Jon Paquette: Spolupráce s Marvelem je skvělá
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Jon Paquette: Spolupráce s Marvelem je skvělá

Jon Paquette: Spolupráce s Marvelem je skvělá

Pavel Makal

Pavel Makal

3. 8. 2018 13:45
Reklama

Spider-Man od studia Insomniac Games má co dokazovat, a to hned ze tří důvodů. Jednak si majitelé konzole PlayStation 4 už zvykli na jistou úroveň kvality exkluzivních titulů,  jednak na jaře vyšel God of War a nadchnul herní veřejnost do té míry, že výroky „nejlepší hra na PS4“ nebo „hra roku 2018 už v dubnu“ nebyly ničím výjimečným. A pak je tu také fakt možná vůbec nejdůležitější – v průběhu let se Spidey na obrazovkách ukázal mnohokrát, ale těch opravdu dobrých her, v nichž se objevil, je žalostně málo. O tom, jaká bude ta zbrusu nová, jsme si povídali s Jonem Paquettem, hlavním scenáristou projektu.

Hrej.cz: Na Spider-Manovi spolupracujete s Marvel Games. Rád bych se zeptal, jak ta spolupráce probíhala.

Jon Paquette: Bylo to skvělé. Jejich kanceláře jsou velmi blízko těm našim. Vídali jsme se velmi často, hodně jsme o hře mluvili a společně ji hráli, procházeli scénář. Šlo o velmi rovnocenné partnerství.

Měli jste nějaké specifické pokyny od Marvelu? Říkali vám, co ve hře musí být nebo naopak nesmí?

Ne, vůbec. Od samého počátku nám říkali, že to jediné, co musíme udělat, je ta nejlepší hra, jakou svedeme. A také chtěli něco originálního, nic v návaznosti na filmy ani komiksy, zkrátka původní příběh. Považuji to za velký kompliment, protože, aspoň z mého pohledu to znamená, že mají důvěru v to, jak dobré hry dokáže Insomniac vyrobit.

Jon Paquette: Spolupráce s Marvelem je skvělá
i Zdroj: Hrej.cz

Když už mluvíme o universu Marvel, uvidíme ve hře nějaké hostující postavy?

V téhle hře se opravdu soustředíme na Spider-Mana. Co se týče různých pomrknutí na fanoušky, spíše se jich dočkáte ve formě různých detailů různě po městě. Můžete najít Sanctum Santorum, tedy dům Doktora Strange, Wakandskou ambasádu nebo Avengers Tower a tak dále.

Během hraní se mi stala docela legrační situace, v jedné fázi Petera v budově F.E.A.S.T pozdravil starší muž a já si řekl „Pane bože, to je určitě Stan Lee“. Když jsem se podíval pozorněji, nebyl to on, ale zajímá mě, zda nemáte v plánu něco podobného do hry vložit, i v souvislosti s nedávným úmrtím Steva Ditka (spolutvůrce Spider-Mana, pozn. ed.)

Je vtipné, že to zmiňuješ, vím přesně, o jaké NPC jde, protože tuhle reakci už jsme zažili. Bohužel co se týče Steva, jeho úmrtí přišlo v době, kdy byla hra již příliš blízko dokončení, než abychom mu stačili v jejím světě věnovat nějakou vzpomínku.

Provádíme spoustu testů, zveme lidi z ulice, aby si hru zkusili a ptáme se jich, jak se jim líbí a na základě jejich zpětné vazby jsme provedli skutečně mnoho změn.

Jak jsi říkal v úvodní prezentaci, tentokrát dostaneme do rukou staršího Petera Parkera, který už má s rolí superhrdiny poměrně dlouhé zkušenosti. V mnoha hrách, zejména sériích, je poměrně těžké vyřešit problém toho, že na konci jednoho dílu je hrdina už velmi silný a příště jako by začínal od nuly. Jakým způsobem se bude už ostřílený Spider-Man zlepšovat?

To je opravdový problém, zejména proto, že opravdu chceme, aby se hráč hned od začátku cítil jako ten zkušený hrdina, který své řemeslo provozuje už nějaký čas. Už od začátku má řadu skvělých schopností, ale jde o základy, na nichž dále stavíme, aby byly ještě lepší a efektivnější. Provádíme spoustu testů, zveme lidi z ulice, aby si hru zkusili a ptáme se jich, jak se jim líbí a na základě jejich zpětné vazby jsme provedli skutečně mnoho změn. To, co sis dnes zahrál, je výsledkem dlouhodobého a pečlivého ladění.

Takže soubojový systém, který jsme viděli v úvodních dvou hodinách hry, se bude dále rozvíjet? Dostaneme více útoků a dalších možností?

Rozhodně. Určitě sis všiml našich stromů dovedností, k odemčení je toho skutečně spousta. A pak jsou tu samozřejmě obleky. Ty mají odlišné schopnosti, některé poskytují zcela nové možnosti pohybu a útoků.

Všiml jsem si, že obleků je ve hře skutečně spousta. Mohl bys říct, který je tvůj nejoblíbenější?

Opravdu zbožňuji náš Advanced suit, ten s bílým pavoukem, to asi není žádné překvapení. Ale důvod, proč ho mám rád, je ten, že jeho přítomnost je zakotvena v příběhu a má jasný smysl vztažený ke konkrétní postavě, s níž se budete ve hře setkávat.

Všichni jsme někdy snili o tom, že jsme superhrdinou, stejně jako když hraješ třeba Rock Band nebo Guitar Hero, tak sníš o tom, že jsi rocková hvězda.

Jo, to provázání s příběhem a postavou, která s tímhle oblekem Peterovi vypomáhá, se mi líbilo. Je nějaký prvek hry, na který se tým nejvíce soustředí a který považujete za nejdůležitější?

Já osobně považuji za nejdůležitější to, aby spolu všechny části hry dokonale souzněly a hráč měl pocit, že je opravdu hrdinou. Humor, akce, animace. Když děláme hry, snažíme se plnit sny a představy hráčů. Všichni jsme někdy snili o tom, že jsme superhrdinou, stejně jako když hraješ třeba Rock Band nebo Guitar Hero, tak sníš o tom, že jsi rocková hvězda. Pokud se při hraní naší hry cítíš jako Spider-Man, odvedli jsme dobrou práci.

Přesně takový moment jsem během hraní prožil. Všechno hezky zapadlo do sebe a dojem, hudba, nasvícení scény, dokonce i průlet hejna ptáků (směje se). Ukázková verze běžela na PS4 Pro. Jak se hra bude lišit na běžné PS4?

Na PS4 Pro hra běží ve 4K a 30 FPS, jediný rozdíl je o něco lepší grafika, jinak jsou obě verze identické.

Moje poslední otázka směřuje k obsazení Mary Jane Watson. Jak často převezmeme její roli? Bude to 50:50 se Spider-Manem?

Po většinu času hry jsi Spider-Manem nebo Peterem, ale v průběhu hry se s Mary Jane setkáte docela často. Je to docela dlouhá hra (směje se) a i schopnosti MJ se v průběhu vyvíjejí, nechte se překvapit

Děkuji za rozhovor a těším se na září!

Také děkuji, i my se těšíme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama