Hans Lo: "Nasloucháme naším fanouškům"
i Zdroj: Hrej.cz
Mortal Kombat X Článek Hans Lo: "Nasloucháme naším fanouškům"

Hans Lo: "Nasloucháme naším fanouškům"

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

15. 3. 2015 11:30 3
Reklama

Hans Lo, výkonný producent hry Mortal Kombat X, se na rozhovor zpočátku příliš netvářil. Jakmile jsem mu však rozvázal jazyk tím, že nosím přezdívku právě podle postavy ze série Mortal Kombat, začal se tu a tam i usmívat a jeho striktně profesionální výraz se občas přerodil i v čiré nadšení. Letos oslavil deset let od své první MK hry a rozhodně si neplánuje dávat jakoukoliv pauzu. Naše povídání se neslo ve velmi příjemném duchu, byť jsme občas zabrousili k naučeným marketingovým frázím. Ten pravý pan Lo se ale ukázal až chvíli po rozhovoru, kdy už byl můj mikrofon vypnutý a z místnosti odešla PR zástupkyně, dohlížející na celé naše interview. Jako malý kluk se mě nadšeně začal vyptávat, co si o hře myslím, za koho nejradši bojuju a jak dlouho už mám se sérií zkušenost. Na mou odpověď bohužel nezbyl čas, protože v té chvíli už do místnosti vcházeli další žurnalisté, ale i to dává tušit, že pro tohoto chlápka není jeho práce jen obživou.

Otázka na rozehřátí – kdo je váš nejoblíbenější bojovník z celého univerza Mortal Kombat?
To není fér, takové složité otázky hned na úvod! Vždycky jsem byl fanda Sub-Zera, ale pokud jde o bojovníky, které máme v Mortal Kombat X, tak se mi jednoznačně nejvíc zamlouvá Cassie Cage.

Série Mortal Kombat si prošla v průběhu let spoustou změn. Změnili jste něco důležitého v MKX i oproti hráči velmi kladně přijímanému devátému dílu?
Tak trochu. U nás v týmu vnímáme jako velkou novinku systém frakcí, což hráčům nabídne zcela nový prožitek, co se online komponent týče. Doufáme, že se hráči budou snažit bojovat za svou frakci, za svůj tým, sledovat, jak na tom jsou nejen v rámci svých kamarádů, ale celého světa.

Hans Lo: "Nasloucháme naším fanouškům"
i Zdroj: Hrej.cz

HANS LO

Hans Lo: "Nasloucháme naším fanouškům"
i Zdroj: Hrej.cz


Hans Lo začal svoji kariéru v roce 1988 v seattleské pobočce Nintenda coby herní poradce. Poté se stal klasickým testerem.

Později se přesunul do společnosti Midway, kde začínal v Q&A oddělení a později se propracoval k samotnému vývoji. Stal se z něj producent a své zkušenosti od roku 2008 uplatňuje při vývoji série Mortal Kombat.

Co by vlastně hráče mělo přimět k tomu, aby se k některé z frakcí přidal? Co mu hra nabídne na oplátku?
Každý hráč si po spuštění hry bude muset vybrat jednu z frakcí, která mu přijde v tu chvíli nejlepší, nebo v ní třeba budou všichni jeho kamarádi. Tím, že bude v jejích barvách bojovat, se mu odemknout různé herní věci, které jsou pro danou stranu unikátní. Celkem bude na výběr pět týmů, a pokud se vám v některém z nich nebude po odehrání pár zápasů líbit, není problém přejít do jiného. Ztratíte tím ovšem veškerý postup a budete muset začít od znova.

Příběh byl pro předchozí díl Mortal Kombatu mimořádně důležitou složkou. Už teď je známo, že se bude odehrávat 25 let po konci devítky, kde přesně ale bude navazovat?
Minulý díl jsme uzavřeli tak, že Shao Khan byl poražen a na trůn Outworldu měla v tu chvíli automaticky dosednout Mileena. Ovšem ta si s nově nabytou mocí nedovedla poradit a během let o ní přišla ve prospěch jednoho ze Shao Khanových generálů, Kotal Khana. Vypukla občanská válka, pokud se tomu tak vůbec dá v rámci Outworldu říkat, a ta začala postupně prosakovat až do našeho světa, kdy se na mnoha místech Země začali objevovat nezvaní démoni. Přitom v naší realitě byl předchozích pětadvacet let relativní klid, lidstvo se vzpamatovávalo z poslední invaze a nic nenasvědčovalo tomu, že by hrozilo nějaké další nebezpečí.

Na výzvědy do Outworldu jsou následně vysláni nadějní bojovníci, kteří mají obhlédnout situaci a podat o ní zprávu v naší realitě. Ti si ovšem velmi správně začnou brzy uvědomovat, že nejde jen o nějakou občanskou válku, ale že se zřejmě děje něco daleko většího..

Podíváme se v MKX i do dalších realit, které jsou nastíněny v univerzu Mortal Kombat?
Ve hře se soustředíme zejména na Earthrealm a Outworld, což neznamená, že se nepodíváte i jinam, ale důraz je kladen zejména na tyto dvě lokace.

Příběh devátého Mortal Kombatu byl rozdělen do jednotlivých kapitol, které se vždy soustředily na konkrétního bojovníka. Nastala tady nějaká změna, nebo je vše při starém?
Upřímně řečeno jsme rádi, že v tomto ohledu nebylo třeba nic měnit, protože co se bojovek týče, tento systém skvěle funguje jak pro nás, tak pro hráče. A to hned ze dvou důvodů. Za prvé se dozvíte něco o samotné postavě, její příběhové pozadí. Za druhé si díky tomuto systému vyzkoušíte bojovníky, které byste jinak opomíjeli a kdo ví, třeba se za ně právě díky těm několika minutám příběhu bude sem tam bojovat i v multiplayeru!

Hans Lo: "Nasloucháme naším fanouškům"
i Zdroj: Hrej.cz

Proti komu vlastně v příběhu budeme bojovat? Budou to především kanoničtí bojovníci nebo různé potvory?
Snažili jsme se to dostatečně vybalancovat, abyste nestáli pokaždé jenom proti známým tvářím. Sem tam vás čeká souboj proti někomu, kdo se pak už neobjeví v celé hře ani jednou. Nechceme vás zkrátka unudit k smrti tím, že byste v příběhu bojovali stokrát s Johnnym a padesátkrát se Škorpiónem, musí tam být nějaká variabilita.

Jak vlastně vybíráte, které bojovníky do dané hry použijete a které ne? Protože Mortal Kombat jako univerzum nabízí nepřeberné množství postav, kdo určuje finální soupisku a na základě jakých kritérií?
Základním stavebním kamenem pro nás v případě MKX bylo to, kdo vůbec přežil z minulého dílu. Některá jména ve hře prostě nemohla chybět. Ale díky tomu, že jdeme v ději 25 let do budoucnosti, mohli jsme si dovolit uvést na scénu několik nových postav a s nimi i nové příběhy, které je možné vyprávět.

Samozřejmě nasloucháme našim fanouškům, co se výběru postav týče, a pokud to naše příběhová linka dovolí, snažíme se jim vyhovět a přivést zpět některá jména, která mohla delší dobu absentovat. Ale upřímně řečeno, musí nám to dávat smysl ze všech stran. Nestačí pouze to, že tuhle konkrétní postavu mají lidé rádi, abychom ji okamžitě šoupnuli do hry. Doufáme, že některé nové postavy, které uvádíme v této hře vůbec poprvé, se časem stanou natolik oblíbenými, jako staří známí.

Jedna z mimořádně zajímavých věcí na MKX je možnost vybrat si variantu konkrétního bojovníka v závislosti na stylu, který jako hráč vyznávám. Není to ale přílišná úlitba nováčkům?
Může být, pokud se na to chcete dívat tímto způsobem, ale stejně tak to lze využít jako extra berličku pro zkušené veterány. V minulosti jsme mnohokrát od hráčů slýchávali, že mají velmi rádi konkrétní postavu, ale nejsou s ní schopni hrát proti ostatním, protože jim nevyhovuje její styl. Proto jsme se rozhodli ke každé postavě přidat trojici stylů, které ovlivňují, zda bojují lépe na blízko, na dálku, nebo něco mezi tím. Všichni mají stále k dispozici své základní pohyby, ale tam, kde jste byli dříve odkázáni například pouze na chytací techniky, teď dostanete několik nových pohybů, které vám pomohou se s protivníkem vypořádat na dálku.

To nám do hry přidává zbrusu novou vrstvu při výběru bojovníků, protože když vidíte, že si váš oponent vybere konkrétní variantu Škorpióna, na kterého jste vy vždycky používali Johnnyho Cage, tak už budete v tu chvíli muset přemýšlet jaká Johnnyho taktika na něj bude platit nejlépe. A už jenom toto zkoušení, zda je daný bojovník na papíře stejně dobrý i v reálném souboji, dělá z naší hry mimořádně zajímavou podívanou.

Některá jména ve hře prostě nemohla chybět, díky 25letému posunu do budoucnosti jsme si ale mohli dovolit uvést na scénu několik nových postav.

Bude možné si vytvořit svůj vlastní styl na míru? Dejme tomu, že mám rád tenhle pohyb z varianty A a tenhle pohyb z varianty B, co kdybych je chtěl spojit do jedné?
Ne, žádný mód, v němž si tvoříte svého vlastního bojovníka ve hře není. Jsme ale přesvědčeni, že právě zmíněné varianty udělají zkušeným hráčům, a nejen jim, velkou radost. Navíc bychom jen velmi neradi viděli specifické pohyby našich postav nabalené na nějakého anonymního panáka. Řetěz z ruky, doprovázený hláškou Get over here, by přece jen měl používat pouze Škorpión.

Série Mortal Kombat je známá také díky mnohým tajemstvím, která jsou do hry vměstnána a hráči je musí sami objevit bez jakékoliv nápovědy. Bude to případ i MKX? A opovažte se mluvit konkrétně!
No, samozřejmě! Nebudu vám lhát, my prostě milujeme tato tajemství a musíme je nacpat do jakékoliv hry, kterou děláme. Takže i v MKX budou některá, u nichž se těšíme, až je první fanda objeví a poví o tom svým kamarádům, aby se to za chvíli dozvěděl celý svět. Máme ve hře pár překvapení, která odhalí úplně každý, ale na jiná se pořádně nadřete. Odměna však bude sladká!

Hans Lo: "Nasloucháme naším fanouškům"
i Zdroj: Hrej.cz

Kdo je nejpopulárnějším bojovníkem při vašem interním testování? Komu jste v týmu věnovali nejvíce hodin při pilování jeho pohybů?
To je velmi zvláštní, protože až teď mi vlastně dochází, že v našem týmu nemáme žádného jasného vítěze, co se oblíbenosti týče. Samozřejmě, někteří z nás mají své oblíbence, ale pro každou postavu se v týmu najde člověk, který ji má rád a bojuje za ní. V posledních měsících, kdy jsme měli hru prakticky hotovou a začali jsme ladit celkovou hratelnost, se stačilo projít našimi kancelářemi, koukat na monitory a skoro na každém z nich byla jiná postava. A nebylo to proto, že by každý měl nařízeno otestovat nějakého jiného bojovníka. Naši vývojáři zkrátka mají rádi Mortal Kombat, mají rádi bojovníky a rádi za ně hrají.

Dejme tomu, že toto je můj úplně první Mortal Kombat. Existuje ve hře něco jako tutoriál, co by mi zpříjemnilo začátky?
Pochopitelně máme tréninkový režim, ale je pravda, že jsme do samotné hry implementovali mnoho novinek, které možná pomohou právě takovým nováčkům začít nikoliv od nuly, ale s trochu zkušeností za opaskem. Nově je možné si vyvolat kombinaci každého pohybu ve hře a naučit se jí přímo z menu během souboje. Zašli jsme dokonce tak daleko, že kromě symbolů pro tlačítka vám řekneme celé pozadí dané techniky, jak daleko musíte stát, kdy je nejlepší ji použít. Všechny informace máte tím pádem na dosah ruky a je jenom na vás, zda je použijete, nebo se budete učit hrát za pochodu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama