World of Warcraft: Warlords of Draenor Recenze World of Warcraft: Warlords of Draenor

World of Warcraft: Warlords of Draenor

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

17. 1. 2015 09:30 10

Pokusů o sesazení World of Warcraft z trůnu krále všech MMORPG jsme za poslední roky zaznamenali víc než dost. Namátkou Age of Conan, Warhammer Online, The Secret World, Guild Wars 2 nebo aktuální (propadák) The Elder Scrolls Online. Ačkoliv si některé ze jmenovaných her vydobyly status uznávaného titulu, častěji se ale setkáváme spíše s přehnanými ambicemi, které nemohou skončit jinak než totálním fiaskem. World of Warcraft se na výsluní hřeje již více než 10 let a nový datadisk s podtitulem Warlords of Draenor velmi jasně dává najevo, že tahle dokonalá mlékárna bude fungovat ještě zatraceně dlouho.

JABLKO NEPADÁ DALEKO…

Fanoušci Warcraftu mají Garroshe Hellscreama za zrádce a nejvyššího šmejda, ale on ani taťka Grom nebyl úplný svatoušek. Na konci třetího dílu se sice vytasil s hrdinským činem, mimo to však nepatřil k nejgalantnějším orkům. To se ve Warlords of Draenor ukazuje naplno a společně se synkem Garroshem tak trochu přepisují dějiny Hordy. Garrosh se po událostech Mists of Pandaria naštval, uprchl v čase až do dob Draenoru a rozhodl se, že natruc za sebou nechá pořádnou spoušť. Klany orků sjednocuje v Iron Horde a proti jejím silám musíte zasáhnout vy, hráč, a to osobněji než kdy dřív.

Po dlouhé době nabízí World of Warcraft skvělý pocit z prozkoumávání okolí, což bývá výsada spíše singleplayerových RPG.

V boji proti Hellscreamovic poskokům se spojíte s významnými postavami warcraftí historie - Thralla, Durotana či Khadgara nevyjímaje. Hlavní postavou všeho dění ale budete právě vy. Svět vám říká „veliteli“ a má vás za šéfa. Dokonce vám spadne do klína vlastní pevnost, kterou můžete spravovat, upgradovat a využívat všech výhod, které poskytují volitelné budovy. Skrze jednoduchou nabídku můžete své kumpány posílat na různě náročné mise, a pokud se poštěstí, vybojují vám nějaký ten zlaťák nebo materiál navíc. Dokonce lze ve specializovaných budovách zadávat práci zdatným řemeslníkům. Najednou se člověk cítí jako něco víc než jen bezejmenný hrdina, no ne?

V HLAVNÍ ROLI: DRAENOR

Draenor je jednoslovně super. Je velmi silně cítit, jak se level design za posledních 10 let posunul vpřed, a například návrat do kdysi obdivovaného Mulgoru dnes sakra bolí. Lokace Draenoru (později známý jako Outland) jsou nejen dostatečně rozdílné, aby se hráči hned neomrzely, ale především nabízejí tuny obsahu. Nejde však jen o dungeony a nespočet zábavných questů. Po dlouhé době nabízí World of Warcraft skvělý pocit z prozkoumávání okolí, což bývá výsada spíše singleplayerových RPG. Po rozlehlých pláních se vláčejí obrovská vzácná monstra, po obrazovce skáčou spousty bonusových úkolů a kolem vás protéká výtvarně dokonalá krajina. Slovy těžko popsatelný jev, který Warcraftu nebyl v posledních letech úplně vlastní. Od Blizzardu bylo moudré, že na novém kontinentě, alespoň prozatím, zakázal létající mounty.

Vedle samotářského putování se nabízí plenění nových dungeonů a raidů. Nové instance jsou ve srovnání s těmi klasickými sice jednodušší, a to jak v ohledu obtížnosti, tak designu, ale o nic méně zábavné. V kontextu s příběhem dávají smysl a jejich velikost bude vyhovovat především těm, kteří si je chtějí proběhnout vícekrát. I ten nejobyčejnější předmět z draenorského dungeonu bude lepší než starší top výbava a s tím je dobré se rychle smířit. Škoda jen, že nové zbraně a zbroj vypadají docela obyčejně, to však vzhledem k časovému zasazení lze pochopit.

Kvalitní PvE náplň bohužel vyvažuje nepříliš povedené PvP. Na to vývojáři téměř nesáhli a nové bitevní pole Ashran zůstává daleko za očekáváním. Několikahodinové přetahování o obrovské území totiž nemá nic společného se zábavou. Zóna vypadá hezky a myšlenka „nekonečného“ battlegroundu zní fajn, v praxi ovšem nefunguje a v konečném důsledku je Ashran úplně zbytečný. Je zvláštní, že zrovna Blizzard do finální verze svého produktu pustil něco tak nevyladěného. Mimo výše zmíněné zásadní novinky přináší datadisk zvýšení maximální úrovně až na stovku, nové modely postav nebo automaticky přidělované perky, které lehce vylepšují starší dovednosti. Nechybí drobné změny v obtížnosti raidů nebo vyladěnější inventář. Rozpaky budí zjednodušené profese. Nehledě na váš skill můžete v Draenoru sbírat všechny materiály a z nich ihned začít vyrábět nové předměty.

NOVÁČKŮM ZDAR

Warlords of Draenor je jenom další datadisk pro World of Warcraft. Přináší dost nového obsahu, aby jeho cena byla ospravedlnitelná, ale zároveň hru nemění natolik, aby z klasického MMORPG udělala úplně novou hru. Přesto se WoWko pořád vyvíjí a rozdíly mezi původní verzí a tou aktuální jsou obrovské. Především jde hra mnohem více vstříc nováčkům a právě ti teď mají ideální příležitost do světa Warcraftu proniknout. Nový datadisk totiž nabízí jeden instantní boost na 90. úroveň pro libovolnou postavu, což netrpělivým hráčům ušetří stovky hodin času a trápení ve starých lokacích.

Hodnotit MMO a jejich rozšíření je vždy složité. Teprve následující záplaty otevřou zbytek obsahu a jen čas ukáže, jestli byl návrat do Draenoru dobrý nápad. Ve srovnání s Cataclysmem ale není tak radikální a spíše než výrazné změny přináší úplně nový obsah. Prostě chceme říct, že Warlords of Draenor rozhodně nezničí původní hru a pokud se teprve chystáte mezi těch 10 milionů šílenců vstoupit, pak je teď ta pravá chvíle.

World of Warcraft: Warlords of Draenor

Warlords of Draenor je dosud nejvýpravnějším datadiskem a kvalitativně se řadí mezi první dvě rozšíření. Začátečníkům usnadňuje náročné první krůčky a hardcore fanoušky si udobřuje detailním pohledem do historie.