World of Warcraft: Legion Recenze World of Warcraft: Legion

World of Warcraft: Legion

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

12. 9. 2016 09:30 3

Budu se opakovat, ale World of Warcraft mě nepřestává fascinovat. Běží v ostrém provozu už 12 let a pořád si drží pověst krále žánru. Ani méně úspěšná rozšíření v čele s Mists of Pandaria jeho pozicí neotřásla, ačkoliv o stabilních 10 milionech předplatitelů už si Blizzard může nechat zdát. O to zajímavější bude sledovat, jak si “wowko” povede v následujících měsících. Legion je totiž jednoznačně nejslibnějším datadiskem od promrzlého Wrath of the Lich King.

VOL'JIN BUDE POMSTĚN

Vždy jsem hrál a vždy budu hrát za Hordu. Život za ni položím. Od chvíle, co se Thrall rozhodl stát se novým Ježíšem, to však bohužel šlo z kopce. Garrosh byl šílenec posedlý touhou po vítězství a Vol’jin, ač sympaťák, na trůnu připomínal spíš potomka rastafariánů než válečného vůdce. Uznávaný troll bohužel hned v úvodu Legion umírá a posledním dechem jmenuje novou náčelnici Hordy - tajemnou Sylvanas Windrunner. Král Stormwindu Varian Wrynn rovněž padl a na trůn usedá jeho syn Anduin. Slibný začátek, ne?

Demon Hunter působí jako velmi svěží variace na třídu rogue, ale na rozdíl od ní umí plnit i roli tanka.

Nesmíme ale zapomenout na hvězdu nového rozšíření, Illidana. Ten se vrací v trochu jiné roli, než v jaké si ho pamatujeme z Burning Crusade. Je hodnější. Jak sám říká, rozdíl mezi démony a lovci démonů je zřejmý - démoni udělají vše pro to, aby svět zničili. Lovci démonů obětují vše, aby svět zachránili. Návrat hlásí také další staří známí - Khadgar, Tyrande, Malfurion, Cenarius nebo Rexxar. Všichni jsou součástí boje proti Plamenné legii a jejím spojencům. Kdo bude hlavním záporákem nového datadisku, zatím nevíme - co třeba Kil’jaeden? Tvůrci se ale očividně nebojí vracet či zabíjet důležité postavy, takže kdoví, na koho se v rámci chystaných aktualizací můžeme těšit.

Čekání na vyvrcholení si lze zpříjemnit s novou hratelnou třídou. Demon Hunter působí jako velmi svěží variace na třídu rogue, ale na rozdíl od ní umí plnit i roli tanka. Je rychlý, extrémně pohyblivý a jako jediná classa ve hře zvládá dvojitý skok i plachtění ve vzduchu. Začíná se rovnou od 98. úrovně v jedné z nejzdařilejších startovních zón, takže se rovnou můžete pustit do nového obsahu a atraktivní dějové linie spojené s Illidanem. Jen škoda, že vedle demon hunterů všechny ostatní třídy najednou vypadají trochu zastarale a toporně. Pokud bych teď měl na chvíli opustit svého “maina”, pak jen kvůli lovci démonů. Je pro mě zajímavější než kdysi rytíř smrti.

POHODLNĚ AŽ NA VRCHOL

Vždy jsem patřil k těm hráčům, pro které bylo sbírání zkušenosti jen nekonečným čekáním na dosažení maximální úrovně. Datadisk Warlords of Draenor mě v tomto ohledu nalomil a Legion změnu názoru dokonal. Nové questy zkrátka baví, i když ohraná formule “zabij 10 murloků” zcela nevymizela. Vzpomínám si na jeden úkol od Rexxara, jemuž jsem měl dokázat, že opravdu jsem dobrým lovcem. Chtěl po mně, abych pod jeho dohledem přežil noc v divočině - hra setměla, kolem se objevila prasata a stromy a já musel lovit a vařit, abych Rexxara nezklamal. Možná ještě zajímavější byl quest, ve kterém jsem musel hledat knížky o nejrůznějších obludách a následně bojovat s jejich oživlými ilustracemi. Takových úkolů je v Legion úctyhodné množství a cesta ke 110. úrovni je díky nim zábavná, nikoliv úmorná. Ještě o kus dál je posouvá špičkový dabing postav a překvapivě vysoký počet krátkých filmečků. Troufám si říct, že v téhle disciplíně si World of Warcraft vede dosud nejlépe od svého spuštění. Ve zkratce MMORPG teď ta poslední tři písmena mají větší význam.

Broken Isles jsou nejmenším “kontinentem” v celém Azerothu, ale hře to jenom prospívá. Odpadá zdlouhavé plahočení se po pustých pláních, nové lokace jsou místo toho nahuštěnější, plné unikátních nepřátel a pokladů a navíc vypadají úžasně. V druidských lesích Val’sharah úplně zapomenete, že hrajete 12 let starou onlinovku, a v kopcovité krajině Highmountain se budete cítit podobně doma jako kdysi v Mulgoru. Po technické stránce se World of Warcraft nemůže s dnešními hrami poměřovat, ale tak šikovný tým výtvarníků, jaký pro své tituly využívá Blizzard, by chtělo mít každé studio. Atmosféru pak příkladně dokresluje jeden z nejzdařilejších soundtracků tohoto roku.

JÁ, HRDINA

Roky je mojí hlavní postavou lovec, ale nikdy jsem se jako lovec necítil. Prostě jsem běhal s lukem na zádech a zabíjel, co se na mojí taurenskou hřívu špatně podívalo. S Legion nastala zásadní změna, jež vychází z nepopulárních Garrison z Warlords of Draenor. Kvůli nim se World of Warcraft zčásti proměnil do facebookové čekací hry, ale naštěstí se Blizzard poučil a do nových Order Halls přenesl jen to dobré. Každá třída má nyní svůj vlastní hub, kam ostatní nemají přístup, a hráč tak má pocit, že v tom obřím světě skutečně plní nějakou specifickou roli. Teď už nejsem přerostlá kráva s lukem, ale hrdý taurenský lovec specializovaný na přežití. Téměř všechny specializace jednotlivých tříd totiž doznaly zásadních změn - přibyly nové schopnosti, ubyly staré a v případě survival huntera se konečně vrátila možnost používat zbraň na blízko. Překvapivě jde o momentálně nejsilnější variantu lovce.

Nové dungeony skvěle zapadají do načatého příběhu a zpravidla slavnostně uzavírají hlavní questové linie.

S tím úzce souvisí další výrazná novinka. Z nových nepřátel už nevypadne jediná zbraň a místo toho si všichni musíme hýčkat svou “artifact weapon” vybojovanou prostřednictvím unikátního questu. Každá specializace má svůj vlastní artefakt a vůbec nevadí, že každou chvíli potkáte někoho se stejnou legendární zbraní. V onlinovkách to tak prostě chodí. Ať si vyberete kterýkoliv z nich, čeká vás dlouhý proces vylepšování a odemykání perků, což by se po dosažení maximální úrovně a splnění většiny questů mohlo stát hlavní náplní vašeho hraní. To by vás ale nesměly bavit dungeony. Ty nové skvěle zapadají do načatého příběhu a zpravidla slavnostně uzavírají hlavní questové linie. Některé z nich jsou extrémně zábavné, jiné zas méně, ale snad až na příliš zdlouhavé Halls of Valor se o žádném nedá říct, že byste si ho nechtěli projít více než jedenkrát. Nakažený Darkheart Thicket navíc připomíná, že ta hlavní PvE end game náplň - raidy - teprve přijde. Brány raidu Emerald Nightmare se po mnoha letech čekání konečně otevřou 20. září.

JÁ SE NEPERU

V ten samý den odstartuje také první PvP sezóna nového datadisku. Honory do nového systému ale můžete začít sbírat už teď. Blizzard se tu nechal inspirovat multiplayerovými střílečkami - za úspěchy v battlegroundech a arénách hráči získávají body a zvyšují svůj Honor Level, podobně jako třeba v Call of Duty, a sbírají odměny. Se zvyšujícím se Honor Levelem se otevírají speciální PvP talenty, takže by částečně mohly zmizet tlusté čáry mezi PvP a PvE třídami. Zápasy by nyní měly být vyrovnanější, protože kvalita vašeho vybavení bude mít v PvP minimální vliv. Zní to krásně, ale soudit budeme moci až příští týden.

World of Warcraft: Legion

Takže co dělat, když dokončíte všechny příběhové questy, vypilujete zbraň a nasytíte se dungeonů? Ne že by end game obsahu nebylo už tak dost, ale World Quests jsou více než vítaný přídavek. Jakmile dosáhnete maximální úrovně a alespoň friendly reputace s hlavními frakcemi Broken Isles, začnou se vám na mapě objevovat další úkoly. Ty jsou společné pro všechny hráče na serveru a některé z nich nelze splnit jinak než ve skupině. Pravda, nic objevného to není a člověk si říká, proč s tím Blizzard nepřišel už dávno, ale lepší teď než nikdy. Na mobilních zařízeních se navíc objevila aplikace World of Warcraft: Legion Companion, kde lze sledovat aktuální World Questy a přidělovat práci poskokům v Order Hall.

Legion má skvěle našlápnuto. Jestliže ho Blizzard bude zásobovat novým obsahem a nevykašle se na něj jako na Warlords of Draenor, pak se klidně může stát dosud nejlepším datadiskem. Je to zvláštní, ale teď poprvé od první zkušenosti s World of Warcraft mám chuť všechny kolem začít přemlouvat, aby si “wowko” taky vyzkoušeli. A to jsem si v květnu myslel, že mou nejoblíbenější hrou od Blizzardu letos bude Overwatch.

World of Warcraft: Legion

Právě teď je ten nejlepší čas naskočit do světa Warcraftu. Vymanit se z jeho pevného sevření je zase stejně těžké jako kdysi. Blizzard si nasadil laťku zatraceně vysoko.