World of Warcraft: Wrath of the Lich King Recenze World of Warcraft: Wrath of the Lich King

World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Filip Sladký

Filip Sladký

27. 11. 2008 23:00 21
Reklama

Málokdo si ještě před pár měsíci troufl odhadnout datum vydání druhého datadisku k brutálně populárnímu MMORPG World of Warcraft. Přestože se snad každý předplatitel nemohl té zmiňované chvíle dočkat, ti zasvěcenější z příznivců tajně doufali, že se nebude opakovat situace z loňského roku, kdy byl první datadisk distribuován do obchodů v poměrně nekompletním stavu. Jak všichni víme, zkraje podzimu spatřil světlo světa titul Warhammer Online, který měl primárně zlanařit právě ty žánrové specialisty, kteří již začali nad „WoWkem“ symbolicky lámat své epické meče. Vývojáři z Blizzardu však na tento direkt odpověděli velice rázně – odstartovali mohutnou reklamní kampaň s datem 13.listopadu a sebevědomě prohlásili, že všechny „dezertéry“ získají zpět na svou stranu, resp. na své servery. I když to zní působivě, nezdá se vám, že se jedná pouze o další unáhlený krok za účelem zvýšení ekonomického zisku? Ať to je jakkoli, od Blizzardu jsme zvyklí na zpravidla prvotřídně kvalitní kousky a nic nenasvědčuje tomu, že by to v případě Wrath of the Lich King mělo být jinak. Pojďme do toho!

Vítejte v Nothrendu

Předpokládám, že se převážná většina hráčů WoW v dnešních dnech pohybuje výhradně po oficiálních serverech. A pokud to přecejen není váš případ, máte dle mého názoru podstatný důvod ke smutku. Během posledních týdnů totiž na zmiňované úrovni probíhaly rozsáhlé přípravy na samotný listopadový launch. Velice markantní změny proběhly přesně měsíc před vydáním, kdy bylo hojné množství pro datadisk avizovaných novinek a úprav aplikováno v rámci přípravného patche 3.0.2 . Hráči tak získali možnost si některé prvky náležitě osahat a promyslet do budoucna. Za zmínku také rozhodně stojí působivý „zombie event“, který dal hráčům možnost proměnit se v nechutně vyhlížející zombie a následně nakazit všechno, co se v bezprostředním okolí mihlo. To však nebylo ani zdaleka všechno, jelikož se tato hrozba společně s blížícím se datem vydání stupňovala tak strmě, až vyústila v otevřený konflikt spojenců proti armádě nemrtvých. Právě v tento den se Thrall, vůdce hordy, rozhodl poslat veškeré dostupné vojsko do nového světa. Do Northrendu.

Nejen já jsem se v souvislosti se slavnostním spuštěním nového obsahu obával, že budou po několik dní startovní lokace beznadějně plné a bude prakticky nemožné užívat si klidného a plynulého hraní. Tyto obavy se však díky svědomitému zásahu vývojářů tak docela nenaplnily. Pro nové návštěvníky Northrendu byly totiž připraveny dvě možnosti startovního bodu, tudíž se zástupy hráčů dychtící pro nových zážitcích vcelku rychle rozmístily. Díky bohu. Nyní však zpět k charakteristice nového kontinentu.

Osobně jsem měl tu čest začínat v lokaci nazvané Borean Tundra, do které jsem se dostal vzducholodí z hlavního městka orků, Orgrimmaru. Po prvotním prozkoumání základní horďácké pevnosti Warsong Hold jsem hbitě vyběhl před bránu, abych se podíval, kde jsem se to vlastně ocitl. Krajina se zdála být velice členitá, dle mapy rozsáhlá a na první pohled i příjemně graficky zpracováná. Několik minut jsem nadšeně bloudil a nevěděl jsem, kam se dřív podívat. Okolí bylo členité, nádherně barevné a pekelně variabilní. Z hlíny na sníh, ze sněhu na hlínu. Zajímavě prostorově řešené objekty, které tu a tam i nahání strach. Mnoho nových živočichů, květin, nerostů a nejen to. V podobném trendu jsou zpracovány i všechny následující oblasti. Tak nějak by to mělo vypadat, nemyslíte?

Jednu osmdesátku, prosím

Z prvních chvíl v Northrendu budete skutečně nadšeni, o tom není pochyb. Po prvotním seznámení se však budete muset začít pídit po tom, co máte vlastně dělat. Během chvíle vám logicky dojde, že potřebujete co nejrychleji nabrat hned deset dalších úrovní, aby jste se mohli naplno zúčastnit výprav do očekávaných end-game dungeonů či plně využívat PvP systém hry. Pokud jste měli v minulosti z „expení“ noční můry, je mou příjemnou povinností vás uklidnit. I když se potřebná hodnota zkušeností může zpočátku zdát nepřekonatelná, v praxi se hraje velice příjemně a bez záseků. Vývojáři si s jednotlivými úkoly pro nový datadisk dali opravdu záležet, tudíž se můžete těšit na mnoho a mnoho zábavných okamžiků při jejich plnění. A to jsme teprve na začátku.

Oproti minulosti se během levelovací fáze setkáváme s mnoha příběhovými úkoly. A objevují se ve chvílich, kdy to nejméně čekáte. Z ničeho nic se vám při nabírání nových zdánlivě běžných úkolů spustí video-sekvence, která svou grandiózností připomíná spíše perfektně zvládnuté scény z Jacksonova zpracování Pána Prstenů, než „pouhou“ počítačovou hru. Jako symbolický bonbónek se pak dá považovat i brzké setkání s králem Arthasem, hlavní postavou datadisku, i když je to pouze na malý moment.

Rytíř s nemrtvými kořeny

Velikou novinkou je import nového hratelného povolání, takzvaného Death Knighta. K jeho zpřístupnění je nutné mít na accountu alespoň jednu postavu na úrovni 55+. A co vlastně ten Death Knight umí? Dalo by se říci, že vznikl spojením válečníka (warrior) se zlodějem (rogue), ale veliký rozdíl tkví ve využítí naprosto originálního bojového systému, jenž funguje na bázi používání různých run a nabízí hned tři způsoby boje – blood, frost a unholy. K pochopení všech důležitých principů včetně talentového stromu slouží mnoho a mnoho úkolů, které budete plnit prakticky ihned po založení vašeho nového charakteru, a to ve speciálně vytvořené lokaci. Díky ní také svižně a příjemně dosáhnete potřebné úrovně, aby jste se mohli bez pochybností přesunout do Outlandu a následně i do Northrendu.

Nový datadisk k World of Warcraft mě ohromil prakticky okamžitě po spuštění a prozatím jsem nedostal výraznější podnět k tomu, abych pochyboval o jeho zábavnosti či přínosu samotnému konceptu hry. Obsahuje prakticky vše, co od něj hráči mohli očekávat a zajišťuje tak další kvalitní porci zábavy. Velice diskutabilně se však zatím jeví zcela markantní zjednodušování jednotlivých instancí a jejich prozatimní počet – situace z loňska se opravdu opakuje a Blizzard bude další a další instance přidávat postupně v opravných updatech. Rozhodně bych nechtěl, aby se naplnila slova skeptiků, kteří tvrdí, že budou mít všichni hráči během několika týdnů kompletně epickou výbavu a dále již nebude čeho dosahovat. Ku prospěchu těchto teorií hraje mimo jiné i fakt, že guilda 25th November pokořila všechny prozatím dostupné end-game instance během několika desítek hodin. Inu, pouze čas ukáže, jak to vlastně s obtížností nového contentu dopadne. Já osobně se však skvěle bavím už spousty hodin a předplacený účet rušit rozhodně nehodlám, ba naopak!

World of Warcraft: Wrath of the Lich King
Windows PC
Apple Mac

Verdikt

Již původní World of Warcraft nasadil laťku pekelně vysoko. Datadisk Burning Crusade v loňském roce přinesl mnoho osvěžujících změn, vhodných vylepšení a tím pádem i stovky hodin neutuchající zábavy pro ty nejvytrvalejší závisláky. V případě Wrath of the Lich King můžeme mluvit o prakticky srovnatelném hodnocení. Zábava, zábava a do třetice zábava, kterou jsme s předstihem dostali pod stromeček ve skutečně výtečném zpracování. No nekupte to!

Co se nám líbí a nelíbí?

Zpracování nového kontinentu, rozmanitost úkolů, nepřeberné množství nových předmětů a dalších prvků, nové povolání, hudební doprovod.
Prozatím chybí některé slibované instance, snížení celkové obtížnosti.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama