Zaklínač 3: Divoký hon Recenze Zaklínač 3: Divoký Hon - Kompletní Edice

Zaklínač 3: Divoký Hon - Kompletní Edice

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

15. 10. 2019 09:50 25
Reklama

Něco si vyjasníme hned na začátku. Čeká snad někdo, že napíšu, že Zaklínač 3: Divoký hon - hra s více GOTY cenami, než je v Novigradu krys - není dobrá hra? To asi těžko. Bylo by trochu zbytečné opět zhodnotit tak všeobecně známou hru jen kvůli tomu, že vychází na novou platformu. Z hlediska obsahu není totiž co nového hodnotit. Kompletní edice třetího Zaklínače na Switchi nepřináší žádný kostým Linka, žádný Master Sword, ani reskin Klepny, který by z ní udělal Eponu. Kompletní edice je zkrátka “jen” kompletní edice a kromě mohutné základní hry obsahuje i obě DLC Srdce z kamene a O víně a krvi, o jejichž kvalitách mluví samostatné recenze. Zajímavější je se podívat, jak se tento polský magnum opus hraje na Switchi a co všechno kvůli tomu bylo třeba obětovat.

NE, NOVÉ BRÝLE NEPOTŘEBUJETE

Tou nejviditelnější obětí byl samozřejmě vzhled hry. Zaklínač 3 na Switchi žádnou cenu za nejlepší grafiku nedostane, ale zároveň to není vyloženě tragédie. Hra běží v 540p v handheldovém režimu a v 720p v docku a logicky platí, že čím větší ale obrazovka je, tím více se omezení detailů projevuje. Například v hustě zalesněných oblastech nebo na vrcholcích kopců s výhledem do dálky. Zaklínač nadto ještě s rozlišením dynamicky čaruje, což znamená, že uvedené hodnoty jsou pouze maximy, ze kterých hra v případě potřeby v náročnějších momentech rychle sleví.

Opět platí motto portů na Switchi: Grafika pro hraní stačí a hra líp působí, když máte konzoli v ruce.

Navzdory zubatým okrajům, obecné neostrosti a rozplizlým texturám si však Zaklínač ponechal některé příjemné grafické efekty. Déšť tu nebývá hustý, ale kapky vidět jsou. Jisker ze znamení Igni také není tolik, ale jsou přítomné. Stromy se chvějí ve větru, stíny tančí na zemi a když dovolí počasí, dokonce si mezi korunami stromů při západu slunce všimnete slunečních paprsků! Ve své objektivní ošklivosti dokáže hra být čas od času relativně pěkná - močály sice moc neohromí, ale taková cesta k Novigradu mezi žitnými poli je v poledne při vymetené obloze fakt působivá. Za zmínku také stojí, že jakmile dojde na jednu z mnohých konverzací a hra se přepne do filmové kamery, alespoň zdánlivě vymění modely za detailnější verze. Když tedy vidíte postavám do tváře, vypadají fakt dobře v obou režimech. Snad jen vlasy jsou takové naskládané vrstvy jako z roku 2010, ale ve výsledku opět platí motto portů na Switchi: Grafika pro hraní stačí a hra líp působí, když máte konzoli v ruce.

ČÁRY MÁRY VE ZNAMENÍ FRAMERATU

Co je zřejmé po první hodině hraní, je důvod všech těch ústupků v grafice přenosného Switchera. Je to ten zázrak, o kterém se tolik mluvilo v preview a na který byl každý zvědavý. Zaklínač 3 na Switchi skutečně většinou dodržuje 30 snímků za vteřinu, a to jak v soubojích, tak při průzkumu lesů, vesniček a ano, i toho Novigradu. Nebudu předstírat, že rozumím té magii za tím vším, ale na pár náznaků při hraní narazíte. Například zrovna v Novigradu často vejdete do lokace jen s pár nejnutnějšími postavami a zbytek na zalidnění ulic se poté nahraje mimo záběr kamery.

Ale ano, k občasnému zaškobrtnutí tu a tam dojde. Místy při hraní framerate znatelně zpomalí, ale nejčastějí k tomu dochází při přechodu do nebo z konverzace či filmečku, kdy nejen obrazovka na vteřinu dvě zčerná, zatímco se nejspíš nahrává kamera, modely a osvětlení, ale i okamžitě poté. Ale pokud to má být skutečně ten nejviditelnější moment, kdy Switch udržet framerate nezvládá, pak asi uznáte, že na portování odvedli lidé ze Saber Interactive skvělou práci. Vstup do menu je okamžitý, stejně tak ukládání hry a rychlé cestování mezi vzdálenými body je hotové během půl minuty. To prosím u robustního open-worldového RPG!

NEJHORŠÍ VERZE, ALE POŘÁD DOBRÁ

Tak proč nedostal Zaklínač tu krásnou kulatou pětku? Tu známku, na které tak moc záleží? Nejde o to, že by Zaklínač 3: Divoký hon nebyla dobrá hra (natožpak ve své kompletní edici). Jen jsem dosud Zaklínače nehrál a jeho Switchový port je tedy pro mě první kontakt s hrou, která před pár lety posunula laťku nejen velkých RPG o kus dál a nastolila nový, dosud asi nepokořený vzor. Špičkové vyprávění, zábavný bojový systém, obří inteligentní svět, profesionální české titulky, to všechno tady je.

Bohužel navzdory všem výhodám Switche, jako hraní doma i na cestě do práce, v posteli před spaním nebo na záchodě, mám pořád při hraní na paměti, že se nejedná o tu nejlepší verzi hry. Narovinu, je to kvůli té grafice, což může být pro někoho malichernost, ale já se toho pocitu nedokázal zbavit, i když jsem si Divoký hon naprosto užíval. Oblíbil jsem si pohodlnost hraní kdekoliv a je vážně skvělé si po dlouhé době zase na Switchi zahrát něco skutečně velkého, masivního a tak dobrého jako je Zaklínač. Leč to “ale” tam stále je a stále si říkám, jaké by to bylo si hru poprvé zahrát v pořádné grafice na doslova jakékoliv jiné platformě. Je škoda, že vývojáři Switcherovi nenadělili způsob, jak sdílet uloženou pozici mezi Switchem a jiným systémem (jako v nedávné době jisté RPG od Larianů), protože v tom případě by se přenosný Zaklínač mohl stát fantastickým doplňkem k hraní na pořádné obrazovce s pořádnou grafikou. Sám na přenosné konzoli představuje technologický zázrak a skvělou příležitost si Divoký hon zahrát (třeba i znovu) kdykoliv a kdekoliv, jen za cenu nepřehlédnutelně ošklivějšího grafického kabátku.

Zaklínač 3: Divoký hon
Xbox Xbox One
Windows PC
PlayStation PlayStation 4
Nintendo Switch Switch

Verdikt

Geralt sbalený na cesty není v nejlepší kondici, ale je to on. Zaklínač 3: Divoký hon je přesto ve své kompletní edici na Switchi pořád ta stejná hra, která před pár lety sebrala snad každou herní cenu, na kterou dosáhla, a to ji ani horší grafika neupáře.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama