Wasteland Angel Recenze Wasteland Angel

Wasteland Angel

Vilém Koubek

Vilém Koubek

24. 9. 2011 22:00 4

Už z trailerů vypadá Wasteland Angel docela levně a jeho cena okolo deseti eur tomuto dojmu také nasvědčuje, ovšem již párkrát se stalo, že se z takových her nakonec vyklubalo něco kouzelného, viz třeba Cthulhu Saves the World. Nicméně v tomhle případě zapomeňte na zázraky, kouzla, dobro a klidně i Boha – nic z toho ve světě, kde se Wasteland Angel ve skutečnosti prodává za peníze, totiž neexistuje. Na chvilku si ale zkuste představit, že tuto recenzi, která se do jisté míry převléká spíše za varování, přehlédnete a „hru“ pořídíte. Co se na vás chystá?

Kde nic není...

Chystá se na vás svět, ve kterém se něco stalo, a proto je zdevastovaný, vyprahlý a pokrytý pouští. Samozřejmě lidi jsou odolní jako švábi, a tak jich pár přežilo. Někteří jsou hodní, jiní zase mají auta a používají je k unášení těch hodných z jejich vesnic. Což je od nich samozřejmě ošklivé, a tak na scénu přijíždí hodná dívka s autem obloženým kulomety, která cestuje planinou. A jelikož jí okolní bezbranné vesnice z nějakého pochybného důvodu stojí za námahu, rozhodne se jim pomoci proti nájezdům nájezdníků.

Vám proto nezbude nic jiného, než se ujmout jejího vozidla a začít kroužit po relativně malých a pustých mapách, kde se obvykle nachází pár osad, a chránit je. Na monitoru se vám vždy objeví červená tečka, signalizující, že z toho směru se k vám blíží nepřítel. Člověk by si myslel, že to znamená, že už je v hratelné oblasti a dělá nějaké problémy. Chyba lávky – nezřídka se přistihnete, že máte celou obrazovku obloženou červenými ukazateli, a na herní ploše samou nudou necvrkají ani chomáče chrastí. Chvilku se tomu divíte, ale jakmile se nějakým nepřátelům skutečně podaří dorazit na scénu, hned vám dojde, co tady smrdí.

Polámaný volant

On totiž někdo do míst, kde měla být umělá inteligence (a kolik jí asi taková bezhlavá autová řežba potřebuje) doslova... však vy víte co; a výsledek tohoto zlovolného aktu je téměř nevídaný. Auta vašich potenciálních oponentů couvají, zatáčejí při couvání, popojíždějí a popojíždějí při couvání. Chaoticky sebou melou ze strany na stranu, jako by je řídil epileptický šok sám, a dojet byť jen ke statické osadě je pro ně téměř nadlidský výkon. Těm, co se to náhodou povede, je to stejně jedno, protože většinou ani auto nedovedou nasměrovat, aby na vás mohlo střílet nebo začít unášet obyvatele. S takto objeveným smrdutým pokladem vám najednou dojde, že nepřátelé by se sice rádi na scéně objevovali, ale vývojáři je do aut posadili hlavou k pedálům a řídit je nutí nohama, které jim předtím polámali.

Z jistého pohledu nejvtipnější na tom je fakt, že se s touto demencí nejspíš počítalo. V jádru je Wasteland Angel hra založená na odrážení vln nepřátel, která by měla končit zabitím posledního. Jak to ale provést, když se dotyčný ani nedokáže došourat na herní plochu? Vývojáři se rozhodli, že jakmile bijete poslední vlnu nepřátel a dlouho se nic neděje, oponenti zkrátka zmizí a vy vyhráváte. Trochu podivné je, že jakmile se prostřílíte hlouběji do hry (ne že byste chtěli), objeví se tanky, které nemají couvací ani záchvatové problémy a řídí je minimálně autopilot, protože dovedou jet v přímce a střílet. Co to vypovídá o autorech, si snad raději domyslete sami.

Zcela nečekaně hratelnosti ani minimálně nepomáhá herní prostředí, které je pusté a absolutně nenápadité – i tak to ale vypadá, že autory při designování královsky unavovalo, neboť se v každém objevíte dvakrát – ve dne a v noci. Podobné exploze kreativity se dočkáte i ze strany bossů a vůbec všeho.

Přidaná hodnota

Vedle klasického shora viděného střílení se ve hře projedete několikrát i v pohledu z čelního skla, kdy na vás čeká nekonečný zástup nepřátel a vy jich máte co nejvíc zlikvidovat. Že se respawnují přímo vedle vás a jsou stejně chytří jako ti v normálním herním módu, asi netřeba zmiňovat. Nebo si zde můžete zazávodit, což je doslova brilantní zážitek a měl by se aplikovat při mučení nebo vyslýchání.

Technická stránka samozřejmě působí stejnorodě se zbytkem balení, tudíž nenabízí žádný kolizní model, ovládá se více než arkádově a pro „cool efekt“ nebo k navození pocitu z rychlosti z jízdy doslova vaše auto při pohybu roztřepává až rozdvojuje. A kdyby vám to bylo málo, nabídne i celou řádku bugů...

Wasteland Angel je zkrátka „hra“, kterou skutečně chcete zkusit, pouze pokud se potřebujete naštvat z vyhozených peněz, nebo jste v bezmocném objetí bizarní zvědavosti. Svou dvojku dostává za to, že ji ve skutečnosti lze „hrát“ a má potenciál vám rozšířit obzory, co se herního odpadu týče.

Wasteland Angel

Směs nepochopitelné umělé demence, neexistujícího level designu a spousty dalších špatných vlastností. Rozhodně doporučujeme zkusit, pokud už vám dobré hry lezou krkem – ještě rádi se k nim vrátíte.