Wario Land: The Shake Dimension Recenze Wario Land: The Shake Dimension

Wario Land: The Shake Dimension

Filip Sladký

Filip Sladký

9. 11. 2008 23:00

Mario a Wario. Hrdinové nejednoho dětského hráče, kteří však dokážou i v dnešní době přitáhnout pozornost zkušenějších borců. Mario, sympatický instalatér s červenou čepicí ve svých příbezích touží po záchraně čarokrásné pricenzny, zatímco jeho protějšek Wario vidí svůj smysl života v penězích a blahobytu. Firma Nintendo, která disponuje hromadou léty proveřených poznatků a zkušeností v oblasti plošinovek, nám připravila zbrusu nový příběh právě se zmiňovaným Wariem v hlavní roli. Ač není postavou zrovna atlet, nutno podotknout, že mu to skáče jako z praku. Nejedna nepřátelská příšerka má z jeho fialových montérek respekt už teď a to teprve začínáme.

Návrat ke kořenům

Úvodní intro ve mně navodilo zvláštní pocit. Je to už pěkných pár let, co jsem měl možnost poprvé spatřit Maria s Wariem v akci. Kamarád měl původního Maria ve verzi pro stařičký černobílý Gameboy a já jsem ho neustále otravoval, aby mi ho půjčil. A když po nějaké době došly baterky, přemýšlel jsem, kde bych je mohl sehnat. Vykrádal jsem všechny dostupné hudební přehrávače, ovladače na televizi a podobné přístoje, které jsou napájeny tužkovými bateriemi. Inu, byl to pro mě tenkrát velice příjemný herní zážitek a doufal jsem, že si společně s novým Wariem zavzpomínám na staré časy. Po několika hodinách hraní musím konstatovat, že se to až na pár vyjímek povedlo. Příjemně ztřešetěný hudební doprovod a pozitivně působící ručně malovaná grafika dodává původním principům čerstvý nádech. A nejen to!

Když si představíme, jak se asi plošinovka hraje, uvědomíme si, že si většinou bez problémů vystačíme s pár tlačítky. A jak je to v případě wii ovladače? I když je jeho potenciál veliký, není v tomto případě plně využit. To ale dle mého názoru není na škodu, zvlášť, když se jedná o záměr. Nového Waria tedy snadno rozpohybujeme pouze za pomoci dvou tlačítek a směrových šipek, přičemž držíme ovladač horizontálně po způsobu starých ovladačů ke konzoli NES či libovolného Gameboye. To samo o sobě působí, alespoň v mém případě, nostalgicky.

Velice vtipným prvkem ovládání je pak využití wii ovladače ke třepání různými předměty. Ku příkladu budete během hraní často narážet na různě veliké světlé sáčky. Pokud jeden z nich uchopíte a zatřepete několikrát ovladačem nahoru a dolů, budete velice překvapeni, co se stane. Do všech stran začnou létat cenné mince a vy nebudete vědět, kam dřív skočit, aby jste všechny stihli posbírat. Dále je možno tuto funkci využít i na nic netušící příšerky. Nejdříve je svým skromným pozadím omráčíte a následně si zahrajete na oslíčku, otřes se, resp. na příšero, otřes se. Čas od času se vám podaří získat stroužku česneku, který, jak známo, slouží k doplnění Wariova zdraví. V rámci ovládacích prvků dále stojí za zmínku například originálně řešené balancování na laně pomocí naklánění ovladače, které mě v několika okamžicích hry dovádělo až k psychopatickému smíchu, jelikož jsem stále nebyl schopen zabrzdit či změnit směr včas.

Piráti z Shake Dimension

Vaším hlavním úkolem v titulu Wario Land: The Shake Dimension bude projít skrz rozmanitý herní svět, který je, jak bývá zvykem, rozdělen do několika lokací, z nichž každá pak obsahuje několik dílčích úrovní. K postupnému odemykaní dalších a dalších lokací je nutno za penízky zakoupit v tzv. „pirátském“ obchodě příslušné mapky. Ale nebojte, o zmiňované penízky by rozhodně nouze být neměla, když vezmete v potaz, na čem Wariovi (a tím pádem i vám) záleží ze všeho nejvíce.

Na konci každého většího celku na vás pak budou čekat závěreční bossové, za které postupně získáte čtyři artefakty, nezbytné k odemčení a následnému poražení Shake Kinga, piráta, který se proti vůli původních obyvatel zmocnil starověké oblasti jménem Shake Dimension a v neposlední řadě také pohádkového pokladu. Pokud budete při úvodním intru dávat pozor, rázem zjistíte, že poklad je v zásadě jediným důvodem toho, proč se Wario nechal naverbovat na pomoc zmiňované říši Shake Dimension.

Během jednotlivých úrovní budete po vzoru předchůdců převážně skákat, sbírat různé předměty a to vše pokud možno bez ztráty života. K úspěšnému splnění úrovně vám stačí ve zdraví dojít na konec, čimž ale rozhodně vaše dobrodružství nekončí. Pro loajální hráče každá úroveň nabízí několik těžších úkolů, které se vám málokdy povede splnit i na pátý pokus, natož na hned na poprvé. Upřímně musím říci, že jsou opravdu celkem tuhé a nejeden z vás bude spokojen, pokud během jejich plnění nerozmlátí ovladač a následně i samotnou konzoli. Namátkou zmíním některé z nich – projít úroveň za šibeničně krátký časový limit, nasbírat vysoký počet zlaťáků či projít celou úroveň bez ztráty jediného života.

Wario Land: The Shake Dimension je titulem, který rozhodně není určen pouze pro mladší generaci hráčů, jak si mnozí myslí. Mohl by být delší, mohl by být složitější a mohl by se vyvarovat některých nepříliš záživných pasáží. To však nemění nic na tom, že se jedná o vskutku vynikající a zároveň nenáročnou zábavu, která dokáže oslovit prakticky každého. Příležitostné hráče oslovuje velice příjemným zpracováním a více než solidní hratelností, přičemž ti ostřílenější z vás navíc ocení zmiňované “hardcore” úkoly, které motivují k opětovnému hraní jednotlivých pasáží hry. Koneckonců mluvíme o plošinovce od Nintenda, tudíž jsme nemohli čekat nic jiného, než další parádní kousek, že?

Wario Land: The Shake Dimension

Z mého pohledu velice zábavný titul, který mi pomohl zavzpomínat na herní atmosféru mého dětství a také příjemně se odreagovat. Nevím, zda-li se jedná přímo o návrat ke kořenům, ale každopádně vývojáři Nintenda opět nezklamali. Tak zas brzy nashledanou, Wario! A nebo Mario?

Kreslená grafika, hudební doprovod, hratelnost, rozmanitost, animované filmečky.