Hrajte s námi: No Man's Sky

přidáno: 12. 8. 2016, 56137 zhlédnutí

Jirka s Pavlem se poprvé vydají do vesmíru v mimořádném vysílání, které bude trvat tak dlouho jako žádné jiné.

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
8405418
Renee napsal 16. 8. 2016 v 08.13

Hele a mě to docela baví. Ne že bych si z té hry sedal na prdel, ale mám odehrané sobotní odpoledne, celou neděli a celé včerejší odpoledne a i když jsem během té doby nad hrou nějak extra nejuchal, neměl jsem ani potřebu to vypnout a jít na ni plivat.
Zklamalo mě ovládání lodě, fakt že to člověka nenechá do ničeho napálit je fakt mrzutý, těšil jsem se na těsné průlety nad povrchem planet a místo toho jsem dostal možnost letět dopředu, dozadu a do stran v blbuvzdorně zabezpečeném systému.
Jinak dobrý, planety jsou si sice podobné ale něco takovýho jsem čekal. Na nějakou pořádnou planetu "á la trailery" taky ještě čekám, ale zrovna včera jsem po příjemné vycházce nějakou tropickou planetou narazil na pustou planetu plnou zdrojů a sentinelů útočících "on sight" kde jsem se docela pobavil.
Doufám že hra bude mít dostatečnou podporu od vývojářů protože je tam milion věcí co by měly jít relativně snadno zlepšit / opravit.
Dal bych 2/5 kde jeden bod je stržený za AAA cenu a dva za chyby, bugy a dle mého názoru nedodělky. Tzn potenciál na 4/5 tam je a když zapracují na obsahu tak se časem dotáhnou třeba i na plný počet.

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 16. 8. 2016 v 06.56

Strejda Phil: hele ty mas fakt dost. Pleteš si pojmy s dojmy, mluvíš tady za me a píšeš úplný nesmysly.

Nahlásit nevhodný obsah

20875608
TheRimania napsal 15. 8. 2016 v 21.53

Strejda Phil: Možno v nejakej 1515tej galaxii nájdeš jednu planétu kde vravia pravdu :-) skús tak nájsť a daj vedieť :-)

Editováno: 15. 08. 2016 v 21.57

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 15. 8. 2016 v 21.27

TheRimania: Přce jenom ani 18 trilionů není nekonečno. :D Kdyby byla cesta samotná podstatou,pak bychom ani nemuseli do středu letět,museli bychom jen letět na náhodné místo.Hello Games říkali,že podstatou je se dostat do středu.Wait....oni jsou přeci nejprolhanější herní studio.Hráli o podstatě hry samotné,lhali o multiplayeru,o čem nám nelhali?Takže jejich lži ti nakonec mohou být prospěšné. :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875608
TheRimania napsal 15. 8. 2016 v 20.42

Tataboj: Som myslel v zmysle nie bodu, jasné že má bod ako stred, len neviem prečo všetci čakajú niečo fenomenálne v strede, Je tam len stred, a cez neho sa dostaneš do daľšej galaxie a môžeš začať nanovo. - V tomto zmysle som to myslel, každý čaká stred ako koniec hry len ten stred nieje koncom.

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 15. 8. 2016 v 20.36

TheRimania: Ano, střed galaxie může existovat jako nějaký bod.

Nahlásit nevhodný obsah

20875608
TheRimania napsal 15. 8. 2016 v 20.25

Pozor spoiler :-) !!!!!!
Píšem to sem lebo ako vidím videá tu ,tak to nikoho ani nenapadlo, že stred nemôže existovať ako nejaký bod ale ako začiatok niecoho nekonečnéého . Vesmír = nekonečný, no mans sky = generovane vesmíru = nekonečnosť.

Podstatou nieje dostať sa ku stredu ktorý nieje prakticky, podstatou je cesta samotná.

http://www.gamesradar.com/no-mans-sky-e…

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 15. 8. 2016 v 20.20

TheSibep: Děkuji za pomoc s dalšími argumenty a hlavně za souhlas a schválení kritiky! :)

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 15. 8. 2016 v 20.19

zdeeneek: Zdeňku,když už se bojíš argumentovat,vzpomeň si,že jsi při vydání Just Cause 3 dělal to samé,co já teď,kritizoval(oprávněně).I když ty jsi tu hru spíš hatoval a nadával,já se držím konstruktivní kritiky.Vypsal jsem obsah hry a jednoduše ho zhodnotil.Odkdy ne obsah hry lhaní? :)
Já si myslím,že jsi při vydání Just Cause 3 tu hru ani nehrál,protože nedávno jsi psal,že sis tu hru koupil před 4 měsíci na PS Storu za 8 stovek.Víš,já No Man's Sky hrál skoro 20 hodin a planet jsem projel 5,možná víc.
Jasně,že si to kvůli další kritice zahraju,i když si ta hra ani hrát nezaslouží,tím jak je její vývojář falešný a cenzuruje kritiku na NMS. ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 15. 8. 2016 v 18.09

Strejda Phil: Ty seš tragéd :)

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 15. 8. 2016 v 17.31

Valvetro: Silesian má pravdu.To,že je to fantasy nemá nic společného s tím,že tam fyzïka je.
Pokud se chci vypnout a nic neřešit,zapnu Dooma,ABZU,Journey,apod,podle tohoto pravidla je dobrá každá hra.
Se soundtrackem souhlasím,ale já hodnotil spíš hru než hudbu.
Diskuze,kde je kritika o čemkoliv není nikdy nesmysl.
Není to o realitě ani o preferencích.Taky dokážu objektivně zhodnotit sportovní hru.Nemusím být sportovec,abych hodnotil sport.
Grafika mi nevadí,jak jsem psal,zvykl jsem si na barevnou paletu,vadí mi už ta ostrost,mining beam a možný bolehlav.
Tataboj: Děkuji za opravu.Počkat,ale to je taky divné,ve středu galaxií bývá často černá díra a je tam obrovská hustota všeho.Materiálu,planet,atd.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 15. 8. 2016 v 13.42

Valvetro: Mno jo, ale jestli budeš aplikovat strategii "vypnout a nic neřešit" u všech her, pak jsou všechny skvělé. Bez ohledu na jejich skutečnou kvalitu ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 15. 8. 2016 v 13.30

Strejda Phil: Není to střed Galaxie? Já jen, že střed vesmíru neexistuje. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20863111
Valvetro napsal 15. 8. 2016 v 12.45

Strejda Phil: Ty hry jsou spíš brané jako vesmírné simulátory, takže jistá dávka realističnosti je v úvaze. To vážně chceš srovnávat s fyzikou Warcraft? Jestli se nepletu, kameny si tam lítají jen tak vzduchem, fyzika tam funguje, protože si to tak někdo vymyslel a řekl... kouzlo. Tohle je hra u které máš vypnout a nic neřešit. Asi těžko se o tom dohadovat, když má každý svoji realitu. Upřímně, netuším, proč tam ta nálepka byla a už není, asi uvážili, že je to nesmysl. Stejně jako tady ty diskuze.

Jinak ten soundtrack je skvělý, to se opravdu musí nechat. A co se stylizace týče, takhle si představuji hru v retro stylu, nemůžu si pomoct, ale působí to na mě vážně dobře.

Editováno: 15. 08. 2016 v 13.15

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 15. 8. 2016 v 12.36

Valvetro: Elite Dangerous je taktéž fiktivní,Star Citizen také.Fyzika tam funguje.Pán prstenů je také fantasy,Warcraft také.Fyzika tam funguje
Odtraněním prvku,.....takhle se dnes obhajují lži?Proč tam donedávna ta nálepka byla a teď ji dali pryč?Proč MAŽOU a cenzurují negativní videa?
Tataboj: Samozřejmě,že to může mýt jen kapalný dusík,metan nebo oxid,ale protože je to náhodně generované,tak je tam chyb s fyzikou dost.
Ale pojďme se na to podívat z herní stránky,zákony nechme být.
Ta hra nemá ani polovinu slíbeného obsahu.Zvířat je tam k objevení dost málo a jejich objevování postrádá smysl.
Hra,která sbírala mnoho ocenění je pak podprůměrná?Recenze hráčů mluví samy za sebe.
Optimalizace je vcelku špatná.Nehledím na výjimky lidí(zvláště fanboyů po internetu,neboj,nenazývám fanboyem tebe),kteří jaksi přehlíží to rozbité options menu s konzolovým ovládáním na PC,kde musíš tlačítko podržet.Hra se silně inspirovala Destiny ve svém U.I.Inventář neřeším,protože je mi jedno jeho kapacita,když alepoň funguje.
Destiny mi přitom přijde i lepší.
Hra nemá příběh,to by normálně bylo bez problému,ale v roce 2016 je bez důvodu postava hráče němá,dialogy neexistují,náznaky loru jsou klišé a nejsou vůbec zajímavé,pakliže tam vůbec alespoň toho loru trochu je.
Exploring planet se po pár planetách stane repetetivním,není to ten správný exploring,protože na všech planetách jsou naskriptované stejné budovy a konstrukce.
Přejděme ke gameplayi.Gameplay zakládá na grindu a stereotypu za základě sbírej suroviny,abys mohl sbírat více a více.Cílem hry je prakticky držet tlačítko pro mining beam,protože to nemá jinou podstatu,než těžení a těžení a těžení.To má spousta her uděláno lépe,například Minecraft to udělal před lety a udělal to způsobem,kdy to není jenom o grindu.
Je to sice něco,co jsem dosud nehrál,ale ve svém principu je to takový Far Cry Primal ve vesmíru.
Soundtrack je ta dobrá věc na hře.Je uklidňující a dosud neviděný.
Bohužel se mi k vesmíru hodí spíše orchestr(moje osobní preference,nezahrnu do hodnocení)a ty bubny jsou v podstatě takhle celou hru,ale OK.
Příjde mi to jako hra přímo cílená pro děti,jak je to všechno barevné,pohádkové a nenásilné.Hra obsahuje varování na násilí,které tam prakticky není,když něco zastřelíte,svalí se to na zem v neutrální grimase.
K planetám.Planety vypadají z vesmíru hezky,ale když už se rozhodnete planetu navštívit,trefí vás do očí to,jak je loď v atmoséféře(opět jsme u toho,že aby byla planeta zajímavější,dali na každou skriptovat atmoféru),tak se ovládá příšerně,loď se sama natáčí k horizontu,nemůžete dát thrust nahoru ani dolu.
Velmi mě zklamalo,že planety mají všechny skoro stejný povrch a biom,kde jsem zatím neviděl nějakou rychlou změnu počasí.Přeci jen je mezi planetami rozdíl jen v barevné planetě nebo v teplotě.Měl jsem problém s tím,že jedno a to samé zvíře žilo na planetě,kde bylo 30-50 stupňů Celsia,žilo také na planetě,kde bylo -60 stupňů Celsia.
Se zvířaty v podstatě nejde nijak interaktovat.
Nyní loďě.Lodě jsou rozdílné,každá vypadá jinak.Škoda ale je,že každá má stejné funkce.Kdyby byla nějaká speciální loď,po které chcete sáhnout,měla by hra alespoň nějaký cíl.
Jak loď letí warpem,všechno problikává a díky prazvláštnímu FOV vidím skrze plášť lodi.
Lodě nejsou nijakým výborným designem,celkově jsou to podobizny slavným lodí ze slavných značek,takže jsem narazil i na jakýsi X-Wing.
Barevná paleta.Jakožto člověk,kterému barva nevadí jsem si na paletu zvykl.Problém je ale v mining beamu,který je až oslepující a na některých planetách mě z barvy nebylo moc dobře.Taky bych být Hello Games udělal pořádné varování pro lidi,co mají epilepsii,problémy s viděním,protože pak mohou mít u hry velké problémy.
Grind.Jak jsem psal,hra v podstatě má jeden cíl a to je dostat se do středu vesmíru(což je z hlediska rozpínavosti vesmíru taky celkem fuška).Ten cíl se dá splnit hodinami neustálého těžení kovů,což se hned omrzí,nechápu opravdu,koho to může bavit.
Optimalizace je asi nejhorší stránkou hry,alespoň na PC.Hra padá,po vypnutí hry jsem po prvních 15 minutách ztratil svůj pokrok hrou.FPSka padají na GTX 1060(upgradoval jsem kvůli podzimu,zimě a jaru bohatému na hry)ke 30 i na středních detailech.Podíval jsem se na FOV.Když si ho dáte na 100,vypadá to jako 60.Když si ho dáte na 60,je to taky 60 a rozdíl 40 tam opravdu nenajdete.Pohrabal jsem se v configu a bylo to lepší,ale argumentovat se s tím,že se to dá opravit je hloupost,protože kdyby hra fungovala,nepotřebovala by opravy.Options menu je sice přehledné,ale malé a nastavení grafiky má na hru malý vliv.Na maximální detaily to vypadá jako raná PS3 hra,která má předvést technologii konzole.Na grafiku nejsem,ale toto mi nepřijde moc dobré.Hra také postrádá pořádný AA.
Přešel jsem ke zvuku.Zvuk se ovládá jako na konzolích a jeho nastavení je nedostatečné.Chybí mi toho tam hodně.
Mapa v samotné hře je nepřehledná a za poslední roky jsem neviděl horší.Když se na jinou planetu přechází tak,že myší pohnete po přímce směrem k druhé planetě a podržíte myš,tak jsem z toho jelen.
PC controls hry je čistě konzolový port.Klesá se klávesou C a další divná přiřazení.
Na Pc bych hodnotil 4/10,na PS4 5/10,protože to není tak zmršené jako na PC.
Abych si to shrnul,tak nechápu,na jakém hypu hra stavěla.Vypadá to jako pre-alpha early acces hra za 10 euro jak obsahem,tak optimalizací.
Jestli tenhle trend špatných her na PC bude pokračovat,tak jsme za chvíli v háji.
A prosím,neobhajujte optimalizaci téhle hry,když stejně většina z vás nadávala na tu u Arkham Knighta,Quantum Break,apod.
Když vyšlo Just Cause 3,tak ho Zdeněk strhal po optimalizační a performance stránce a všichni mu přikývli,proč to tak není i teď?Proč lidi mají rádi dělání těch samých věcí dokola a dokola?

Editováno: 15. 08. 2016 v 13.16

Nahlásit nevhodný obsah

20863111
Valvetro napsal 14. 8. 2016 v 23.16

Strejda Phil: A představ si, že i ta galaxie není podle reality... to je děs. Ostatně proč by vývojáři ze své vlastní hry nemohli odstranit některé prvky, které jim nevyhovovaly? Řeší se finální produkt, ne to co někdo někde někdy pověděl v nějakém rozhovoru, či co.

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 14. 8. 2016 v 23.05

Strejda Phil: Opravdu je to normální voda?

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 14. 8. 2016 v 22.56

zdeeneek: Když už nás chceš o No Man's Sky něco naučit,řekni mi,proč z krabice se hrou na PS4 zmizela nálepka s multiplayerem,o kterém nám celou dobu lhali?Proč se PEGI rating snížil na 7????

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 14. 8. 2016 v 22.53

zdeeneek: Alespoň si neprotiřeč Zdeňku.Jsi z té hry nahypovaný,přitom nám říkáš,že jsme neměli nic očekávat.Já nečekal nic a taky se mi to naplnilo.
A prosím,vysvětli mi,proč má každá z těch mnoha planet,co zatím hráč objevil,má atmosféru,vodu,flóru a faunu?Proč má planeta,na které je -50 tropické počasí a tekutou vodu?Ta hra popírá Newtona,Einsteina a další zákony fyziky.
A ten grind....Planety nejsou jiné.Jen mají jinou barvu.

Editováno: 14. 08. 2016 v 22.54

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 14. 8. 2016 v 22.50

Caryfuk: negativní recenze těch umělců, kteří si to naslepo koupi aniž by si o hře něco bližšího zjistili, me nezajímají. Pozitivní ohlasy tam píši hrací, kteří mají v NMS odehráno cca 10+ hodin. Ty negativní jsou tam od lidi, kteří to hráli 1-3 hodiny. Něco jako tvých 70 minut.

Nahlásit nevhodný obsah

20846340
Caryfuk napsal 14. 8. 2016 v 21.57

zdeeneek:

Pro hlupáka, každý hloupý Zdeňku, staré a pravdivé pořekadlo. :) Z poměru pozitivních a negativních hodnocení jasně vyplývá jak si hra stojí.

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 14. 8. 2016 v 13.55

Valvetro: Těmhle lidem je zbytečný něco vysvětlovat. Oni si prostě z dostupných informací, které o hře jsou, nejsou schopni odhadnout jestli je to hra pro ně nebo ne. Pročítal jsem si hodnocení na Steamu a u některých jsem se musel nad hloupostí lidí fakt smát. Jeden příklad za vše: někdo tam psal, že od NMS čekal, že to bude Skyrim ve vesmíru :)

Nahlásit nevhodný obsah

20863111
Valvetro napsal 14. 8. 2016 v 13.24

Caryfuk: Jaká kampaň? Já za posledních pár let viděl možná tak pár trailerů, možná nějaký stream a sem tam novinka.

Nahlásit nevhodný obsah

20846340
Caryfuk napsal 14. 8. 2016 v 12.55

Zakoupeno a po 70 minutách pokusu hrát tento herní zmetek refundováno. Prodávat tento pokus o hru za 1600 chce koule, asi chtějí zaplatit tu přehypovanou marketingovou kampaň. Ostatně user score na metacriticu hovoří za vše. Keci typu tato hra je jen pro určité typy lidí jsou zase jen keci, protože kampaň jasně cílila na široké herní publikum a toto široké herní publikum na MC koplo Hello games do zadnice. Howg

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 14. 8. 2016 v 12.41

Bleh.

Nahlásit nevhodný obsah

20863667
plok.plok napsal 14. 8. 2016 v 11.16

čekal jsem s koupi na nějaké video od vas a nebo na recenzi, ale po tom co jsem viděl trailery a todle video, tak je to něco jiného než jsem čekal a ted už to nekoupím ani ve slevě na ps4

Nahlásit nevhodný obsah

20863111
Valvetro napsal 14. 8. 2016 v 09.14

Silesian: Nechtěl jsem všechny zaškatulkovat do jednoho, jen ta hra prostě není pro každého.
Po čase to bude nuda bez pochyby pro všechny, je otázka, kam hru posunou dalšími updaty.

Nahlásit nevhodný obsah

20870236
ouvert6201 napsal 13. 8. 2016 v 23.08

prva planeta gut, pak uz repetitivni nuda

Nahlásit nevhodný obsah

20863377
chrisjurco napsal 13. 8. 2016 v 20.50

Meeh... Tak trochu som očakával, že to bude viac v duchu Star Trekovskeho "To explore strange new worlds" no príde mi to ako len "Visit another world" a neverím, že by ma nejaká novo objavená planéta po 10 hodinách hrania vedela uspokojiť a odvrátiť zatiaľ očividne neodvratnú nudu. Miesto "To boldly go ..." sme (respektíve som) dostali survival hru vo vesmíre :(

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 13. 8. 2016 v 20.10

Valvetro: Já jsem odkojen Minecraftem, Terrarií a grand strategiemi od Paradoxu, ale připadá mi to taky docela nudné.

Editováno: 13. 08. 2016 v 20.12

Nahlásit nevhodný obsah