world-sports-party
World Sports Party Recenze World Sports Party

World Sports Party

Marek Švrkala

Marek Švrkala

19. 5. 2009 22:45 20

Proč nenavázat na úspěch nintendovské klasiky Wii Sports a nezkusit stvořit něco podobného s trochu jinými sporty? To si možná řekli chlapíci z UbiSoftu a jali se připravovat další „party“ gamesu z řady Playzone. Jednoduchá zábava kvalitně využívající pohybové možnosti ovladače s chytlavým multiplayerem je pro Nintendo Wii jako stvořená. Vždyť Wii Sports se díky balíčku se samotným Wiičkem stalo nejprodávanější hrou historie a patří k jednomu z hlavních symbolů této konzole. World Sports Party od UbiSoftu ale na takový úspěch nedosáhne ani s pomocí všech svatých. Herní mechanismy se totiž úplně nepovedly.

Pohodová dovolená v hotelu

Menu, volby a celkové zázemí má World Sports Party v luxusním hotelu, kam si máte přijet se svou rodinkou užívat spoustu sportovní zábavy. Šest členů rodiny si pohodově navolíte, přičemž nechybí oblíbená customizace postav, která se naplno projevuje i přímo ve hře. Dle libosti tak můžete utvořit nějakou tu vypečenou rodinku plnou zvláštních existencí. A s ní se rovnou vrhnout do prvních osmi disciplín, které jsou dostupné. Fotbálek a skeet shooting jsou bonusové, za jejich hraní totiž musíte „platit“ body vydělanými za úspěchy v základních osmi disciplínách. Za své úspěchy získáváte poháry, jež se hezky objevují ve vitrínce ve vašem pronajatém hotelovém pokoji. Pojďme si něco říct ke každému ze sportů. Ke všem úkonům stačí Wiimote, Nunchuk tentokrát můžete nechat v šuplíku. Podle disciplíny můžete obvykle hrát kooperativní i soubojový multiplayer, a to až ve čtyřech hráčích.

Air hockey

Úplně klasická hra, kde se snažíte za pomoci pálky dostat puk do soupeřovy sítě. Koncept byl mnohokrát zpracovaný třeba v PCčkovém freewaru a je dosti provařený. Jeho zpracování je ve World Sports Party zdařilé. Ovládání funguje pohodově, leč nějaký unikátní zážitek nenabízí. V podání pro dva hráče proti sobě rozhodně pobaví, honění se za pukem v podobě této minihry ale nemá potenciál na dlouho připoutat před obrazovky. Air hockey si tak zahrajete maximálně na pár desítek minut.

Plážový kriket (Beach cricket)

Hezké prostředí pláže a dvě soupeřící družstva v jakési zmenšené plážové formě kriketu. Bohužel, ovládání opět nepřidává potřebný Wii efekt (stačí celkem bezcílně časovat stále stejné údery – buď se trefíte, nebo ne), takže jde o podprůměrnou hru, která brzy přestane bavit.

Šipky (Darts)

Asi nejlepší disciplína, která je jednoduchá na pochopení, zábavná, ale obtížná na podání velmi kvalitních výkonů. Šipky házíte vydařeným pohybem Wiimotu, který celkem věrně kopíruje realitu. A to je na šipkách to nejlepší. Nastavit sílu na přesný hod dá zabrat, stejně jako ve skutečnosti. Škoda, že šipky nenabízí více programů jako některé elektronické přístroje.

Vybíjená (Dodge Ball)

Jde o jednu z vydařenějších disciplín, byť je podána dosti arkádově a není příliš náročná – potenciál se skrývá hlavně v multiplayeru. Utkávají se dva týmy (rodiny) v bitvě 4 na 4. Dění na hřišti vidíte přehledně zboku. Proti umělé inteligenci stačí údery dobře načasovat a po chvíli máte vyhráno. Souboj v multiplayeru je tak pochopitelně zábavnější.

Pétanque

Celkem slušně zpracovaná disciplína, bohužel ale opět nepříjemně jednoduchá. Terčíkem vyberete umístění a pak hodíte koulí, kterou není problém jednoduchým pohybem ovladače dostat na vysněné místo. Stačí tedy jen dobře volit údery a máte vyhráno. Kvůli obtížnostii je Pétanque hrou na několik pokusů, po kterých zjistíte, jak je snadné uspět.

Motokáry (Kart)

Celkem zábavnou a na ovládání příjemnou (motokáru ovládáte nakláněním ovladače) hru sráží málo přidaných možností a celková nepropracovanost. Závodní okruh je totiž pouze jeden a jeho sjíždění z obou stran tak brzy přestane bavit. Z bonusů se na trati povaluje pouze zrychlení, nějaké akční bonusy by také neuškodily. Multiplayer je možný ve splitscreenu, trvanlivost ale vzhledem k počtu tratí nijak zásadně neprodlužuje.

Paleta Fronton

Za neznámým názvem se skrývá sport podobný squashi, kde si s jedním nebo dvěma soupeři (v případě čtyřhry) pinkáte o zeď. V očekávání podobné zábavy jako u tenisu ve Wii Sports jsem se celkem těšil, navnadilo mě i příjemné zpracování prostředí kolem kurtu. Po chvíli ale zjistíte, že hratelnost v Paleta Fronton spočívá v bezduchém dělání dvou pohybů. A to se samozřejmě brzy změní v nudu…

Diskový golf (Disc Golf)

Na první pohled možná nadějná disciplína, v níž jde o to dostat frisbee do koše na podobném principu jako umístit golfový míček do jamky. Bohužel ovládání je otřesně frustrující. Nasměrovat, vyladit sílu úderu a talíř přesně vyhodit je úkol nadlidsky těžký. To posílá tuto disciplínu hluboko ke dnu.

Bonusové:
Stolní fotbálek

Na fotbálkový stůl koukáte hezky přehledně zvrchu. Táhla ovládáte tlačítky, střelbu pak nakláněním Wiimotu. Ovládání je hodně náročné až frustrující, fyzika míčku taktéž nějak drhne. Opět disciplína, která přes hezky zpracovaný stůl příliš nezaujme. Zábava u reálného fotbálku je v tomhle případě úplně někde jinde…

Skeet Shooting

V bonusové střelbě na terč stačí zacílit kurzor a ve vhodnou dobu vystřelit. Opět příliš jednoduchá minihra, která nenabízí žádné další možnosti. Trošku osvěžení přidává souboj v multiplayeru, i to se ale brzy rozplyne.

Dětské zpracování

Celkové grafické podání je podobně jako u Wii Sports založené na jednoduchosti, barevnosti a roztomilém crazy podání. Postavy už možností kompletního nastavování bodují a díky tomu dobře působí i ve hře. Vše hraje barvami, na bubínek brnkají příjemné skladbičky, mezihry jsou doplněné nejrůznějšími cutscénami. Děti jistě jednoduchost rozjasní, nepochybně neodradí ani většinu dospělých. Prostě rodinné zpracování se zacílením na ty nejmenší, kteří nepotřebují detailní grafiku a úžasná panorámata.

Titul nemůžeme odsuzovat za styl, který nabízí. Avšak můžeme ho odsoudit za nezvládnutou hratelnost u většiny disciplín, nízkou obtížnost a za krátkou herní dobu způsobenou hlavně nedostatkem možností, jež by ji prodloužily a k jednotlivým minihrám více připoutaly. World Sports Party body nezíská ani využíváním originálního ovládání. Ve většině případů stačí ve vhodnou chvíli zopakovat stále stejný pohyb, což je po chvíli dosti nudné. V porovnání s Wii Sports, které má snad každý majitel Wiička, budete zklamáni. Konkurenční titul Nindenda přes menší počet sportů nabízí daleko více zábavy. Investici do tohoto party titulu od UbiSoftu tak nemohu doporučit.

World Sports Party

World Sports Party je zklamáním. Příjemně podaný titul vybízí k rodinné zábavě roztomilým zpracováním, přímo při hraní ale slušná paleta sportů selhává. Většina jednotlivých disciplín je příliš jednoduchá, má málo možností, specifika ovládání konzole plně nevyužívá a brzy se ohraje. Titul z řady PlayZone tak možná zpříjemní rodinný víkend, není ale důvod, proč se k němu po několika kolečkách u všech sportů vracet.

Široká paleta sportů, příjemné dětské zpracování, zasazení do hotelu, systém rodin, možnosti nastavení vzhledu postav, multiplayer.
Sporty nabízí velmi málo možností, ovládání nepřidává nic navíc, v některých případech je dokonce frustrující, i dobře zpracované disciplíny se brzy ohrají a nudí.