Kazumasa Iwao a Šigeru Ómori: Pokémon Ultra Sun a Ultra Moon nejsou výplňový díl
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Kazumasa Iwao a Šigeru Ómori: Pokémon Ultra Sun a Ultra Moon nejsou výplňový díl

Kazumasa Iwao a Šigeru Ómori: Pokémon Ultra Sun a Ultra Moon nejsou výplňový díl

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

23. 10. 2017 13:00 5
Reklama

Pokémoni vloni oslavili 20 let a na příští rok se chystá poměrně očekávaná hra pro Nintendo Switch. Co ale tento rok? V listopadu se dočkáme dílu Pokémon Ultra Sun / Ultra Moon, který hráče vezme podruhé na tropické soustroví Alola, ale o pokračování nepůjde. Setkali jsme s hlavními vývojáři nejnovějšího dílu Kazumasou Iwao a Šigeru Ómori a popovídali si o jejich ultra verzi pokémonního dobrodružství.

Hrej.cz: Která hra z celé série je vaše nejoblíbenější?
Kazumasa Iwao: Kdybych měl vybírat i z těch, které ještě nevyšly, byl by to určitě Ultra Sun a Ultra Moon, protože to je první hra, u které figuruji jako šéf vývoje a je to tedy trochu moje dítě. Ale pokud mám vybrat jen z historie, pak mám velmi pěkné vzpomínky na Black a White. Byla to první hra, na které jsem v Game Freaku pracoval. Džuniči Masuda, šéf vývoje, tehdy chtěl udělat něco zásadně jiného a Black a White měly jedinečný příběh, vykreslené postavy a jiný spád.

Šigeru Ómori: I já bych mohl podat docela očekávatelnou odpověď, a to Sun a Moon, protože to zase byla ta moje hra, jejímuž vývoji jsem poprvé šéfoval. Ale musím říct, že pokud bych šel dál, tak určitě díl Ruby a Sapphire. To byla moje první hra, na které jsem se podílel v Game Freaku. Měl jsem na starosti mapy, spoustu z nich jsem sám navrhl a cítil jsem, že jsem skutečně na hře nechal svoji stopu. Přestože to byl můj první projekt, kromě map jsem například přišel s televizními programy, které se měnily v závislosti na tom, s jakými hráči jste přišli do kontaktu. Vymyslel jsem to, předal programátorům a oni to do hry přidali. Bylo skvělé mít vliv i na takový velký herní prvek.

KAZUMASA IWAO



Do Game Freaku nastoupil v roce 2008 jako Game Designer pro díl Black a White. U loňského dílu Sun a Moon pracoval jako Battle Director. Letos působí jako hlavní šéf vývoje dílu Ultra Sun a Ultra Moon.

Jak pasuje Ultra Sun a Ultra Moon do série Pokémon?
Iwao: Před debugováním Sun a Moon za mnou přišel pan Ómori za mnou tehdy přišel a nabídl mi, jestli bych chtěl vytvořit něco, co by ještě více čerpalo bohatou atmosféru regionu Alola. Ultra Sun a Ultra Moon není úplně naše tradiční “vyšší verze”, jak říkáme třetím titulům z generace jako například byly Emerald a Platinum. Chtěl jsem to pojmout jinak a nabídnout něco hráčům, kteří se do Aloly vracejí i těm, kteří by sem zavítali poprvé. Máme například nový příběh a rychlejší naskočení do jádra hratelnosti a přidali jsme i pár novinek, miniher, a podobně.

Viděl jsem nový trailer na USUM, který je překvapivě temný a dramatický. Nic takového jsem ve spojení s Pokémony nikdy neviděl. Přišlo mi to velmi... jiné. Odkud se tahle jinakost vzala?
Iwao: Vycházeli jsme z designu titulárního Pokémona, kterého najdete na obale obou krabiček se hrou. Necrozmu jsme měli na mysli od samotného začátku, je to zajímavý Pokémon a chtěli jsme mu podřídit příběh hry. Aby mohl Necrozma stát v jádru hry, aby ji mohl celou nést, museli jsme vymyslet, jak povedeme příběh k oné důležité konfrontaci hráče s Necrozmou. Proto je příběh Ultra Sun a Ultra Moon trochu jiný.

Samozřejmě, že se každý šéf vývoje snaží své titulární Pokémony postavit do středu hry, ale tentokrát to děláme trochu jinak. Vycházíme ze Sun a Moon, kde už Necrozma a jiné dimenze figurovali, ale v tomto díle jsme chtěli, aby bylo obojí hlavním zaměřením hry. Necrozma je prostě hvězdou hry a od něj se celý příběh odvíjí.

Ómori: Když začneme pracovat na hře, určíme si vždy několik základních témat, kolem kterých pak vytváříme příběh, prostředí, herní prvky, zkrátka vše. Tentokrát jsme zvolili za hlavní téma “esenci”. Když jsme vymýšleli nové herní prvky, vždy jsme vycházeli z toho, co je jeho esencí, jeho jádrem. Co je esencí série Pokémon? To je snadné, jsou to samotní Pokémoni, které ve hrách ukazujeme. Co je esencí her? To pak jsou opakované úkony a ovládání děje na obrazovce. Takže jsme se zaměřili na jednoduché a zábavné ovládání, což se například projevuje v minihře Mantine Surf, kde surfujete na Pokémonovi a pomocí snadných příkazů můžete provádět různé triky. Nakonec, co je esencí RPG? V RPG jsou hráči samotní onou hlavní postavou, která prochází příběhem i prostředím. Takže bylo třeba vytvořit Alolu jako barvený živý region, který budou hráči chtít prozkoumávat. Tohle uvažování nad esencí základních prvků stojí za vším novým, s čím se ve hře můžete setkat.

Řekli jste, že nová hra je pro nové i staré hráče, ale příběh Sun a Moon se už odehrál. Kam na časovou osu můžeme Ultra Sun a Ultra Moon posadit?
Iwao: Co se týká času, tak se hra odehrává vlastně ve stejnou chvíli jako Sun a Moon. Svět Sun a Moon je jeden svět, svět Ultra Sun a Ultra Moon je jiný. Můžete si je představit jako paralelní světy. Znovu se setkáte se známými postavami jako Hau, Lillie nebo Guzma, ale poznáte je trochu z jiné stránky.

Možná teď příliš zanerduju, ale jedná se tedy o stejné postavy v jiné dimenzi nebo o paralelní verze postav ze Sun a Moon? Hry si přece pohrávají s tématem několika dimenzí...
Iwao: Na to je trochu těžké odpovědět. Hau a Lillie jsou v Ultra Sun a Ultra Moon ty samé postavy, ale v jiném prostředí. Zažijete s nimi trochu jiný příběh, uvidíte třeba jak reagují na členy Ultra Recon Squad, kteří se s Necrozmou už ve svém světě setkali. Ale není to tak, že by všechny postavy prošly ze světa Sun a Moon nějakým portálem do světa Ultra Sun a Ultra Moon.

ŠIGERU ÓMORI

Kazumasa Iwao a Šigeru Ómori: Pokémon Ultra Sun a Ultra Moon nejsou výplňový díl
i Zdroj: Hrej.cz


Na Pokémonech pracuje již od dílu Ruby a Sapphire, kde začínal jako návrhář map. U Sun a Moon byl v pozici šéfa vývoje a letos u Ultra Sun a Ultra Moon zastává roli producenta.

Proč jste se vlastně rozhodli vrátit na Alolu?
Ómori: Když jsem měl vést vývoj dílu Sun a Moon, chtěl jsem k příležitosti 20. výročí připravit něco nového. Takové originální dobrodružství, jako bylo před lety v Red a Blue, u kterého by si hráči řekli “Wow, tohle je super.” Tradiční gymy, bez kterých byste si Pokémony dosud snad ani nedokázali představit, jsme nahradili zkouškami a každý hráč, veterán i nováček, má tak zcela nový zážitek. Nebo rozdělení regionu do čtyř odlišných ostrovů, opět něco, co přináší čerstvý vítr do série pro ty, kteří ji znají a zároveň funguje skvěle i pro hráče, kteří Pokémony hrají poprvé.

Jednou z hlavních myšlenek při navrhování Ultra Sun a Ultra Moon bylo, že tuto inovaci můžeme posunout ještě dál a z Aloly můžeme vytěžit víc a naše hráče opět překvapit. Takový vyšší díl Yellow dal hráčům možnost si užít v regionu Kanto úplně nové dobrodružství a poznat ho trochu jinak, dělat v něm víc věcí. V Ultra Sun a Ultra Moon hráči také mohou jít hlouběji a poznat Alolu ještě lépe než předtím, ale na úplně jiné škále.

Hráči také budou moci nově osedlat Solgalea a Lunalu a jet s nimi do jiných dimenzí, kde na ně čekají extra noví silní Pokémoni.

Regionální varianty Pokémonů jsou podle mě skvělý způsob, jak aktualizovat soupisku Pokémonů, aniž by ji bylo třeba ještě rozšiřovat. Potkáme v USUM nové regionální varianty?
Ómori: Zatím nechceme říct, jestli se tentokrát setkáte s novými regionálními variantami, to budete muset objevit sami. Určitě jsme všechny nové Pokémony v promo materiálech neukázali. Ale můžu vám říct, že hry obsahují přes 400 různých Pokémonů, včetně například legendárního Mewtwo nebo nové soumračné formy Lycanroca. Hráči také budou moci nově osedlat Solgalea a Lunalu a jet s nimi do jiných dimenzí, kde na ně čekají extra noví silní Pokémoni.

Viděl jsem minihru Mantine Surf, viděl jsem rozšířené možnosti fotografování, viděl jsem návrat Festival Plaza, z čehož osobně moc radost nemám... Která novinka z USUM je vaše nejoblíbenější?
Iwao: Určitě mě baví Mantine Surf a dělání triků, ale abych se neopakoval, zmínil bych Rotom Pokédex, který byl v Sun a Moon, ale tentokrát jsme rozšířili jeho užitečnost. Například čím více si s ním povídáte, tím častěji vám Rotom dá při hraní bonus, třeba vyšší šanci na chycení Pokémona nebo jednodušší líhnutí Pokémonů z vajíček. Rotom také sleduje, jak hru hrajete a může vám dávat tipy. Třeba navrhne, abyste si vyléčili Pokémony nebo že by bylo vhodné si uložit hru...

Kazumasa Iwao a Šigeru Ómori: Pokémon Ultra Sun a Ultra Moon nejsou výplňový díl
i Zdroj: Hrej.cz

To by se mi hodilo loni při hraní Sun, kdy jsem v jednom dungeonu ztratil asi dvě hodiny postupu kvůli vybité baterce.
Iwao: (smích) Přesně pro takové případy jsme to do hry přidali. Hráči, kteří si Pokémony s Ultra Sun a Ultra Moon zahrají poprvé si mohou myslet, že tak to je standardní a s tím problém nemáme. Veteráni pak možná ocení, že takový nový prvek hraní zpříjemní a usnadní, což nás také potěší.

Ómori: A pokud se vám nelíbila Festival Plaza, možná tentokrát změníte názor. Přidali jsme několik novinek, například fotokoutek, kde hráči mohou pořizovat selfíčka Pokémonů a jejich trenéra a sdílet je pak s vašimi kamarády. O druhé novince mluvit zatím nemohu, ale týká se bitev a myslím si, že se vám bude líbit.

Nakonec vám položím tu nejtěžší otázku. Někteří hráči vnímají Ultra Sun a Ultra Moon jako výplňový díl před tím, než vyjdou Pokémoni pro Switch. Jak byste tyto hráče přesvědčili, aby Ultra Sun a Ultra Moon nepřeskakovali a tento díl si zahráli?
Iwao: Ultra Sun a Ultra Moon obsahuje mnoho novinek a vylepšení, které si hráči mohou při hraní užít. Máme skvělý region Alola, který hráči tentokrát mohou poznat mnohem lépe a objevit věci, které dosud přístupné nebyly. Je to také poslední pokémonní RPG, které vyjde na 3DS.

To, že pracujeme na nové hře, neznamená, že se v ní objeví všechno, co máme v Ultra Sun a Ultra Moon. Každý díl má své unikátní rysy a přeskočit jeden díl znamená promeškat mnoho jedinečných prvků, které obsahuje.

Ómori: Proto je také mezi jednotlivými díly tolik změn. Chceme vždy hráčům přinést něco speciálního, co se stane typické pro ten konkrétní díl. Ultra Sun a Ultra Moon rozhodně nepovažujeme za výplň, spíše za soubor toho nejlepšího, co jsme na 3DS kdy vydali. A něco navíc. Konec konců, pokud si nezahrajete Ultra Sun a Ultra Moon, nikdy nerozluštíte tajemství Necrozmy, Ultra Beasts a cizí dimenze, které stojí v jádru příběhu tohoto dílu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama