Unruly Heroes Recenze Unruly Heroes

Unruly Heroes

6. 2. 2019 11:45 5

Kdybych se o hru Unruly Heroes nezajímal dlouhodobě, asi bych si po zhlédnutí traileru myslel, že Ubisoft oživil svůj UbiArt engine a místo pokračování Rayman Legends vytvořil novou multiplayerovou plošinovku. Unruly Heroes vypadají TAK dobře. Jak ale hra dopadla po herní stránce?

2D plošinovky patří mezi nejstarší žánry a popularitu za všechny ty roky neztratily. Nové hopsačky vycházejí každou chvíli a je třeba, aby přišly s něčím unikátním, aby se v konkurenci s ostatními tituly dokázaly prosadit. Unruly Heroes skutečně mohou připomínat poslední hry s Raymanem, ale na rozdíl od nich, tohle není hra pro občasné hráče. Barevná stylizace rozpohybovaného obrazu nic nemění na tom, že Unruly Heroes vyžadují od svých hráčů víc.

WUKONG A TI DALŠÍ

Ve hře Unruly Heroes se zhostíte čtveřice hrdinů inspirovaných klasickým čínským příběhem o Opičím králi a cestě na západ. Na výběru trochu záleží, neboť každý ze čtyř hrdinů umí něco trochu jiného. Dva mají schopnost dvojitého skoku, dva zase umí ve vzduchu trochu plachtit. Liší se i v některých útocích a především ve své speciální dovednosti. Například opičák Wukong může se svojí tyčí u speciálních oltářů vytvořit dlouhý most, přes propasti, čuník Kihong se zase umí nafouknout a jako balón vynést kamarády do jinak nepřístupných míst. Nicméně ať už hrajete sami nebo (v lepším případě) s dalšími hráči, mezi hrdiny si můžete kdykoliv volně přepnout a využít jejich schopnosti, když jsou třeba.

Unruly Heroes skutečně nejsou úplná procházka růžovým sadem a i první úrovně vás dokážou pořádně proškolit.

Znamená to také, že při hraní máte k dispozici vlastně 4 životy. Když jeden hrdina padne, můžete okamžitě pokračovat v kůži dalšího. Duše padlého hrdiny se po chvíli objeví v bublině, do které je třeba praštit, aby se hrdina znovu objevil v nabídce. Jen je třeba dát pozor, aby do bubliny dříve neuhodili nepřátelé - to by praskla a bez hrdiny v záloze se vracíte k poslednímu checkpointu.

CASUALŮM VSTUP ZAKÁZÁN

A cesta zpět na místo skonu může nějakou chvíli trvat, protože na checkpointy je hra docela skoupá. Unruly Heroes skutečně nejsou úplná procházka růžovým sadem a i první úrovně vás dokážou pořádně proškolit. Stačila totiž jen špetka metroidvaniovského přístupu k soubojům a z hopsačky pro celou rodinu je najednou hra, která vyžaduje vaši pozornost. V poměrně častých bojích s příšerami je třeba využívat různé útoky a především se bezchybně vyhýbat potenciálním zásahům. Hrdinové toho totiž moc nevydrží a riskovat jejich “zbublinování” v bitce určitě nechcete.

Unruly Heroes se však potýkají s problémem, kdy se na vás vrhne najednou několik nepřátel a ve změti barev nemáte přehled o dění na obrazovce. Naštěstí hra alespoň útoky nepřátel ohlašuje vykřičníkem nad jejich hlavou, takže víte, že je čas kotrmelcem útoku uhnout, ale i tak hraní vyžaduje mnohem víc aktivní pozornosti; což je v tomto případě eufemismus pro luštění toho, co se vlastně kolem vaší postavy děje.

TAKOVÝ TEN KVALITNÍ PLATFORMING

Mimo boje ale hra ukazuje, že její vývojáři vědí, co dělají. Klasické hopsání po plošinkách Unruly Heroes pravidelně nabourávají různými aktivitami, a tak se jednou převtělujete do vlkodlaků a provádíte poblouzněného vlka skrz cestu plnou pastí, jindy plujete po řece na kládě a ničíte rotující pily dřív, než vaše plavidlo promění v hromadu třísek. Samozřejmostí pak jsou environmentální puzzlíky, poklady schované na těžko dostupných místech, ale i souboje s velkými a ještě většími bossy, které prověří vaše reflexy i nervy. Jasně, je to pořád v rámci standardu, co od takových plošinovek můžeme čekat, ale všechno je odvedeno tak řemeslně zručně a s porozuměním, že se při hraní neustále bavíte.

Plošinovek, a to i těch multiplayerových, je na Switchi docela dost, nicméně Unruly Heroes se v konkurenci řadí mezi ty nejlepší.

Zásluhu na tom má i už zmíněný vzhled, který ze hry dělá nádherně ilustrovanou pohádkovou knihu v pohybu. Prostředí čtyř herních světů čerpají z asijské estetiky a rozhodně nejsou nijak okoukané. Navíc, pokud budete dávat pozor, najdete v ručně kreslených pozadí i několik schovaných vtípků. Unruly Heroes se snaží být odlehčeným, zábavným dobrodružstvím a vybraný styl tomu hodně napomáhá. Legraci se snaží navodit i scénář a především proslovy několika NPC, které při hraní potkáte, nicméně scénárista při jejich sepisování trochu tlačil na pilu a občas si myslel, že je vtipnější, než ve skutečnosti byl. Ke smíchu - neúmyslně - je tak spíš překvapivě amatérský dabing, který však jde snadno odpustit. O něm to není.

VAŠE PRIMA PARTIČKA

Je to o zábavě, kterou si užijete s přáteli, neboť Unruly Heroes jsou skutečně multiplayerovou plošinovkou a s čím více lidmi ji budete hrát, tím víc se budete bavit. Jde hrát i v jednom, ale rozhodně to není tak dobré jako i byť s jediným kámošem v lokálním co-opu. A když na to dojde a budete si chtít od plošinovkování odpočinout, můžete změřit síly i v lokálním nebo dokonce online PvP klání, což je sice pěkný přídavek, ale gró hry je v dobrodružství, které projdete s přáteli u jedné konzole.

Unruly Heroes

Plošinovek, a to i těch multiplayerových, je na Switchi docela dost, nicméně Unruly Heroes se v konkurenci řadí mezi ty nejlepší. Závratnou inovaci žánru nepřináší, ale skvěle kombinuje všechny správné přísady moderních hopsaček, že i těch pár nedostatků bez problémů přehlédnete. Patříte-li mezi milovníky plošinovek, nenechte si Unruly Heroes utéct.

Unruly Heroes

Pod malovaným kabátkem se skrývá zábavná náročnější plošinovka, kterou si nejvíce užijete při hraní s přáteli.