Tony Hawk: "THPS 5 je návrat k prvnímu dílu"
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Tony Hawk: "THPS 5 je návrat k prvnímu dílu"

Tony Hawk: "THPS 5 je návrat k prvnímu dílu"

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

29. 7. 2015 09:40 11
Reklama

Tony Hawk se minulý týden objevil na pár dní v Praze, aby zde v rámci exhibice ve skateparku Gutovka předvedl, spolu se svou crew, pár triků nadšeně aplaudujícímu publiku. A ačkoliv mu táhne už na pátý křížek, činil se nad překážkami maximálně schopně. Překvapila mě však jiná věc – jeho bezprostřednost. Byť stojí za multimilionovým byznysem a asi by mohl mít nos trošku nahoru, neodmítl jediného fanouška s žádostí o fotku, ochotně podepisoval skutečně leccos a svolil i k velmi improvizovanému a neformálnímu rozhovoru, během kterého jsme si povídali o „jeho“ herní sérii.

Asi každého herního fanouška zajímá, jakou máte vlastně roli ve vývoji her s vaším jménem. Můžete prozradit co máte jako „skejťák“ v popisu práce?

Tony Hawk: Tak pochopitelně ty hry hlavně hraju a dávám vývojářům různé tipy na to, jaké triky do ní zakomponovat, kde přichystat tu správnou výzvu a kam dát jaký úkol pro hráče. Nezřídka také osobně domluvím spoluprácí s nějakým skejťákem, který se pak objeví přímo ve hře. Často dám i nějaký praktický tip na kapelu, jejíž song by se do hry hodil. Samozřejmě nemám nic společného s řádkami kódu, ale dá se říct, že se na vývoji podílím dost intenzivně.

Takže třeba v jedničce jste doporučil úplně všechny skejťáky, kteří se ve hře objevili a sám jste je i přesvědčil?

Dá se to tak říct. Všechny jsem pochopitelně znal, některé víc, některé míň, ale hlavně jsem chtěl pokrýt všechny skateboardové styly, tudíž nebylo možné tam dát jenom mě a pár mých kamarádů. Jediný, koho se mi ke spolupráci napoprvé nepovedlo přesvědčit, byl Erik Koston, ale i ten se nakonec objevil ve druhém díle. S kýmkoliv jsme ale navázali kontakt, a mluvím teď o celé sérii, tak se vždycky rád zapojil a propůjčil svou osobnost do hry.

Tony Hawk: "THPS 5 je návrat k prvnímu dílu"
i Zdroj: Hrej.cz

Tony „The Birdman“ Hawk, 47 let

Tony Hawk: "THPS 5 je návrat k prvnímu dílu"
i Zdroj: Hrej.cz


První skateboardovou soutěž vyhrál už v roce 1983

Oficiálně karieru ukončil v roce 1999, ale skateboard na hřebík nepověsil

Jako první člověk na světě úspěšně dokončil obrat o 900°

První díl série Tony Hawk’s Pro Skater vyšel v roce 1999

Třetí díl série je stále nejlépe hodnocenou hrou pro PS2 v historii serveru Metacritic

První čtyři díly v sérii byly velmi přímočaré, co se hratelnosti týče. Tady máš mapu, tady je pár úkolů, začni dělat triky a postupuj dál. V dalších dílech se ale šíře úkolů stále rozrůstala, přibyl i otevřený svět. Bylo to něco, co jste sám doporučil, nebo to šlo ruku v ruce s vývojem her jako takových?

Mám pocit, že vývojáři se ty hry zkrátka snažili okořenit něčím novým. I já jsem věděl, že se musíme nějak vyvíjet, donekonečna to fungovat zkrátka nemohlo. Hráč se stále více posouval do role hlavní hvězdy a tehdejší rekordní prodeje na konzolích nám daly za pravdu, že jsme se vydali správnou cestou.

Jistě vnímáte, že díly Ride a Shred nebyly přijaté úplně kladně, ať už herní kritikou nebo měřeno skrz prodeje. Jak se na to zpětně díváte? Chtěl jste, aby ty hry využívaly skateboardové periferie a byly vůbec takové, jaké jste si je vysnil?

Měl jsem v hlavě nápad, že uděláme díl, ve kterém se bude využívat ona periferie a že tím v podstatě celou sérii nastartujeme znova. Možná pro jiný typ hráčů než doposud, ale chtěl jsem zkrátka vykročit jiným směrem. Ride ale poznamenal nedostatek času na vývoj, tudíž když se hra objevila na trhu, tak jednoduše nebyla hotová, nebyla taková, jakou jsem ji chtěl. To, jak v ní používáte skateboard a jak se to vlastně celé hraje, bylo rozbité a chtělo to pořádně vyladit.

U Shred byl jiný problém. Osobně si myslím, že Shred je v podstatě k dokonalosti dotažený koncept Ride. Ale herní kritika a hráči obecně k ní jednak přistupovali s despektem, což chápu, a také jsme si ověřili, že hráči zkrátka nemají chuť se patlat s nějakými periferiemi. Oni chtějí sedět, užít si hru a držet při tom ovladač. Podívejte se na Kinect, proto na něj nevyšla žádná hra pro pořádné hráče. Ti na něm zkrátka nic nehrají.

Tony Hawk: "THPS 5 je návrat k prvnímu dílu"
i Zdroj: Hrej.cz

Dovolte osobní vsuvku – před měsícem jsem hrál dvojku na Dreamcastu a náramně jsem si to užíval. Hráči doufali, že něco takového zažijí znovu v případě HD remaku jedničky, dvojky a částečně i trojky, který vyšel v roce 2012. Plánujete se do něčeho takového pustit znovu? Předpokládám, že to není jenom vaše rozhodnutí, ale...

(skočí do řeči) Z velké části to paradoxně moje rozhodnutí je. Máme pár nápadů, jak klasické mapy z prvních čtyř dílů zakomponovat buď do pětky, nebo do samostatné hry, ale není to nic aktuálního. A jo, máte pravdu, taky si někdy staré díly zahraju a pořád se u nich dobře bavím (smích).

Uchýlíte se v Tony Hawk’s Pro Skater 5 zpátky k přímočařejšímu přístupu, jak napovídá název, nebo se objeví i některé „moderní“ prvky z pozdějších dílů?

Bez jakýchkoliv vytáček, je to z velké části návrat k úplně prvnímu dílu. Proto to koneckonců nazýváme THPS 5. A upřímně, já za to hodně bojoval – proto je tam ta zdánlivě nesmyslná číslovka. Je to přímé pokračování jedničky, dvojky, trojky a čtyřky. Řekl jsem v Activisionu, že jestli tu hru chtějí udělat takovou, jaká aktuálně je, tak to prostě musí být pětka.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama