wipEout 2048 Recenze WipEout 2048

WipEout 2048

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

14. 2. 2012 23:58

Jak už jsme psali v rozcestníku našeho speciálu, launch konzole od Sony se už tradičně neobejde bez nového dílu série WipEout. Nejinak je tomu i v případě PlayStation Vita, na kterém jsme si konečně mohli zahrát díl s letopočtem 2048 na konci. Pokud však čekáte další malou revoluci, jako v případě již recenzovaného Uncharted: Golden Abyss, čekáte zbytečně.

Nádherná podívaná pro všechny

WipEout 2048 totiž nevybočuje z tradičního konceptu a přináší hráčům další porci futuristického závodění na klasických tratích, robustní singleplayerovou i multiplayerovou kariéru a celou plejádu rychlejších i pomalejších vznášedel. Pokud jste tedy hráli některý z předchozích dílů, budete i u handheldového WipEoutu jako doma. Začneme-li opět grafickým zpracováním, až po nějaké chvíli si uvědomíte, že se nijak zásadně neliší od dílů vydaných na PlayStation 3. Začíná to být trochu otřepané klišé, ale výkon handheldu je na té nejvyšší možné úrovni a dovolí vám užít si naplno všech detailů, krásných výbuchů i pestrobarevného prostředí jednotlivých tratí. Jen si musíte dávat velký pozor na nepřehledné úseky, zejména v tunelu. Kvůli obrovskému počtu objektů, blikadel a bůhví čeho ještě, si mnohdy nevšimnete zatáčky, nebo náhlého rozdělení trati vedví.

V čele s vizuálním ztvárněním se pak na pozitivní vlně nese několik ovládacích schémat, díky kterým budete moci využít snad všechny ovládací prvky PS Vita. Oprostíte-li se od klasiky – kombinace shoulder tlačítek a analogových páček – můžete do hry zapojit přední i zadní dotykové plochy. Schémat je opravdu hodně, a i přes to, že je není možné ještě individuálně editovat, si určitě naleznete to své. Díky tomu budete mít vaší loď vždy plně pod kontrolou a zvládnete v jeden čas například prolétnout zatáčku smykem, mezi tím sebrat power-up a během toho všeho jím ještě zlikvidovat protivníka před vámi.

Navrch huj, vespod…

Bohužel, v kontrastu s perfektním audiovizuálním zpracováním a skvělým letovým modelem stojí chyby a chybky, kvůli kterým v našich očích WipEout 2048 zbytečně ztrácí. Předně jde o neskutečně dlouhé načítací časy. Čekat klidně i minutu na závod, který máte za další tři odbytý, není zrovna způsob, jak potěšit nové majitele konzolky. Zároveň s tím velmi brzy vypluje na povrch fakt, že WipEout 2048 nenabízí zrovna přehršel tratí či druhů závodů a s rukou na srdci musíme skutečně přiznat, že po chvilce je závodění v singleplayeru i kvůli prachbídné umělé inteligenci vcelku nudné. Dočkáte se totiž pouze klasického souboje, závodu beze zbraní a time-trialu

Jistě, mnohé zachraňuje multiplayer, v době recenzování hry potažmo celého handheldu však nebyly online funkce spuštěny, tudíž se s vámi nemůžeme o náš názor podělit. Už jen fakt, že vývojáři připravili celou tříletou kariéru také v online módu a počítají rovněž s cross-platformovým hraním s lidmi na PS3, je však příslibem kvalitní a dostatečně pestré zábavy na delší čas. Na podrobnější bilancování multiplayeru se snad dostane později, až se budeme moci i my pustit do hraní s ostatními živými hráči. I bez toho ale můžeme WipEout 2048 pro PS Vita doporučit, bez výhrad to ale tentokrát není.

wipEout 2048
PlayStation Vita Vita

Ačkoliv to není bez chyb, WipEout pro PS Vita se povedl. V první řadě vás uchvátí grafikou, po nějaké době pak budete kvitovat s povděkem, že jde o další řemeslně dobře zpracovaný díl.