WRC 2 Recenze WRC 2: FIA World Rally Championship 2011

WRC 2: FIA World Rally Championship 2011

Vladislav Burian

Vladislav Burian

29. 10. 2011 22:37 5
Reklama

Minule se mi do rukou dostaly budgetové off-road závody Off-Road Drive, od nichž jsem toho moc nečekal, ale ve finále mile překvapily. To tentokrát se mi před očima odehrávala klání v rámci WRC 2, které je o poznání známější, očekávanější a ve finále i ambicióznější. Když se navíc nechala v názvu zvěčnit samotná FIA, která by svoje jméno jistě nepropůjčila kdejakým vývojářským hejskům, nemůžeme čekat nic menšího než atak na vedoucí příčky závodních simulátorů!

Napříč naší redakcí v konkurenci motorových odvětví jednoznačně vítězí nablýskané stroje Formule 1. Seriál WRC však o moc nezaostává. Jména jezdeckých person jako Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen či Kimi Räikkönen vám odříkáme i o půlnoci jako básničku Lesní studánka. Závodů se navíc zúčastňují vozy Škoda, což je pro našince možná největší návnada, aby si nové WRC 2: FIA World Rally Championship 2011 vyzkoušeli. Nebudeme moc předbíhat, ale českou (vlastník Volkswagen Group je vpravdě německý, ale to už nezní tak fanfárově) škodovku si budete moct skutečně osedlat!

Zelenáči do autoškoly!

Originalita a vypiplanost herních módů častokrát rozhoduje o (ne)úspěchu podobných titulů. Samotné WRC 2 nabízí vcelku obligátní nabídku. Nejzákladnějším režimem je singleplayer, kdy se pustíte ve zvoleném vozidle do jediného závodu, vícedílné rallye, šampionátu či časovky. Pokud vám řízení nepůjde podle představ, můžete nabrat zkušenosti v WRC Rally School, jejíž služby však nejsou příliš potřeba. Pro jednoho hráče je připravena i kariéra nazvaná The Road to the WRC, kterou si podrobněji rozpitváme až za chvilku, neboť je z celé hry nejzajímavější. Ale nesmíme zapomenout ani na multiplayer. Pokud máte po ruce kamarády, lze se navzájem střetnout v módu Hot Seat, kdy se u klávesnice postupně vystřídají až čtyři hráči, aby navzájem překonávali své dosažené časy. A samozřejmě nemůže chybět ani hra pro více hráčů skrze internet s protivníky z celého světa, kdy se snažíte dosáhnout stupínku nejlepšího jezdce světa.

Jak už bylo napsáno, největší tíha stojí na kariéře. Obsahem totiž není jen nekonečné ježdění, ale také správa vozového parku, starost o tým, personální politika zaměstnanců nebo třeba vyjednávání sponzorských smluv. Na úplném začátku si stačí vytvořit profil s vybraným jménem a státem (Česká republika ani Slovensko nechybí) a chňapnout po jednom ze dvou zpočátku dostupných vozítek. To je ale prozatím vše, neboť různá vylepšení jsou odemykána až s postupem času. Někoho snad zaujme i vcelku bezvýznamná prkotina s možností úpravy SPZ k obrazu svému. Třeba na nějakou „protekční“ kombinaci, za níž byste jinak museli (pravděpodobně už brzy) vypláznout jednoho Tomáše G. Masaryka nebo mít správně konexe.

Tak arkáda nebo simulátor?

V jednoduchém menu kariérního módu lze nalézt kalendář s přehledem všech závodů. Jeho větší význam jsem však nezpozoroval, neboť hra automaticky přeskakuje k nejbližšímu závodu. Pak je tu garáž nabízející úpravy vozítka a správu mechaniků. Důležitá je taky kancelář s přehledem týmů v soutěži a organizací vašeho jezdeckého mančaftu, případně obchod, kde si lze zakoupit nový vůz či tomu současnému pořídit zbrusu nový design.

Alfou a omegou je samozřejmě jízdní model. A tady už začíná cosi drhnout, neboť preferujete-li čistokrevnou simulaci, nemusí vám přijít WRC 2 k chuti. Těžko jej striktně zařadit na jednu hromádku, neb připomíná jakýsi mišmaš mezi arkádou a simulátorem. Vlastně jsem si při hraní vzpomněl na Air Conflicts: Secret Wars, které se také snažilo tvářit jako strhující simulátor, ale pravda byla někde jinde. Třeba destrukční model je zde vyveden vcelku vypiplaně, tedy mluvíme-li o grafické deformaci modelu auta a červenání k tomu určené ikony. Pokud však změny v řízení poznáte až v době, kdy uděláte z vehiklu doslova tahací harmoniku, něco je špatně. A to i při nastavení nejvyšší destrukce. Dále si můžete navolit pomoc při řízení, nejběžnější je asi automatické řazení, případně vám bude počítač oporou při stříhání zatáček a tak podobně. Pokud jste tento fakt ochotni překousnout, nemělo by vás už v tomto směru nic nepříjemného překvapit.

Okřídlený šíp Škoda na trati

Připraveno je 32 unikátních vozů (Citroën DS3, Ford Fiesta RS, Škoda Fabia S2000, Subaru Impreza STi, …), 14 lokací a hlavně 89 jedinečných tratí. Benzín budete potit na všem možném terénu, od vody a sněhu až po písek. A nutno podotknout, že ztvárnění exteriérů se skutečně povedlo. Ne snad kdovíjaké textury a modely, ale spíš rozmanitost prostředí. Někdy budete mít chuť vyprdnout se na řízení, protože byste si raději prohlédli okolní scenérie. Zajímavé jsou také městské tratě, zvláště s úzkými šikanami, neboť jen malinkaté odklonění z optimální trasy častokrát znamená letmý polibek se zdí domku.

Po grafické stránce si není nač stěžovat. Exteriéry jsem už vychválil a modely aut (včetně interiérů) jsou solidní kvality. To zvuk už tak slavný není. Zatímco jízdní model na hranici simulátoru a arkády není vyloženě chybou, tak ozvučení už slitování nesnese. Zvuky linoucí se z vnitřností aut často znějí, jako kdyby je poháněl elektrický motor (kdo zná dálkově ovládaná letadýlka na elektriku, tak ví). Neuvěřitelně mi trhaly uši i jakési pravidelně se opakující výbuchy utíkající snad z výfuku či naskriptované hlášky spolujezdce (jehož profil si můžete v kariéře libovolně přizpůsobit), kdy kapotou zahučíte do nosníku mostu, stojíte, a přesto na vás kolega řve, ať si dáváte majzla, že auto zanedlouho povyskočí. No paráda!

Celkově je na tom WRC 2 všelijak. Jde o příjemné závody, jež si užijete na PC, PlayStation 3 i Xbox 360, ale některé chyby nejde přejít jen s mávnutím ruky. Herní rozhraní – fajn; nabídka licencovaných vozidel a závodů – velmi slušná. Nevýrazný posun od minulého dílu a již zmiňované chyby však zamrzí. Výsledek už vidíte sami – k úspěchu totiž nestačí jen obšírná licence!

WRC 2
Windows PC
PlayStation PlayStation 3
Xbox Xbox 360

Verdikt

Na jedné straně solidní herní zážitek, na druhé pak zklamání z nevyplněných očekávání. Tyhle závody bohužel k úplné špičce nepatří.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama