Dangerous Golf Článek Alex Ward: "Golf je nuda. Proto je to skvělé téma pro akci"

Alex Ward: "Golf je nuda. Proto je to skvělé téma pro akci"

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

26. 1. 2016 15:06 3
Reklama

Jména Alex Ward a Fiona Perry vám možná sama o sobě nic neřeknou, zato jejich hry znáte zcela jistě. Zakladatelé studia Criterion Games mají na svém kontě tituly jako adrenalinové závody Burnout nebo FPS Black, které na PlayStationu 2 patřilo mezi nejlépe vypadající hry.

Dvojice vývojářů si před rokem a půl založila vlastní studio Three Fields Entertainment a dnes celému světu představuje svoji první hru. Golfová hra není to, co bychom od tvůrců napínavých závodů a stříleček čekali, ale Dangerous Golf nebude jen tak ledajaká sportovní hra.

Že na odkaz své dřívější tvorby nezapomněli, mi v rozhovoru potvrdil Alex Ward. Na konci telefonického mostu do anglického Petersfieldu seděl společně s Fionou Perry, ale slovo si bral především sám. Pro oba vývojáře i jejich celý tým je Dangerous Golf dalším přirozeným krokem na patnáct let vyšlapávané cestě a fanoušci explozivní zábavy si ve hře určitě přijdou na své.

Už chvíli jsem sledoval vaše tweety a dění okolo vašeho nového studia, ale golfová hra byla to poslední, co by mě napadlo, že by mohl být váš první projekt. Je pro mě velice těžké si představit golfovou hru, která odkazuje na hry, jako byl Burnout a Black. Co vás přimělo k tomu vydat golf jako svojí první hru v novém studiu?
Alex Ward: To je docela dobrá otázka. Když jsme já, Fiona a Chris Roberts v roce 1999 chtěli udělat arkádovou závodní hru, ve které by se hráči hnali v rychlých autech po silnicích skrz hustý provoz, stal se z toho Burnout. Toto je jen další krok ve stejném stylu. Vždy rádi uchopíme nějaký žánr a po svém ho trochu přetvoříme. Tehdy byly závodní hry takové vážné a trochu nudné a my chtěli udělat něco zábavného, akčnějšího a vzrušujícího.

Stejně nyní přistupujeme ke sportu a golf se k tomu úplně nabízí. Řekněme si to na rovinu, golf je nuda, hráči golfu jsou nudní a golfové hry pro hráče golfu jsou nudné. Rozhodli jsme se udělat zábavnou, bláznivou, drzou hru s explozemi a ohnivým míčkem. Přirovnáváme to k Burnoutu, protože chceme předat tu stejnou vzrušující energii hry, a k Blacku, který vypadal skvěle a byl plný explozí, tak jako teď bude Dangerous Golf.

Dělali jsme dlouho závodní hry a chtěli jsme se zkrátka vrátit ke svým kořenům a přijít s graficky úchvatnou arkádovkou, která je okamžitě zábavná.

Rádi překvapujeme lidi, zvláště když si myslí, že něco nemůže fungovat a my je pak přesvědčíme o opaku.

Mluvíš o sportu, který si ale spíše spojujeme s rychlostí, agresivitou, energií. Golf ale není ani jedno z toho. Na škále sportovnosti by golf byl na opačném konci oproti fotbalu a boxu někde u šachů. Vzali jste téma golfu jako výzvu?
Ne, to ani ne. Souhlasím s tebou, že golf je prostě nuda, a proto je to skvělé téma pro akční hru. O sportech jsme už docela dlouho uvažovali, ale chtěli jsme to udělat po svém. Dangerous Golf je ve skutečnosti vlastně punková hra - punková golfová hra.

Inspirovali jsme se golfovými komediemi Caddyshack s Billem Murrayem, což je můj oblíbený film, Happy Gilmore (česky Rivalové - pozn.red.) a Tin Cup (česky Zelený svět - pozn.red.). V těch filmech je golf tak nudný, že v Caddyshacku nakonec vyhodí celé hřiště do povětří a v Tin Cupu Kevin Costner odráží míček od pojízdných záchodů. Je to tak mdlý sport, že ho musí v těch filmech ozvláštňovat, aby diváky bavil.

Alex Ward: "Golf je nuda. Proto je to skvělé téma pro akci"
i Zdroj: Hrej.cz

Na YouTube je kanál s názvem Dude Perfect, který se soustředí na parádičky a komplikované střely v různých sportech. Rád na to koukám, ti chlapíci jsou neskutečně talentovaní a dokážou s různými míči a míčky úplné divy. Prostě, dát jamku, poté, co se míček odrazí od několika různých povrchů, je super pocit a připadáš si jako hrdina. Koukali jsme se na ta videa s našimi techniky a hledali jsme způsoby, jak to přenést do hry. Dále jsme hledali inspiraci v úchvatných počítačových tricích filmů jako Inception a X-Men, které jsou plné explozí a destrukce. Chtěli jsme, aby hra byla také tak vzrušující a zábavná, jako jsou ty nejlepší akční scény velkolepých filmů.

Dneska jsou hry takové vážné. Když se podíváš na krabičky v obchodech, uvidíš spoustu zamračených chlápků s obřími meči nebo puškami. To je všechno fajn, ale něco tomu prostě chybí, a tak jsme si řekli, že uděláme něco trochu jiného. Rádi překvapujeme lidi, zvláště když si myslí, že něco nemůže fungovat a my je pak přesvědčíme o opaku. Když hráče rozveselíme, pak jsme odvedli dobrou práci.

V devadesátých letech jsem hrál hru Links Extreme, ve které se vyhazovaly krávy do vzduchu, ničila golfová vozítka a všeobecně se působil chaos na golfovém hřišti. Je to poměrně stará hra, ale jedna z několika, která taky golf obohacovala o destrukci a extrémní zábavu. Znáte ji?
Samozřejmě. Links Extreme je od studia Access Software ze Salt Lake City, které založil Bruce Carver. Ten proslul v době Commodoru 64 a Apple II hrou Beach Head, ale jeho první golfová hra se jmenovala Leader Board. Vlastně to byla pravděpodobně vůbec první golfová hra, kterou jsem hrál... Ale ne. Víš, Dangerous Golf je asi tak vážná golfová hra, jako byl Burnout vážná závodní simulace.

Jsou lidi, kteří hrají Forzu a Assetto Corsa, ale pak tu jsou i hráči, kteří jen chtějí jet rychle ve sportovním autě a vyšťouchávat pomalé dodávky ze silnice a ti si oblíbili Burnout. Myslím, že stejné to je i v jiných žánrech. Sportovní hry také lákají jisté hráče, což je v pořádku, ale my chceme udělat sportovní hru pro hráče, kteří sportovní hry nemají rádi.

Pokud očekáváš golfovou hru, tak tě Dangerous Golf překvapí. 

Golf je pomalá hra založená na neúspěchu. Kdybychom si my dva sedli a zahráli si golf, tak je o vítězi rozhodnuto během necelé minuty. Pokud neznáš ovládání a pravidla hry, tak si třeba vybereš špatnou hůl, střelíš míček špatně, já dostanu bod navíc a ty mě už nedoženeš. Vůbec mě nepřekvapuje, že lidi raději hrají Call of Duty než golfové hry.

V raných devadesátkách John Hare, jeden ze zakladatelů skvělého britského studia Sensible Software, které proslulo svým Sensible Soccer, prohlásil o svém připravovaném Sensible Golf, že chce udělat golfovou hru, ve které můžeš protihráče označit za kreténa, když se mu povede odpal míčku. To se mi líbilo, ta opačná atmosféra, než kterou bys čekal u golfu.

Pokud očekáváš golfovou hru, tak tě Dangerous Golf překvapí. Je rychlá, akční, výbušná, přístupná a hraje se na skóre, žádný par nebo birdie.

Žádný par ani birdie? Je to tedy vlastně golfová hra?
Fiona Sperry: Jasně. Představ si, že hraješ golf, ale tvým úkolem je odpáleným míčkem rozmlátit co nejvíce věcí na cestě k jamce. Můžeš se pak pohybovat po hřišti, dál ničit prostředí a nakonec efektním trick shotem zasadit míček do jamky. Vítězem se stane ten hráč, který toho zničil více, zakončil hru lepším trikem a dosáhl tak vyššího skóre.

Alex Ward: Každé z hřišť je netradiční, protože, narovinu, golfová hřiště jsou fádní. Proto hrajeme na bezínce, v honosném paláci, středověkém hradě a můžeš třeba roztřískat i vybavenou hotelovou kuchyni... Dangerous Golf je skvělá hra na dělání nepořádku.

Alex Ward: "Golf je nuda. Proto je to skvělé téma pro akci"
i Zdroj: Hrej.cz

To zní jako ideální hra pro lokální multiplayer...
Přesně. Chceme, aby hráči mohli vzít kámoše, sednout si na gauč a během chvíle se mohli oba bavit u explozivního golfu. Gaučový co-op je pro dva hráče, ale máme také Party mód až pro osm hráčů, ve kterém se všichni postupně střídají. Ale gaučový co-op nás strašně baví, máme ho ve hrách rádi. Moc her ho už nenabízí, a je to škoda.

A co kompetitivní mutliplayer?
Jasně, ten je v naší krvi. Milujeme arkádovky, které vznikaly v dobách, kdy propojené celosvětové žebříčky nebyly možné. Máme v kanceláři několik herních automatů a víme, že high score dosažené kamarádem je skvělý způsob, jak se vybičovat k lepším výsledkům. Ve hře bude mít každá jamka vlastní žebříček a ty budeš moci svůj výkon porovnat se svými přáteli i s hráči z celého světa.

Jen protože je to hra o ničení nábytku a cenností ohnivým golfovým míčkem, neznamená, že nemůže vypadat špičkově.

Jsme malý tým, je nás jedenáct a s většinou se známe přes patnáct let, už od dob prvního Burnoutu. Tehdy nás bylo taky jen pár a společně jsme za ty roky dělali hry, které bychom rádi hráli. Samozřejmě, že si jako skupina přátel také rádi sedneme ke hře a společně hrajeme. Nejlépe si tak vedou hry, které jsou krátké, úderné a rychle tě začnou bavit. Popravdě jsme už trochu unavení výpravnými filmovými hrami, které trvají padesát hodin. Jsou to fajn hry, ale my už jsme taky trochu starší a už nemáme tolik volného času, abychom celý víkend věnovali jedné hře. Arkádovky jsou prostě naše a rádi se k nim vracíme, jak jako hráči, tak i jako vývojáři.

V Three Fields Entertainment máme tři základní pravidla: zaprvé, dělejme skvělé hry. Zadruhé, bavme se při vývoji. Zatřetí, protože jsme stoprocentně nezávislí, každý člen studia může přijít s dobrým nápadem a rozhodnutím. Jsme herní vývojáři a nejšťastnější jsme, když můžeme pracovat na hrách. Dali jsme výpovědi ve svých pracích a vybrali jsme naše úspory, abychom založili své studio, udělali tuto hru a dáváme do ní všechno.

Vím, že Dangerous Golf je bláznivá hra, ale stojí za ní docela vážná technologie. Přes rok a půl spolupracujeme s Epic Games, i se společností NVIDIA, snažíme se posunout možnosti hardwaru. Jen protože je to hra o ničení nábytku a cenností ohnivým golfovým míčkem, neznamená, že nemůže vypadat špičkově.

Mám poslední otázku. Mluvil jsi o tom, že se novou hrou obracíte na téma sportů. Znamená to, že Dangerous Golf stojí na počátku série extrémních sportovních her? Třeba nebezpečné potápění, nebezpečný kulečník nebo tak?
Vlastně jsi mi dal před chvílí docela dobrý nápad. Myslím, že nebezpečné šachy by mohly být zajímavé. Jestli něco může ohrozit pozici Call of Duty, pak to bude něco jako Dangerous Chess. (smích) Jasně, určitě tu je neukojená poptávka po nebezpečném rybaření, tak uvidíme. Dangerous Tiddlywinks je také možné, zajímavé by to mohlo být v otázce multiplayeru...

Tiddlywinks? Co to je?
Tiddlywinks je velice nebezpečný a oblíbený sport ve Velké Británii. (Tiddlywinks u nás známe jako Blechy - pozn. red.)

Ale vážně, máme rádi nebezpečí, rychlost a destrukci a naše hry podle toho tak vypadaly. Dangerous Golf je naše první hra ve vlastním studiu, rok a půl jí věnujeme maximální pozornost a velké zapálení. Pokud znáte naše předchozí hry a Burnout či Black se vám líbí, určitě dejte Dangerous Golf šanci. Doufáme, že se vám bude líbit.

Dangerous Golf vyjde letos v květnu na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Three Fields Entertainment zároveň pracuje na druhé, dosud neoznámené závodní hře, která nese pracovní název Shiny Red Something a údajně si vezme to nejlepší z Burnout 3.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama