle jsem asi moc velký cíťa :).

Samozřejmě mi to nedalo a musel jsem se hned podívat na youtube na ten druhý konec.

Na druhou stranu se mi líbí ta myšlenka co se tu objevuje, že Max vlastně vynahradila ten čas co Chloe dlužila za těch pět let co se neozvala. Když se na to tak zpětně dívám, je to asi možná o něco víc hlubší konec.

Jinak Chloe naprosto fantastická, dokonale napsaná postava. Nejlepší "herecký" výkon roku (společně se Vivou Seifert z Her Story).

Kate se mi podařilo zachránit, ale nemůžu se zbavit dojmu, že jde o naprosto zbytečnou a otravnou postavu. Na můj vkus dostávala ve hře až moc prostoru.

Koumat proč má Max schopnost vracet čas mi přijde naprosto zbytečné. Prostě to tak autoři zamýšleli, nic hlubšího bych v tom neviděl. Taky se nikdo neptá, proč v Matrixu nemají žluté pilulky místo červených, nebo proč je Yoda zelený a ne fialový. O tom to přece vůbec není. A upřímně, vás by bavilo kdyby hlavním motivem bylo zjišťování původu Maxiiných schopností?

Nejlepší epizoda byla rozhodně třetí. To jsem čuměl do monitoru s otevřenou hubou ještě pět minut.

Poslední epizoda nebyla špatná, akorát na můj vkus tam bylo až moc manipulování s časem a málo rozhodování. Celkově mám dojem, že autoři na to asi neměli finance nebo čas. Taky mě překvapilo, že rozhodnutí z předchozích epizod nemělo výrazný vliv. Ale závěr byl samozřejmě perfektní.

Nejlepší moment: Max a Chloe na bazéně a vůbec, snad všechny momenty kdy Max a Chloe prožívali chill, působilo to strašně pozitivně
Nejotravnější moment: hledání láhví na smetišti, schovávání klíčů od auta
Nejemotivnější moment: závěr poslední epizody
Nejvíc wow moment: závěr třetí epizody

Víc takových her!!!

Editováno: 27. 10. 2015 v 23.29

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 27. 10. 2015 v 21.16

Wizard: Já jsem měl spíš na mysli, že i když sedíme před obrazovkou, tak to Max pro nás nedělá méně skutečnou (jasně, takhle se dají brát všechny příběhy). Každopádně škoda každého pohledu, který se nedostane do tohoto vlákna. :)
Tohle diskuzní vlákno by se mimochodem mohlo vyučovat ve školách jako příklad internetových diskuzí.

Na druhou stranu... Kam se v tomhle hrabe Neo na Kung Furyho. :)

Editováno: 27. 10. 2015 v 22.22

Nahlásit nevhodný obsah

20787966
Wizard napsal 27. 10. 2015 v 20.45

http://www.wow247.co.uk/wp-content/uplo…

kupříkladu tohle, je asi nejintenzivnější emoce, kterou dostaneš z Nea ;)


jasně že ve hře to je něco jiného, kdy přímo můžeš vybrat, jak se zachovat, ale někdy nemáš na možnost rozhodovat se v celé ose a rozsahu 360° ... vztah hráč-hlavní postava tu je dozajista hodně úzký, ale rozhodně to není vztah imersivní... myslím, že ta samotná selfie to úhlem pohledu vystihuje přesně.

Nahlásit nevhodný obsah

20787966
Wizard napsal 27. 10. 2015 v 20.38

Tataboj: Tak to já jsem se zase takhle vžít nedokázal,... psal jsem to už někdy u druhé epizody, bral jsem to vyloženě jako vyprávění: interaktivní vyprávění s přesahem, ale o nějakém imersivním ich-forma zážitku bych skutečně nehovořil,... dojem imerse mám u adventur skutečně málokdy... a ono se taky není čemu divit Maxine je z hlediska celistvosti přeci jen komplexní osobností/charakterem, i přes to že můžeme ovlivnit její chování je přeci jen pořád dostatečně svou...

Když dáme stranou všechny moje meta-teorie o skutečných událostech, tak je to skutečně pouze příběh dívky na přelomu dospělosti. Vyrovnání se se smrtí blízkých, přijetí faktu existence 'zlých lidí', hledání vlastního místa ve světě apod. a tyhle úseky už má spousta z nás přeci jen za sebou... Když tak o tom přemýšlím, možná jsem jeden z mála, komu tahle základní dějová premisa nestačí... každopádně není to o nějakém zážitku v rámci 'emo-hips' dívčiny, ale o zážitku celém...

a kompletní imerse: od toho tu jsou přeci jen rpg čka, ty jdou v tomhle víc do hloubky a jsou uzpůsobené k nějakému hraní role...tam je obvykle neutralita hlavní postavy takovým primárním faktorem. (podobně jako třeba postava Nea v Matrixu... přes to, že je hlavní postavou, tak zachovává zcela neutrální grimasu, nic neprožívá a nechává diváka se ztotožnit)

Editováno: 27. 10. 2015 v 20.39

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 27. 10. 2015 v 18.27

Wizard: Je pravda, že jsme my všichni (hráči LiS) takové zdrogované holky. :D

Nahlásit nevhodný obsah

20787966
Wizard napsal 27. 10. 2015 v 17.28

Tataboj: :D ... paradoxně, to jestli je jen představou zprásknutý holky jí nedělá o nic méně skutečnou... alespoň pro tu sprásknutou holku... u takovýhle prožitků se skutečně nedá opírat o objektivní realitu. subjektivní realita je ta jediná realita, na které na závěr vlastně záleží.... btw, kdo viděl třeba takový Brazil od T.Gilliama? ten končí také podobně: s hlavním hrdinou připoutaným v křesle, který nakonec také vlastně uteče...

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 27. 10. 2015 v 16.46

Shani: Nene, nic z toho se nestalo, takže ji naživu mají všichni. Všechny ty volby na konci sehrály roli spíš v naší hlavě při rozhodování. Mně to teda při té volbě v tu chvíli nedošlo, ale rád jsem viděl Kate naživu. A Max nešla na Katin pohřeb, ale na Chloenin...

Editováno: 27. 10. 2015 v 16.46

Nahlásit nevhodný obsah

20803914
Katka Stuchlíková napsal 27. 10. 2015 v 16.18

Tataboj: Aha, ok ok, já tu animačku viděla jen 1x, takže máš určitě pravdu :-) Takže Kate je zachráněna a předpokládám, že jen u těch, kteří ji zachránili i v průběhu hry? Tak jestli se volby projevily aspoň tímto způsobem, tak je to fajn.
Jinak myslím, že se nikdy nedozvíme jak to s tou Maxinou schopností je, takže halucinační teorie můžeme zvesela ingorovat ;-)

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 27. 10. 2015 v 15.21

Teda ale ta halucinační teorie se mi taky nelíbí, nechci, aby moje nejoblíbenější postava z videoher byla jen představou zdrogovaný holky. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20787966
Wizard napsal 27. 10. 2015 v 13.23

Apate: použij What-If Analýzu :)

Editováno: 27. 10. 2015 v 13.24

Nahlásit nevhodný obsah

20872008
Apate napsal 27. 10. 2015 v 12.28

Co když Max uměla manipulovat časem dřív než to začne hráč hrát ale má to na ní negativní účinky např.. tekla snosu krev, bolest hlavy a stratu paměti. co když v ty bouři omdlela tam a zapoměla všehno

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 27. 10. 2015 v 10.23

Shani: Ale vždyť se po té photo slide show objevil ten záblesk, a pak se objevila Max v šatech na pohřeb, takže bych řekl, že ten pohřeb byl stoprocentně nejdřív v pátek.

Nahlásit nevhodný obsah

20803914
Katka Stuchlíková napsal 27. 10. 2015 v 10.03

Tataboj: No to sice jo, pro Max to tak je, že v tom čase poskočí a přijde o to, ale jinak svět normálně plyne, takže záběry z pohřbu můžou klidně být z dřívějška.

RamiellDeAnn: Nene, Warren určitě takový není ;-P

Nahlásit nevhodný obsah

20864078
Fremencz napsal 27. 10. 2015 v 09.12

Doufám kluci že se k tématu Life is Strange ještě vrátíte v Hpodu ač jste toho řekli opravdu dost zajímalo by mě co Jarda říká na tuto epizodickou hru ?

Editováno: 29. 10. 2015 v 00.31

Nahlásit nevhodný obsah

20874332
RamiellDeAnn napsal 26. 10. 2015 v 22.05

Shani: nechcem ti do toho kecat ale Warren by bol rad keby sa Max a Chloe libali :D

Nahlásit nevhodný obsah

20787966
Wizard napsal 26. 10. 2015 v 20.41

Tady nejspíš musím uznat, že z hlediska takového subjektivního prožitku se prostě nelze na racionalitu vždy stoprocentně spoléhat, nebo jí tak prožívat...

... Vojta ještě naklepl ten fakt, že po konforntaci sama se sebou si Maxine uvědomí svojí egocentricitu a že samotný hráč má možnost se vracet časem a volit ty nejvhodnější (nekonfliktní) odpovědi, aby se mohla zalíbit...že možná to jen reflektuje její roli ve společnosti a dokresluje její meta-selfie... jenže: ona se také může vrátit zpět časem a zvolit ty naopak nekonformní varianty... takže opět záleží na hráči samotném, jak si hru prožije...

Možná že hra samotná dokáže reflektovat nás samé mnohem víc než si jsme ochotni připustit. Já sám se třeba bez racionálních vysvětlení nejsem schopen obejít. Pokud něco nejsem schopen podložit vysvětlením, nedá mi to spát, takovéhle uvažování je mojí nedílnou součástí. Třeba právě tahle hra nám dokáže předhodit vlastní odraz a pomáhá vidět sebe sama zcela novým způsobem. (a možná to i trochu sebeparodovat skrz zrcadlovou koupelnu s kódem)... každopádně, mám tendenci vidět příběh i z takovýhle úhlů a jsem schopný si jej určitým způsobem dovyprávět tak, jak by to také bylo možné... možná že na vztahu hra-hráč ve hrách záleží mnohem víc a ta možnost sebereflexe je zatraceně zásadní... ale tady už asi až moc zacházím někam ke hranici meta-filosofie herní podstaty... :)

Editováno: 26. 10. 2015 v 20.45

Nahlásit nevhodný obsah

20787966
Wizard napsal 26. 10. 2015 v 20.27

Tataboj: Next,... to už jsme u zfilmovaného P.K.Dicka :) a to je Autor, který nikdy neměl daleko do šuplíku pro nějakou tu hrátku s psyché promítnutou skrz psychicky narušenou realitu... Kdo ví, třeba frank měl přívěs plný nějaké té substance D,... a nebo to třeba celé byla paraprojekce prostřednictvím načatého čerstvého Ubik-u :D

Nahlásit nevhodný obsah

20872124
MarkRacer napsal 26. 10. 2015 v 18.59

Rothf: Victoria tu cenu Kate věnuje, i když neskočí.

Nahlásit nevhodný obsah