Hrajte s námi: F1 2017

přidáno: 30. 8. 2017, 3529 zhlédnutí

Od toho nejpomalejšího sportu k tomu nejrychlejšímu. Formule 1 je zpět v celé své kráse - stejně jako Zdeněk - a ukáže vám, co je na okruzích nového.

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878723
veselykralicek napsal 4. 9. 2017 v 15.36

A kdy se dočkáme té Zdeňkovy recenze?

Editováno: 4. 09. 2017 v 15.36

Nahlásit nevhodný obsah

20870877
ged_psyched napsal 1. 9. 2017 v 06.40

hmm.. a ještě jednou si rýpnu - prosím neberte to jako výtku na vás, ale na někoho, kdo spravuje váš web server - stále nemáte https přístup... WTF? to už je tady fakt dlouho, tak pokud můžete, do st w/ that. Sad and sorrow... neznám moc jiných oblíbených webů, kteří alespoň tohle nemají....dnes je to standard. Ale vy ne, vy jste někde v 90's - může mi to někdo vysvětlit? To vás nechci trápit s DNSSEC, DKIM pro vaše MTA, nebo DMARCem, ale KAŽDÝ už alespoň jede na SSL (resp. TLS) vrsvě...

Editováno: 1. 09. 2017 v 06.55

Nahlásit nevhodný obsah

20870877
ged_psyched napsal 1. 9. 2017 v 05.47

Ještě k tomu Streamu - jasně, že "racing trails" budou vytěžovat CPU, u VSyncu je to sporné - tedy, starší grafiky - které mají problém se syncem - tam je propad výkonu jasný. U nových, kde timing prakticky nehraje roli, tak tam je to zhruba srovnatelné. U nejnovějších (e.g. nvidia 1070), tak tam, díky asynchronímu přístupu i zpracování je možný (ale nečekejte zázraky) i zvýšený výkon oproti tomu, když "jede na plno" - jde o to, že normálně, když se zaplní frame-buffer, tak se grafika dostává do stall situace. Ale díly tomu, že i přes to může na svých unifikovaných jednotkách (wrongly said shaders) zpracovávat další události, tak ve výsledku je omezení vykreslování jak přínos pro cpu, tak i pro grafiku, resp, plynulost hry jako takové.

Nahlásit nevhodný obsah

20870877
ged_psyched napsal 1. 9. 2017 v 03.32

Bylo fajn zase vidět Zdeňka... ok, už jsem to jednou do diskuze napsal (to, že vám rád ve svém volném čase pomohu - no reponse), ale jelikož si vás vážím, a vážně nechci další trhané streamy, tak -
"Ultimate optimization guide for Gamers experts for streaming" (nevěnuji se nastavení Xsplitu, protože to je kapitola sama pro sebe).


- v nvidia control panel/3d settings změnte položku "Texture filtering - quality" z quality na performance nebo high performance - použije se rychlejší algoritmus při filtraci textur a při youtube kompresi fakticky nikdo nepozná rozdíl (a máte pár fps navíc).
- pokud už nemáte nastaveno, změnte v control panel/power options plan na high performance (kaby lake, tzn. i7 7700, nemá velký overhead při dynamické změně frekvence, ale klidně disablujte link state u PCI Express).
- u hdd je možné použít něco, co pomocí shell extensions umí defragmentovat třeba složku (defraggler)
- game mode ve W10 je vážně jen hračka, zkontrolujte, zda vám na pozadí nic neběží...
- aktualizujte BIOS/UEFI - Skylake/Kaby lake mají "funny bug" při zpracování (short loopu) vyššího offsetu datových registrů (e.g. 8-bitový AH z AX) u HT [1]. Je na to errata, takže i možná (už) i fix v microcode.

- prority & affinity - zkuste zvýšit prioritu Xsplitu na "Above normal" nebo "High" - tím by měl dostat víc resources. Pokud to nepomůže, nastavte v Task manageru afinitu CPU pro hru na sudá (0,2,4..) nebo lichá čísla. Pokud ani to nepomůže, nechte jedno fyzické jádro (tzn, 6 nebo 6,7) pro vysílací soft a další hračky. Ultimátním řešením je zkusit vypnout HT úplně (BIOS Setup), ale škoda výkonu.

Analýza: používejte performance counters (je to v celku easy) [2] pro to, abyste zjistili, kde je bottleneck.

- Síť
Tady je to dost složité, jelikož neznám vaši infrastrukturu a "results may vary" v závislosti na systému, driveru (NDIS), síťové kartě (NIC), "hloupých" prvků (switch, kabeláž), chytrých (cisco, mikrotik...), a i ISP. (i.e. NEEXISUJE jednotné nastavení).
- aktaulizujte NIC drivery (ne, W10 to za vás neudělají) [3][4][5], Samozřejmě dedikovaná (Killer?) by také možná stála za hřích. Bohužel, se nikdo ve streamu nezmínil, jaký máte NIC.

- "fail-safe" je určitě RSS v Device manager/Network - Advanced, queue nastavte na nejvyšší možnou (2,4). Dále zvyšte transmit buffers na maximum (intel - 2048, Realtek jen 128). Pro sichr z cmd: "netsh int tcp set global RSS=Enable"

Optional (ne vždy dojde ke zlepšení, je třeba to zkusit - viz analýza)
- pokud lze, zapněte "Header data split" [6]
- u Intelu "Adaptive Inter-frame spacing" (tím se zkrátí čas mezi jednotlivými pakety, ale jestli máte špatnou síť nebo cokoliv, co to nestíhá, je to of coz kontraproduktivní).
- DCA v TCP/IP stacku - z cmd: "netsh int tcp set global dca=enabled" (u W8+ je to možná placebo, ale nic tím nezkazíte)
- Congestion provider - ctcp je lehce více agresivní, ale stojí za to... Powershell: "set-nettcpsetting -CongestionProvider CTCP" nebo přímo template "Set-NetTCPSetting -SettingName InternetCustom -CongestionProvider CTCP"
- RSC - sdružuje pakety = nižší overhead - poweshell: "Enable-NetAdapterRsc -Name *"
- ECN - snižuje re-transmisi - cmd: "netsh int tcp set global ecncapability=default"

Offloading - já s tím na workstationech mám spíše lepší zkušenosti, ale mnozí (včetně našich zákazníků na serverech ne). Potom je dobré zkusit i opačný přístup (vypnout to), ale jelikož předpokládám, že CPU ve vašem případě nestíhá, proč mu neulehčit...:)

- Checksum offloading - poweshell: "Enable-NetAdapterChecksumOffload -Name *"
- TCP/IP offload - i když je v driverech nastaveno, že se má použít, je nutné to nastavit i pro win tcp vrstvu - cmd: "netsh int tcp set global chimney=enabled"
- LSO (Large Send Offload) - něco proti fragmentaci, většinou je to default on... powerhell: "Enable-NetAdapterLso -Name *"

zobrazní "výsledků":
netsh int tcp show global
netsh int ip show global
netsh int ip show offload
netsh int tcp show supplemental
netsh int tcp show heuristics

Analýza: řekněme, že jenoduchá, v rámci kompu - nainstalujte Wireshark, spusťte testovací stream a v odchycených paketech se všímejte černých řádků s červeným textem (e.g. TCP retransmissons) - bohužel není místo pro hlubší pochopení, ale "čím méně, tím lépe".


References:
1: https://lists.debian.org/debian-devel/2017/06/msg00308.html

2: https://msdn.microsoft.com/cs-cz/library/windows/desktop/aa3 73083(v=vs.85).aspx
3: Realtek: http://www.realtek.com/downloads/downlo…
4: Intel: https://downloadcenter.intel.com/download/25016/Intel-Networ k-Adapter-Driver-for-Windows-10-
5: Broadcom: https://www.broadcom.com/support/ethernet-nic
6: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/drivers/ne twork/header-data-split

Samozřejmě existuje spousta dalších možností (heuristika u Autotuningu - nastavuje RWIN, vypnutí flushing disk buffers, hrátky s regitry, ACT z SDK pro "starší kusy", a třeba i s UEFI Setupem...), ale doufám, že vám to alespoň trochu pomůže.

Nahlásit nevhodný obsah

20876251
Pepe46 napsal 31. 8. 2017 v 17.34

horší přenos tady snad nebyl :D no po grafické stránce jsme toho tady mnoho neviděli :)

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 31. 8. 2017 v 16.38

Ahoj, super prezentace, líbí se mi, že hru prezentuje někdo, kdo F1 zná a má přehled. Líbí se mi zejména ten posuvník obtížnosti, to mi sedělo na PC verzi F1 99-22 Challegne. Je škoda, že to šlo poté z kopce a až nyní v roce 2017 je ve hře zpět tahle vychytávka. Jinak jak Zdeněk mluvil o McLarenu a komu může konkurovat. No ihned se mi vybavil okamžik kdy Hamilton oznámil přestup do Mercedesu jako náhrada za Schumachera. Komentátoři tehdy říkali, jaká to je chyba, jít do tehdy "Merglu", prostě nic extra auta. No a podívejte kde je teď Mercedes a kde McLaren.
Jinak ohledně toho koupit, nekopit když mám F1 2016 nebo 15. No pokud je hráč fanoušek a jezdí, tak určitě koupě. Už jen kvůli MP. Pokavaď jezdí příležitostně a má třeba F1 2015, ten skok je patrný a koupě rozhodně za to stojí. Můj názor :-)
Ještě jednou díky za super prezentaci, více takových let´s play videí.

Editováno: 31. 08. 2017 v 16.41

Nahlásit nevhodný obsah

20878723
veselykralicek napsal 31. 8. 2017 v 15.53

pavel.makal: Super, Pavle. Díky.:-)

Nahlásit nevhodný obsah

20894476
pavel.makal napsal 31. 8. 2017 v 12.19

Ahoj, video je opět dostupné. Snad už napořád :)

Nahlásit nevhodný obsah

20878723
veselykralicek napsal 30. 8. 2017 v 21.08

Cagi: No, těším se aspoň na recenci. A snad se dočkáme i toho Let's Playe.:-)

Nahlásit nevhodný obsah

20860389
Cagi napsal 30. 8. 2017 v 19.05

veselykralicek: Má je mnohem lepší kariera vývoj formule a UI je také na mnohem vyšší úrovni

Nahlásit nevhodný obsah

20853478
Pavel Makal napsal 30. 8. 2017 v 18.37

veselykralicek: Jak se zdá, závadný je cca třináctivteřinový segment, v němž se objeví animované logo F1. Už to řešíme :-/

Nahlásit nevhodný obsah

20878723
veselykralicek napsal 30. 8. 2017 v 18.28

Cagi: A čím? Na Youtubu je už spousta gameplayů.

Nahlásit nevhodný obsah

20878723
veselykralicek napsal 30. 8. 2017 v 18.27

Unable to find the video. A to mě zajímalo, jestli má F1 2017 význam, pokud jsem hrál loňský díl.:-(

Nahlásit nevhodný obsah

20860389
Cagi napsal 30. 8. 2017 v 18.27

Ahoj porušili ste práva Formula One Management

Nahlásit nevhodný obsah

5835934
dolnman33 napsal 30. 8. 2017 v 18.25

hoši video vám smazal YouTube :-(

Nahlásit nevhodný obsah