Warhammer 40 000: Dawn of War - Dark Crusade Recenze Warhammer 40 000: Dawn of War - Dark Crusade

Warhammer 40 000: Dawn of War - Dark Crusade

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

12. 11. 2006 23:50 11
Reklama

Vývojářský tým Relic dává najevo, že není radno ho podceňovat. Na svědomí má několik strategií ze světa Warhammeru, jejichž hodnocení ze strany kritiků i hráčů bylo velmi kladné (např. v Levelu dostala původní hra i datadisk Winter Assault po 8/10). Velký boom udělali i s RTS zasazenou do období druhé světové války, Company of Heroes, která má ambice se stát RTS roku. Nyní se tvůrci z týmu Relic pro krátké době vrací a přináší v pořadí již druhý datadisk pro Warhammer 40 000. Jestliže nevlastníte původní hru a první datadisk, tak nemusíte zoufat. Jedná se totiž o stand-alone datadisk, takže k jeho spuštění původní hru nepotřebujete.

Co takhle novou rasu? A nebo radši dvě?

Jak je libo! Relic se o své fanoušky poctivě stará a velmi slušnou nabídku ras rozšiřuje o dvě nové. Tím pádem se nám jejich počet zastavil na čísle sedm. Konflikt druhého datadisku se odehrává na válkou zmítané planetě Kronus a pokračují tak události z prvního datadisku. První nová rasa - Tau Empire – využívá moderní válečné technologie a právě to ji činí jednou z nejzajímavějších. Její největší předností je těžká technika. Nejzákladnější Tau jednotka s názvem Fire Warriors totiž na nepřítele nestačí ani v početní převaze. Jakmile však v boji za Tau nasadíte tanky, raketomety, či plasmové kanóny, tak nepřítel nemá šanci. Své bojové jednotky můžete navíc podpořit Tau Commanderem, který zvedne morálku vašich mužů a nabídne jim i nové zbraně. Další předností Tau jednotek je boj na velkou vzdálenost. Naopak nevýhodou je boj na vzdálenost kratší. Pokud si pustíte nepřítele k tělu, tak je jen malá šance, že z bitvy odejdete s vítězným pokřikem. Tady bych dal tvůrcům menší pohlavek, protože mohli lépe vyvážit výhody a nevýhody této rasy. Pokud se AI ovládané jednotky dostanou k těm vašim skutečně blízko, tak občas dojde k opravdu brutálnímu masakru.

Druhou novou rasou jsou Necroni. Na rozdíl od Tau preferují boj na blízko, kdy si to se soupeřem mohou vyřídit pěkně ručně. Pokud náhodou zemřou, tak není problém je oživit a poslat zpět do boje. Vyplatí se to hlavně při útoku na základnu. Těla zabitých Necron bojovníků totiž po smrti zůstávají na místě. Stačí je tedy oživit a během chvilky jsou znovu připraveni plnit vaše rozkazy. Platí to samozřejmě i pro kostnaté poletující zrůdy, ne nepodobné rejnokům. Kromě dvou nových ras přidali vývojářii z Relicu každé z ras stávajících nějakou tu jednotku navíc, což znatelně zvyšuje hodnotu hry.

Co novinky? Jsou nějaké?

Pokud se vám v předchozí hře líbilo upravování armády pomocí barviček a dalších možností, tak s otevřenou náručí uvítáte možnost upravovat vzhled i vybavení vašeho hrdiny. Co takhle přidat svému Commanderovi JetPack? Silnější zbraně? Lepší výstroj? Větší životní výdrž? Není problém. Jediné, co k tomu bude potřeba, je zabírání teritorií na meta mapě, což je hlavní náplní singleplayer kampaně. Po každém zabrání získáte určité výhody. Například větší přínos surovin a podobně. K vítězství je třeba obsazení celé planety a eliminace nepřítele. Herní princip zůstal stále stejný, což je jedině dobře. Každá herní mapa je poseta určitým počtem checkpointů potřebných ke stavění budov a výcviku armády. Zacházení s nimi se řídi pravidlem „Kdo dřív přijde, ten dřív mele“. Čím víc checkpointů zaberete, tím rychleji k vám potečou suroviny a vy tak můžete stavět a posílat jednotky směrem od vás – k nepříteli.

Taktika, při které vyčkáváte a stavíte armádu není možná, jelikož jste vlastně závislí na checkpointech. Nepřítel to moc dobře ví a proto se vám díky kvalitní umělé inteligenci snaží udělat ze života peklo. Zabírá checkpointy, útočí povětšinou na více frontách najednou a každou vaší, byť sebemenší chybku, ztrestá solidním útokem. Kdo dohraje hlavní kampaň, může své štěstí zkusit ve skirmish hře. K dispozici je opravdu veliký počet map, takže strach o brzké omrzení nehrozí. Příznivce multiplayeru potěší oživení v podobně nových map a možností vymýšlení nových strategií.

Stále to vypadá moc pěkně

Hra je postavena na stejném enginu, jako předchozí díly v sérii. Vizuálně se tedy jedná o velice hezký počin. Bitevní pole hýří efekty a všechny světelné exploze, lasery i poletující těla vypadají moc pěkně. Škoda textur, kterým by vyšší rozlišení rozhodně neuškodilo. Řada scenérií by pak nevypadala tak chudě. K pořádnému hraní doporučuji silnější stroj, ale pokud jste slušně rozjeli Company of Heroes, nemusíte se vůbec obávat. Dark Crusade není tak náročná hra. Co musím hodně vyzdvihnout je zvuková stránka. Hlasy vojáků, ohlušující výbuchy, střelba, to všechno je zpracováno naprosto bezchybně! Hudební doprovod vás pohltí, jelikož temné melodie doprovází celou hru a skvěle doplňují už tak drsnou atmosféru.

Hoši z Relicu mají zkrátka zlaté ručičky. Uvidíme, kam se jejich práce a kvalita titulů bude v následujících letech ubírat. Zatím mají slibně našlápnuto směr světlá budoucnost. Až na nepovedenou válečnou akci The Outfit pro Xbox 360 totiž ze studií týmu Relic vychází jen samé kvalitní tituly.

Warhammer 40 000: Dawn of War - Dark Crusade
Windows PC

Verdikt

Na první pohled krásný dortíček, který se příjemně rozplývá na jazyku a zanechá ve vás na dlouho dobu dobrý pocit. Jenom vám nesmí vadit, že při jeho konzumaci narazíte sem tam na nějakou tu malou kůstku.

Co se nám líbí a nelíbí?

Božská hratelnost, zvuková stránka, dvě nové rasy, grafické zpracování, dobrá cena.
Vyšší hardwarové nároky mohou někoho odradit, nevyváženost rasy Tau.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama